autoguage hararet göstergesi yardım..

Konuyla ilgili her detayı ve sorunlarınızı bu bölümde paylaşabilirsiniz
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
cakabo
Vosdost
Mesajlar: 3411
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 11:40 pm
Konum: ankara

Mesaj #11 gönderen cakabo » Prş Kas 29, 2007 10:05 am

ekrem abi bu değerler gayet normal.. hatta 120 dereceye kadar normal diyebiliriz.. harareti yağından ölçtüğümüz voslarımız sululur gibi 100 derecede su koyvermez.. :)


[align=center]0532 521 15 74
SEVMEK BİR ŞEYİ SEVMEKTİR VOS KADAR..!
http://www.youtube.com/watch?v=rHJZBwtS6JU]Resim
[/align]
vosbik
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3967
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 12:25 am
Konum: Ankara

Mesaj #12 gönderen vosbik » Prş Kas 29, 2007 8:15 pm

ekrem abi aslında 120 dereec hararet vos için pek hayırlı birşey değil.120 ye yaklaşınca dikkatli olmakta fayda var.genel olarak 20-25 dakikalık yolculuklaradan sonra benim vosumda hararet saati ortlama alrak kışın 70-80 yazın ise 80-90 derece civarında.uzun yolda 100 dereceyi gördüğüm zamanlar oldu.hem yaızn hemde kışın.ama bu dereclerin üzerine çıkmadım.bird eunutmadan müşürün çok büyük önemi var.göstergeyle uyumlu olmaları gerekiyor.yoksa yanlış değerleri gösterebilirler.
Resim



VOSUM SATILIKTIR.(İLGİLENEN ARKADAŞLAR ÖZEL MSJ ATSIN LÜTFEN)
Kullanıcı avatarı
IceSPiRiT
Vosdost
Mesajlar: 203
Kayıt: Pzr Ağu 12, 2007 3:36 pm
Vosvosumun adı: BeetleJuice
Konum: Selçuk-Efes/İzmir, Kuşadası/Aydın

Mesaj #13 gönderen IceSPiRiT » Prş May 22, 2008 10:06 am

arkadaşlar konuyla alakalı olduğu için burda yazmayı uygun olarak düşündüm. şu günlerde vdo nun hararet müşirini vosuma taktıracağım. ve konuyla ilgili cakabonun müşiri taktığı yere takmayı düşünüyorum. resim olarak kendisi eklemişti zaten. burada vosumda vidalı gibi bir tapa var. bu noktanın tam olarak ne için olduğunu ve bu noktadaki o tapayı söktürüp müşiri buraya takmamın bir sakıncası olup olmayacağı hakkında bilgi verirmisiniz. gerçi cakabo takmış, bir sakıncası olsa yapmazdı diye düşünüyorum... cakabo nun müşiri taktığı yer ve bendeki müşirin fotoğraflarını da ekliyorum...

[img:735:551]http://img524.imageshack.us/img524/2971/kk04ld2.jpg[/img]

[img:308:400]http://i11.ebayimg.com/01/i/08/3f/24/17_1.JPG[/img]
Resim

Bora BiLGET
Electrical & Electronics Eng.
-----------------------------
http://www.borabilget.com
-----------------------------
1974 - 1303 VW, Beyaz
--------------------------
Kuşadası, Selçuk-Efes
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Mesaj #14 gönderen yavuzss » Prş May 22, 2008 1:21 pm

eyadigar yazdı:Ben de geçenlerde ebay den paslı berbat durumda vdo hararet göstergesi aldım (çok ucuza geldi) çerçeve pas içindeydi. Bir güzel zımparalayıp, temizce sprey boyayla boyadım. Müşir de daha önceden elimde vardı (yerli malı bişeydi) bende de hararet 15 ~20 km yol yapınca yapınca 90 ~100 derece gösteriyor. Bu değerler normal midir?

90-100 derece normal, ancak yerli müşür ile VDO gösterge ne kadar uyumlu tartışılır. Ayrıca müşürün nereden harareti aldığı da önemli. Monte edilen yere göre 10-15 derece oynama yapabiliyor. Bu tip göstergelerde gerçek ısıyı göstermesinden çok trendlere bakılıyor. Normalde 90-100 arasında gösteriyor, fakat bir gün 110-120 ye doğru tırmanırsa bir sorun olduğunu gösterecektir.

IceSPiRiT yazdı:arkadaşlar konuyla alakalı olduğu için burda yazmayı uygun olarak düşündüm. şu günlerde vdo nun hararet müşirini vosuma taktıracağım. ve konuyla ilgili cakabonun müşiri taktığı yere takmayı düşünüyorum. resim olarak kendisi eklemişti zaten. burada vosumda vidalı gibi bir tapa var. bu noktanın tam olarak ne için olduğunu ve bu noktadaki o tapayı söktürüp müşiri buraya takmamın bir sakıncası olup olmayacağı hakkında bilgi verirmisiniz. gerçi cakabo takmış, bir sakıncası olsa yapmazdı diye düşünüyorum... cakabo nun müşiri taktığı yer ve bendeki müşirin fotoğraflarını da ekliyorum...

[img:735:551]http://img524.imageshack.us/img524/2971/kk04ld2.jpg[/img]

[img:308:400]http://i11.ebayimg.com/01/i/08/3f/24/17_1.JPG[/img]


Bu tıpayı açarsan uzunca bir yayı tuttuğunu göreceksin. O yayın da üstünde ufak bir piston var. Bu piston tazyik sübabı. Yeni vosvos motorlarında iki tane var, biri önde diğeri arkada. Bu fotoğraftakinin görevi; yağ ısısı artınca yağ inceliyor, bu yay da pistonu yukarı iterek yağın yağ radyatöründen geçmesini ve soğumasını sağlıyor. Motor soğuk ise yağın viskozitesi artıyor, basıncı da artıyor, ve radyatörü patlatmaması için piston bu basınçla yayı aşağı bastırıyor, ve yağ, radyatörden geçmeden bypass ediliyor, direkt yataklara veriliyor.
Kullanıcı avatarı
IceSPiRiT
Vosdost
Mesajlar: 203
Kayıt: Pzr Ağu 12, 2007 3:36 pm
Vosvosumun adı: BeetleJuice
Konum: Selçuk-Efes/İzmir, Kuşadası/Aydın

Mesaj #15 gönderen IceSPiRiT » Prş May 22, 2008 4:02 pm

peki bu tapanın olduğu noktaya bu mekanizmayı iptal etmeden cakabo nun yaptığı gibi müşiri nasıl taktırabilirim.. ve sağlıklı olur mu buraya takılması... yoksa karter tapasının olduğu yere mi takacağız? o da alttan darbe alması ihtimaline karşı tehlikeli bi nokta...
Resim

Bora BiLGET
Electrical & Electronics Eng.
-----------------------------
http://www.borabilget.com
-----------------------------
1974 - 1303 VW, Beyaz
--------------------------
Kuşadası, Selçuk-Efes
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Mesaj #16 gönderen yavuzss » Prş May 22, 2008 4:24 pm

Fotoğrafta müşür sonradan yapılan bir parçaya takılmış, kendi tıpası içeride kalıyor, bu şekilde dışarıdan görünmüyor.
cakabo
Vosdost
Mesajlar: 3411
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 11:40 pm
Konum: ankara

Mesaj #17 gönderen cakabo » Prş May 22, 2008 7:56 pm

IceSPiRiT yazdı:peki bu tapanın olduğu noktaya bu mekanizmayı iptal etmeden cakabo nun yaptığı gibi müşiri nasıl taktırabilirim.. ve sağlıklı olur mu buraya takılması... yoksa karter tapasının olduğu yere mi takacağız? o da alttan darbe alması ihtimaline karşı tehlikeli bi nokta...


bu işi ben çok iyi bir tornacıya yaptırdım.. oradaki tapanın birebir aynısını sarıdan yaptı ve müşürü o tapanın içine diş açarak taktı.. ustam buranın çok uygun bir yer olacağını direk yağ sıcaklığını ölçeceği için yanıltma payının da az olacağını söyledi..
[align=center]0532 521 15 74
SEVMEK BİR ŞEYİ SEVMEKTİR VOS KADAR..!
http://www.youtube.com/watch?v=rHJZBwtS6JU]Resim
[/align]
vosbik
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3967
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 12:25 am
Konum: Ankara

Mesaj #18 gönderen vosbik » Prş May 22, 2008 11:54 pm

IceSPiRiT yazdı:arkadaşlar konuyla alakalı olduğu için burda yazmayı uygun olarak düşündüm. şu günlerde vdo nun hararet müşirini vosuma taktıracağım. ve konuyla ilgili cakabonun müşiri taktığı yere takmayı düşünüyorum. resim olarak kendisi eklemişti zaten. burada vosumda vidalı gibi bir tapa var. bu noktanın tam olarak ne için olduğunu ve bu noktadaki o tapayı söktürüp müşiri buraya takmamın bir sakıncası olup olmayacağı hakkında bilgi verirmisiniz. gerçi cakabo takmış, bir sakıncası olsa yapmazdı diye düşünüyorum... cakabo nun müşiri taktığı yer ve bendeki müşirin fotoğraflarını da ekliyorum...

[img:735:551]http://img524.imageshack.us/img524/2971/kk04ld2.jpg[/img]

[img:308:400]http://i11.ebayimg.com/01/i/08/3f/24/17_1.JPG[/img]


slm.benim vsoumda da hararet müşürü aynı noktaya takılı durumda.oradaki tapa çıakrıldığında elinizdeki vdo marka müşür sorunsuz bir şekilde oraya uyuyor.sadece tapayı çıkartıp tapa yerine müşürü bağlayacaksınız hepsi bu kadar.vdo nun kendi müşürü için ekstradan bir parat yapmanıza gerek yok.cakabonun müşürü farklıyıd o yüzden özel bir parat yapılmıştı.
Resim



VOSUM SATILIKTIR.(İLGİLENEN ARKADAŞLAR ÖZEL MSJ ATSIN LÜTFEN)
cakabo
Vosdost
Mesajlar: 3411
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 11:40 pm
Konum: ankara

Mesaj #19 gönderen cakabo » Cum May 23, 2008 8:10 am

vosbik yazdı:
IceSPiRiT yazdı:arkadaşlar konuyla alakalı olduğu için burda yazmayı uygun olarak düşündüm. şu günlerde vdo nun hararet müşirini vosuma taktıracağım. ve konuyla ilgili cakabonun müşiri taktığı yere takmayı düşünüyorum. resim olarak kendisi eklemişti zaten. burada vosumda vidalı gibi bir tapa var. bu noktanın tam olarak ne için olduğunu ve bu noktadaki o tapayı söktürüp müşiri buraya takmamın bir sakıncası olup olmayacağı hakkında bilgi verirmisiniz. gerçi cakabo takmış, bir sakıncası olsa yapmazdı diye düşünüyorum... cakabo nun müşiri taktığı yer ve bendeki müşirin fotoğraflarını da ekliyorum...



slm.benim vsoumda da hararet müşürü aynı noktaya takılı durumda.oradaki tapa çıakrıldığında elinizdeki vdo marka müşür sorunsuz bir şekilde oraya uyuyor.sadece tapayı çıkartıp tapa yerine müşürü bağlayacaksınız hepsi bu kadar.vdo nun kendi müşürü için ekstradan bir parat yapmanıza gerek yok.cakabonun müşürü farklıyıd o yüzden özel bir parat yapılmıştı.


hımmm.. o zaman tornayla uğraşmanız gerekmeyecek.. doğrudan tapayı söküp takabileceksiniz.. tapayı çıkardığınızda az miktar yağ akacaktır. tazyik sibobu pistonu anımsatır bi tarafı düz diğer tarafı çukur gibidir düz tarafı takarken üste gelecek.. küçük bi ayrıntı..
[align=center]0532 521 15 74
SEVMEK BİR ŞEYİ SEVMEKTİR VOS KADAR..!
http://www.youtube.com/watch?v=rHJZBwtS6JU]Resim
[/align]
Kullanıcı avatarı
IceSPiRiT
Vosdost
Mesajlar: 203
Kayıt: Pzr Ağu 12, 2007 3:36 pm
Vosvosumun adı: BeetleJuice
Konum: Selçuk-Efes/İzmir, Kuşadası/Aydın

Mesaj #20 gönderen IceSPiRiT » Cum May 23, 2008 8:28 am

vosbik yazdı:slm.benim vsoumda da hararet müşürü aynı noktaya takılı durumda.oradaki tapa çıakrıldığında elinizdeki vdo marka müşür sorunsuz bir şekilde oraya uyuyor.sadece tapayı çıkartıp tapa yerine müşürü bağlayacaksınız hepsi bu kadar.vdo nun kendi müşürü için ekstradan bir parat yapmanıza gerek yok.cakabonun müşürü farklıyıd o yüzden özel bir parat yapılmıştı.


hmm. bendeki müşir M14x1,5 boyu olanı, vdo da bir de M18x1,5 müşir var. ordaki tapa hakkında hiç fikrim yok ama dıştan bakınca sanki bendeki müşir oraya küçük gelecekmiş gibi düşünmüştüm..

bugün benim "nazlı" ustama bir taktırtmayı deneyeyim. zaten vosum şu an sanayide malesef. far rölesi arıza yaptı, sürekli uzunlar yanıyor. yeni röle geldi ama değişen bir durum da yok :(
Resim

Bora BiLGET
Electrical & Electronics Eng.
-----------------------------
http://www.borabilget.com
-----------------------------
1974 - 1303 VW, Beyaz
--------------------------
Kuşadası, Selçuk-Efes

“Göstergeler” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir