1967 model vosvosumda, sarsıntı çok fazla ne yapabilirim ?

Bu bölümde vosvosla ilgili her türlü teknik soru sorup cevabını bulabilirsiniz.
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
maya
Vosdost
Mesajlar: 47
Kayıt: Pzt May 14, 2012 8:28 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: şanslı
Konum: antalya

Cvp: 1967 model vosvosumda amortisör yok, sarsıntı çok fazla

Mesaj #11 gönderen maya » Pzr May 27, 2012 10:38 pm

Gürhan Bey,
öncelikle teşekkür ederim. amortisörler bu alçaltma işleminden dolayı zarar görmüş müdür? görmüşse ne yapılmalı? bana gelmeden 1 yılı aşkın süre araç alçaltılmış şekilde kullanıldı. direksiyon milinde baskı vardı.
En son maya tarafından Pzt May 28, 2012 7:33 pm tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.


gülşen
maya
Vosdost
Mesajlar: 47
Kayıt: Pzt May 14, 2012 8:28 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: şanslı
Konum: antalya

Cvp: 1967 model vosvosumda, sarsıntı çok fazla ne yapabiliri

Mesaj #12 gönderen maya » Pzt May 28, 2012 7:13 am

Haklısınız. kamyonet kasasında seyahat etmek gibi. umarım düzeltilir. Bu durumun vosvosa da zarar verdiğini düşünüyorum.

yakıt sarfiyatını önlemek için tavsiyelerinizi de ekledim listeye
gülşen
Kullanıcı avatarı
gürhan
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2423
Kayıt: Çrş Ağu 26, 2009 5:17 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: TUHSİ
Konum: istanbul avrupa yakası

Cvp: Cvp: 1967 model vosvosumda, sarsıntı çok fazla ne yapab

Mesaj #13 gönderen gürhan » Pzt May 28, 2012 3:55 pm

maya yazdı:Haklısınız. kamyonet kasasında seyahat etmek gibi. umarım düzeltilir. Bu durumun vosvosa da zarar verdiğini düşünüyorum.

yakıt sarfiyatını önlemek için tavsiyelerinizi de ekledim listeye

öndeki amortisörden tekerlekleri sığdırabilmek için ortadan kesilerek parça çıkartılıyor ve tekrar kaynatılıyor...umarım sizinkinde ince tekerlek takıldığından dolayı böyle bir işlem yapılmamıştır...bir vos ustasına gösterip sistemle oynanıp oynanmadığını baktıracaksınız.
Kullanıcı avatarı
efemm006
Vosdost
Mesajlar: 546
Kayıt: Pzt Kas 01, 2010 9:15 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: VosbiCan
Konum: Ankara

Cvp: 1967 model vosvosumda, sarsıntı çok fazla ne yapabilirim

Mesaj #14 gönderen efemm006 » Pzt May 28, 2012 4:13 pm

Muhtemelen dingiliniz kesilme işlemi ile daraltılmıştır.yedek bir dingil almanızda fayda var.
Erdi Hasırcı
maya
Vosdost
Mesajlar: 47
Kayıt: Pzt May 14, 2012 8:28 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: şanslı
Konum: antalya

Cvp: 1967 model vosvosumda, sarsıntı çok fazla ne yapabiliri

Mesaj #15 gönderen maya » Pzt May 28, 2012 7:00 pm

Evet dingil, ortadan parça çıkartılarak daraltılmış. uygulama resimlerini gördüm. Ön dingille vosvos alçaltma işini bu konuda iyi olan arkadaş yapmış 2 sene kadar önce. telefon açınca da destek oluyo ama yeterince rahatsız ettim. sürekli sorularımla bunaltıyorum.

alçaltılmış vosvos çok farklı görünüyor. ama ben rahat edemedim bu şekilde, yollar da çok bozuk malum. Almanya'da bu uygulamayı yapıyorlar da yolları harika adamların. oturduğum yerin yolunun ilk 1 km lik kısmında adım başı çukur var, gerisini siz düşünün. dedim bu yoldan sıradan araçlar geçmiyo artık yaptırın diye :) bekliyorum bakalım :)

ön lastikler değişince düzelir belki ...

Yeni dingil almaya kadar gider mi bu işin sonu?
gülşen
maya
Vosdost
Mesajlar: 47
Kayıt: Pzt May 14, 2012 8:28 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: şanslı
Konum: antalya

Cvp: 1967 model vosvosumda, sarsıntı çok fazla ne yapabiliri

Mesaj #16 gönderen maya » Sal May 29, 2012 6:35 am

Peki dingil daraltarak araç indienin ne gibi etkileri oluyo ? Yedek dingile ihtiyacım olması endişelendirdi işin açıkçası...
gülşen
Kullanıcı avatarı
gürhan
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2423
Kayıt: Çrş Ağu 26, 2009 5:17 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: TUHSİ
Konum: istanbul avrupa yakası

Cvp: Cvp: 1967 model vosvosumda, sarsıntı çok fazla ne yapab

Mesaj #17 gönderen gürhan » Sal May 29, 2012 9:50 am

maya yazdı:Peki dingil daraltarak araç indienin ne gibi etkileri oluyo ? Yedek dingile ihtiyacım olması endişelendirdi işin açıkçası...

yol tutuş daha iyi oluyor diyorlar, daha çok görsele hitap ediyor...vosvoslarda pek çok moda akımı var...buda onlardan biri...dingile ihtiyacınız olmasının sebebi, orjinal hale gelebilmek ve aracın konforunu eski haline getirebilmeniz içindir.
semih can inanır
Vosdost
Mesajlar: 206
Kayıt: Prş Eki 14, 2010 11:57 pm
Vosvosumun adı: sakine
Konum: adana

Cvp: 1967 model vosvosumda, sarsıntı çok fazla ne yapabilirim

Mesaj #18 gönderen semih can inanır » Pzt Haz 04, 2012 5:12 am

selamlar. vosvosunuzda hem önlerde hem arkalarda amortisörler vardır fakat helezon yayları yok, onun yerine torsiyon çubukları var. bu orjinal sistem yeteri kadar yumuşak bir süspansiyon sistemi. aracınızdaki sertliğin sebebi ise oynanmış olmasından kaynaklı... öncelikle arka lastiklerin o şekilde negatif kamberli duruşu, jantlarınız 5.5 mangels olduğundan ve fazladan ofsetli olmadığı için hiç bir şekilde çamurluğa sürtme yapmaz. tek kötü tarafı daha önce de bahsedildiği gibi arka koltuğa birileri oturduktan sonra kasislerde aracın altı yere vurabilir. ayrıca bunun her hangi bir sertlik ve konforsuz sürüşe sebep olmayacağını da söyleyebilirim. yükseltmek istiyorsanız işiniz biraz zor, deneyimli bir usta arka çamurlukları yarısına kadar sökerek torsiyon kapaklarını açıp birer diş atlatarak ve lastiklerini de yenilemek koşuluyla tekrar kapatacak. biraz meşakkatli bir işlem. bunun yanısıra eğer arkadan gelen tak tuk sesler varsa amortisörler patlaktır veya üstlerindeki darbe takozları yoktur.
önler için ise kesin konuşmak mümkün değil, çünkü basık araçlarda kısa amortisor mü kullanılıyor veya dingilde kesme biçme işlemleri ne şekilde yapılıyor, bunlar konforda farklılık gösterebilir. aracı düşürürken hava süspansiyonu kullananlar var, anahtarla ayarlanabilen dingil uygulayan var, veya sadece kesilip kaynatılmış dingil var. bence en iyisi, aracı yaptıran eski sahibiyle iletişime geçmek.
[img=left]http://img405.imageshack.us/img405/1584/img0987b.jpg[/img]
1968 VW-1500
[email protected]
maya
Vosdost
Mesajlar: 47
Kayıt: Pzt May 14, 2012 8:28 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: şanslı
Konum: antalya

Cvp: 1967 model vosvosumda, sarsıntı çok fazla ne yapabilirim

Mesaj #19 gönderen maya » Pzt Haz 04, 2012 10:54 am

çok teşekkür ederim.
gülşen
metinyılmaz
Vosdost
Mesajlar: 39
Kayıt: Cum Eyl 30, 2011 11:28 pm
Kan Grubu: A Rh +

Cvp: 1967 model vosvosumda, sarsıntı çok fazla ne yapabilirim

Mesaj #20 gönderen metinyılmaz » Pzt Haz 04, 2012 3:27 pm

maya bu aracı nerden buldun kendinmi topladın .kaça maloldu ve bir sorum daha olacak resmi nerede yaptırdın tam benim istediğim gibi bir vosvos allah kaza bela vermesin.

“Soru - Cevap” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir