Derdim büyük mü VosDostlar ?

Bu bölümde vosvosla ilgili her türlü teknik soru sorup cevabını bulabilirsiniz.
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
geceyazankedi
Vosdost
Mesajlar: 58
Kayıt: Pzr Ağu 29, 2010 12:49 pm
Kan Grubu: 0 Rh -
Vosvosumun adı: Ce-Ku
Konum: Tekirdağ - Ankara

Derdim büyük mü VosDostlar ?

Mesaj #1 gönderen geceyazankedi » Cum Ara 17, 2010 7:36 pm

Arkadaşlar yılların hayalini gerçekleştirip Vosvos'uma kavuştum öyle çok sorunla boğuştum ki tam hadi artık kullanayım dediğim anda sorun üstüne sorun yaşadım aracı yok pahasına satmaya bile geldim. Kısaca anlatayım.

Araç alım-satım konusunda hatalar yaptım bunda onun bir Vosvos olması ve benim de heyecanımın olmasının çok katkısı var. İstanbul'da aradığım aracı bulunca gittim ve satışını aldım. Aracın muaynesinin ve sigortasının olmadığını biliyordum. Zamanla nasılsa aracı toplatır ikisini birden yaptırırım dedim. Ancak 1 ay sonra farkettim ki ruhsatıma trafik tescil daha gönderilmeden el koymuş ve muayne + sigorta yapılmadan teslim etmeyiz demekteler. Benim aldığım günden beri yaptığım masraf 1500 tl civarında. İnanın fotoğraf makinemi dahi sattım bu masrafı karşılamak için. Hala masrafı var ancak yıllarca beni idare edecek durumda olduğu için önemsemedim. Fakat aracımın Tüvturk muaynesini geçemeyeceğini biliyorum.

Arka koltuklarımda emniyet kemeri yok,
Direksiyonda boşluk var,
Kelebek camlarımın kilitlerinde problem var,
Alt taban sacında çürükler var,

En büyük problem ise önce ki sahibinin taktırdığı faturasız,garantisiz ve projesiz LPG'si ruhsata işli değil. Fatura ve garantiyi nasıl bulurum projeyi nasıl çizdiririm tüm bunları Tekirdağ'da halledebilir miyim inanın başım ağrıdı düşünmekten. LPG'yi yerinden çıkartmayı muayne sonrası tekrar takmayı düşündüm ama bunun için dahi ne yapmam gerektiği hakkında zerre fikrim yok. Lütfen yardımcı olup biraz olsun içime su serpmemi sağlar mısınız dostlar. Nereden başlamalıyım, ne önerirsiniz ve bana ne kadar malolur? Yardım eden ve derdimi paylaşan tüm dostlara teşekkürler şimdiden.


Vos Vos diye nicesine sarıldım...

vosdost.blogspot.com

www.geceyazankedi.com

www.facebook.com/her.gune.yeni.vos
Kullanıcı avatarı
ilkeer
Vosdost
Mesajlar: 286
Kayıt: Sal Oca 19, 2010 1:16 pm
Kan Grubu: A Rh -
Vosvosumun adı: firuze
Konum: ankara

Cvp: Derdim büyük mü VosDostlar ?

Mesaj #2 gönderen ilkeer » Cum Ara 17, 2010 10:05 pm

lpg malesef kolay kolay işletilmiyor artık söktürmek daha mantıklı bence
taban sacındaki çürükler fazla değilse kaynak ile halledilebilir sanırım yanlış hatırlamıyorsam yaptıran vardı
direksiyon kutusu da tamir ediliyor ama ne kadar randımanlı olur bilemem sıfırı da yok diye biliyorum
cam kilitleri hakkında bilgim yok
geçen ay arkadaşım temprasına arkalara taktırdı emniyet kemerini 30 liraya
vosvosu olmayan biri olarak söyleyebileceklerim bunlar eminim deneyimli arkadaşlar daha sağlam yorumlar yapacaktır
Muhtaç olduğun kudret,damarlarındaki asil kanda mevcuttur!

Gazi M.Kemâl ATATÜRK
20.10.1927
Kullanıcı avatarı
cemşit
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1356
Kayıt: Pzr Ağu 17, 2008 10:04 am
Kan Grubu: B Rh +
Vosvosumun adı: DuRMuŞ

Cvp: Derdim büyük mü VosDostlar ?

Mesaj #3 gönderen cemşit » Cum Ara 17, 2010 10:20 pm

Arka koltuklarımda emniyet kemeri yok,---------------------Çıkma kemer alır takarsınız
Direksiyonda boşluk var ---------------------------------- Tamir edilecek yada temiz çıkma bir direksyon kutusu alırsınız
Kelebek camlarımın kilitlerinde problem var------------------Kelebek camları muayenede çok önemli değil sanırım ama o kolay yapılır..
Alt taban sacında çürükler var------------------------------Parça koyarak tamir yoluna gidebilirsiniz.

Lpg işine gelince birçoğumuzun kullandığı gibi muayene öncesi söktürüp , sonrasında taktırabilirsiniz. Diğer türlü işletme yoluna giderseniz hem maddi hemde manevi olarak çok yıpranırsınız.

Bu işler sabır gerektiren işler , o nedenle sabır diliyorum, kısa bir süre içinde aynı işlemleri bende yapacağım.....Kolaylıklar dilerim...!!!!
Resim

Murat AKKAYA
0505 258 9911

[email protected]

Kimler geldi , Hayatımdan kimler geçti...

1974 1303 S 34 UT 467 Cemşit
1973 T2 B 07 CDD 25 Abbush
1973 1300 35 HCR 34 Hacer
1967 1500 06 EL 302 .....
vosbik
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3968
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 12:25 am
Konum: Ankara

Cvp: Derdim büyük mü VosDostlar ?

Mesaj #4 gönderen vosbik » Cum Ara 17, 2010 10:25 pm

slm.voslarda arkada emniyet kemeri olmak zorunda değil.çünkü üretilen yıllarda amerika hariç böyle bir zorunluluk yoktu.cam kilit mekanizmaları ile ilgileneceklerini sanmıyorum.güvenli sürüşe bir etkisi yok.(camlar sürekli açık kalmıyorsa.)

silecekleriniz çalışıyor mu?
cam su fıskiyesi çalışıyor mu?
frenler ne durumda?fren hortumları yeni mi?
lastikliernizin durumu?
taban sacındaki çürükler?
direksiyon boşluğu?
ön emniyet kemerleri
far sinyal stop dörtlü flaşör vb çalışma durumları ve ön far ayarları


lpg yi işletebilmek için yeni bir lpg kiti alıp projesini almalısınız.satılan bir kite sonradan proje bulamazsınız.bu yüzdenn bence ilk aşamada muayeneye giderken lpg yi söktürün.olmazsa bir dahaki sefre işletmek için caba harcarsınız.çünkü vosun lpg den daha önemli sorunları var şu an için.
Resim



VOSUM SATILIKTIR.(İLGİLENEN ARKADAŞLAR ÖZEL MSJ ATSIN LÜTFEN)
geceyazankedi
Vosdost
Mesajlar: 58
Kayıt: Pzr Ağu 29, 2010 12:49 pm
Kan Grubu: 0 Rh -
Vosvosumun adı: Ce-Ku
Konum: Tekirdağ - Ankara

Cvp: Derdim büyük mü VosDostlar ?

Mesaj #5 gönderen geceyazankedi » Cmt Ara 18, 2010 12:12 am

Çok teşekkürler arkadaşlar heyecanla başlığı takip ediyorum yeni bir cevap gelir diye. Sanırım LPG'yi söktürüp sonrasında taktırmak daha mantıklı olacak. Cam su fıskiyesine baktırmalıyım, direksiyonu rot-balans ayarı sırasında halledeceklermiş sanırım.

Frenlerim rahat çalışıyor, hortumunu bulamamıştık sorun çıktığı dönemde iyi bir para verip yenisini yaptırttık, bir ay geçmedi üzerinden.
Lastiklerimde aşınma var 6mm olmalıymış sanırım ama onu henüz kontrol etmedim.
Ön emniyet kemerlerim sağlam
Tüm lambalarım çalışır durumda.

LPG hususunda bir sorum daha olacak, lpg dolduracağım zaman motorun içinden doldurtuyorum yani kaportada bir delik yok, bunun dışında çıkarttırdığımda acaba tadilata girmesi gereken başka bir yer var mıdır ve bu çıkarıp taktırtma ne kadar malolur? Bir arkadaş yenisini 400'e taktırtırsın çıkarıp takması zaten 200 lira tutacak dedi, doğru olduğuna pekte inanmak istemiyorum açıkçası. Sizin görüşünüz nedir bu konuda ?
Vos Vos diye nicesine sarıldım...



vosdost.blogspot.com



www.geceyazankedi.com



www.facebook.com/her.gune.yeni.vos
vosbik
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3968
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 12:25 am
Konum: Ankara

Cvp: Derdim büyük mü VosDostlar ?

Mesaj #6 gönderen vosbik » Cmt Ara 18, 2010 12:31 am

slm.sökülme takılma kısmına birşey diyemem.ancak lpg ye dair ne varsa hepsini söktürmenizi öneririm.voslarımızı çok detaylı inceliyorlar muayenede.madem far sisteminiz düzgün çalışıyor far ayarı yaptırmayı unutmayın.kalorifer sistemine bakıldığınıda duymuştum.genel anlamda çalışır durumda olması önemli.
Resim



VOSUM SATILIKTIR.(İLGİLENEN ARKADAŞLAR ÖZEL MSJ ATSIN LÜTFEN)
geceyazankedi
Vosdost
Mesajlar: 58
Kayıt: Pzr Ağu 29, 2010 12:49 pm
Kan Grubu: 0 Rh -
Vosvosumun adı: Ce-Ku
Konum: Tekirdağ - Ankara

Cvp: Derdim büyük mü VosDostlar ?

Mesaj #7 gönderen geceyazankedi » Cmt Ara 18, 2010 12:40 am

kalorifer çok iyi durumda sürekli çalışıyor galiba o yan kolların açmada kapatmada o kadar etkisi yok ama ciddi anlamda ısıtıyor. Yalnız ön camın buhar yapmasını engelleyemiyor acaba bir sorun mu var demekten alamıyorum kendimi. Arabamın 2 pistonu değişti, aküsü yenilendi, elektrik aksamı gözden geçirildi, radyo ya da teyp henüz takamadım, döşemeler baştan yapıldı ancak onlar yapılırken kapı lastiklerinin bir kısmını çıkarmak zorunda kaldık eskiydi de zaten. Tekirdağ'da bu lastikleri bulamadık internetten almayı düşünüyorum, far ayarlarını birçok kişi tavsiye etti bunun gerçekten önemli olduğunu düşünüyorum zaten. Onun dışında "ağır kusurlu" demek için ne sebep bulurlar bilmiyorum ama Tekirdağ Tüv'de hiç sıra olmaz hep işsiz güçsüz takılır oranın çalışanları bahaneyle bir yığın kusur sürmezler önüme umarım :/
Vos Vos diye nicesine sarıldım...



vosdost.blogspot.com



www.geceyazankedi.com



www.facebook.com/her.gune.yeni.vos
Kullanıcı avatarı
ilkeer
Vosdost
Mesajlar: 286
Kayıt: Sal Oca 19, 2010 1:16 pm
Kan Grubu: A Rh -
Vosvosumun adı: firuze
Konum: ankara

Cvp: Derdim büyük mü VosDostlar ?

Mesaj #8 gönderen ilkeer » Cmt Ara 18, 2010 12:59 am

lastik diş derinliği 5.7 mm ile geçtim herhangi bir kusur sayılmadı
tüvtürk ün sitesinden kontrol ettiği yerler dikkat edilecekleri falan anlatmışlardı halen duruyordur umarım bakmadıysanız bakmanızı tavsiye ederim
Muhtaç olduğun kudret,damarlarındaki asil kanda mevcuttur!

Gazi M.Kemâl ATATÜRK
20.10.1927
a.erim45
Vosdost
Mesajlar: 255
Kayıt: Cum Şub 23, 2007 11:30 pm
Vosvosumun adı: MONŞER
Konum: soma/manisa

Cvp: Derdim büyük mü VosDostlar ?

Mesaj #9 gönderen a.erim45 » Cmt Ara 18, 2010 2:56 am

slm geceyazankedi dostum:)
en taze tüve giren ben olmamla birlikte..sana başına gelecekleri kısaca anlatiim..gerçi ben t2 bus (monşer) sokmuştum tüve ama pek bir farkı yok :)
öncelikle tüp meselesi ....
bende işli değil malesef ve motor kısmındaki tüm lpg aksamlarını söktürdüm hiç birşey kalmadı ...benim lpg ustası yine insaflı çıktı sök tak 20 liraya hallettik:)yarın alnından öpmeye gidicem kendisini:)...
dediğin gibi rotbalans ayarında direksiyon boşluğunu halledebilirsin saırım ..ama yürüyen aksama ciddi ciddi bakıyorlar söyliim..bende tek kusur fren hortumları sağlam ama eski görüntüsü verdiği için değiştir dediler..işi sağlama alıyorlar kanımca..bu ağrı kusura girdi tabi..
söför mahalindeki (korna)(silecek ve su) dahil hepsibaklıyor ..tek benden istemedikleri geri vites lambası çalışıyormu ona bakmadılar ..model farkından dolayı ..
ama ben yinede geri vites lambamı yaktım:)
üst kaporta çok önemli değil ama altı çok önemli ve ağrı kusur... benimde 1-2 çürük vardı ve aynen yapıştırdılar ağırkusur diye..bende saç kestirip alltan akıllı vidayla tuttrudum çürük yerler kapandı ve sprey boyayla boyadım :) haloldu ve bayada iyi oldu(geçici çözüm tabi bu)
kemer konusunda çıkma yada emanet takma olabilir ..bu kolay..
vize olayı stresli geçiyor nedense :sopa: ..ama 1-2 sorun haricinde herşey vukaatsız bitti..
en zor olanıda devir ve satış işlemleri..buna çokmaliyet gerektiriyor ..
aracın geçmişini temizlemek bu memlekette çok zor ve pahalı ..habire elinde parayla gezip verecek yer arıyosun :(zaten onlar hemen kapıyor.. evrak ve saış hususunda bilgi sahibi değisen takipci birisini bulman işini kolaylaştırır..
en güzel yapıcan şey iyi bir usta ve tüve hakkında bilgisi olan birisiyle aracın bakımını yaptırman ..en azından seni idare edicek ve güvenli bir sürüş sağlıcak kadar elden geçirmen ..bindikce neler gerektiğini sen zaten göreceksin..hemen toplatıcam diyorsan eğerki bu çok zor olur senin için..forumdaki paylaşımları iyi takip et bence..ve acele etme..şimdiden kolay gelsin
sevgiyle kal :dede:
mahoni38
Vosdost
Mesajlar: 211
Kayıt: Sal Eyl 14, 2010 2:55 pm
Kan Grubu: A Rh +

Cvp: Derdim büyük mü VosDostlar ?

Mesaj #10 gönderen mahoni38 » Cmt Ara 18, 2010 11:51 am

yeni tosbacı olarak bildiklerimi anlatayım. dostum lpg sadece konyada işleniyor sıfır lpg de 550 tl falan(kayseride 530 du galiba montaj vs dahil ama gaz kesici yok o ekstra o da 150 tl . 10 taksit yapıyorlar) kayseride ruhsata işleten yok diye biliyorum 150 yakın tosba var %90 i tüplü neredeyse hepsi işli değil 3. bir durum polisler ve coğu kişi sulu olmadığı için tüp takılmıyor sanıyor o yüzden cok sorun olmuyor zaten genelde gizli yerde. onun dısında tüv e giderken 70 tl sök tak yapıyorlar kayseride tamamen sökülmüyo zaten görünenler sökülüyor.
3. bir durum sıfır parça sıkıntısı yok diye biliyorum sağolsun meksika 2002 ye kadar bu araçları üretmiş. ben sıfır direksiyon kutusu olduğunu konusmasına bir kere sahit oldum ama 650 TL imiş. istanbulda birisi var sanırım bu işin toptancısı ben kelebek camı kilidi arıyordum vospazarda falan bulamadım derken ordan paketlice geldi sanki modelli arabaya parça alır gibi.
derken bende biraz para harcadım 1300 tl kadar da ben harcadım motorda yatar gömlek krank ekzantrik dişlisi vs bir cok parça değişti simdi saat gibi oldu araç ama bu meretler öyle ucuz araba değil pahalı bir tutku. bir kere aldın mı ya onu düze cıkaracaksın ya da boya yaptıracaksın gzüelce içini döşemlerini yaptracaksın götürüp bahcene süs diye koyacaksın.
Allah kolaylık versin. lpg işletmeyi dert etme bence ek olarak koltukların sallanıyorsa tüv geçirmiyor. eskisi kadar da sıkmıyorlar geçersin heralde az biraz daha ugraş.


birde söyle bir durum var aslında araba sekiz yüz e hallediliyordu usta dedi arızalı bu dizel gibi calısıyor tar tar tar tar diyed ben gittiği yere kadar gitsin dedim. bunu cumartesi konustuk pazartesi yolda kaldım. tabi bozulan egzantrik yağ pompasını gömlek deniyor galiba onu falan bozdu birde uygun gömlek bulamaık artık bulunmuyorus taşlamaya gitti elde olana göre motor ayarlandı krank eskimiş bu sefer ders aldım o da değişti hoş azda mecburi değişti o da öyleyken böyle. kısaca tosba ihmale gelmez dostlar
Başımın belası Vosbusum.
[thumbnail]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1389.snc4/164113_1711657743868_1010866183_31893363_539618_n.jpg[/thumbnail]

“Soru - Cevap” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir