Mesaj #2 gönderen Doğu » Prş Haz 27, 2013 7:43 pm
Hoş geldin genç arkadaşım.
Sorularını uzatmadan yanıtlayayım;
1) Vosvoslar standart ve super diye ikiye ayrılır. super ler 71-72 arasında üretilen 1302 modeli ve 73-75 yılları arasında üretilen 1303 modelidir. (cabrio olarak 79' a kadar üretimi var ama ülkemizde oldukça nadir.) standartlar ise 1302 ve 1303 modeli dışında kalan 1100, 1200, 1300 ve 1500 modelleridir.
super beetlerda ön düzen helezonludur standartlar dingilli ve standartlara göre bi nebze daha konforludur. süperlerin bagajları standart beetlere göre daha büyüktür benzin deposunun yerleşiminden dolayı. 67 ve altında kalan modeller pre diye tabir edilir ve evrensel olarak klasik sayılan araçlardır. kullanımı diğer böceklere daha nostaljik ve konforsuzdur. parçası diğer böceklerden oldukça pahalıdır. yani vosvosa başlamak için doğru bir tercih değil.
bunun dışına 1303 modelin de iç yerleşim güncel araçlardaki gibidir. önde torpido bölümü bulunur. ama bunun dışında kalan tüm voslarda ön bölümde torpido bulunmaz. elimden geldiği kadar anlatmaya çalışıyorum ama ne kadar düşünsemde aklıma gelmeyen şeyler illaki vardır, sen biraz forumu kurcala bence en sağlıklı bilgileri okudukça öğrenirsin.
2)Motorun sağlıklı ve sende bilinçli kullanırsan bir sıkıntı olacağını düşünmüyorum. Benim yazın uzun yol tecrübem olmadı ama geçen hafta ankaradan arkadaşlarımız vosvosları ile çorum festivaline gitti, bu haftada antalya vos festivaline gidiyorlar.
3)su soğutmalıları yok.
4)Vosvoslar hız için yapılmış arabalar değiller. Uçup kaçmasını beklemeyin. Ama yokuş çıkamazsın, sen onu taşırsın gibi sözlerde tabi ki doğru değil. Kendimden örnek vereyim ben çok hızlı kullanan biri değilim, vosvosum 1300 cc ve bir adette hyundai getz kullanıyorum. ankara/kepekli yokuşunu çıkarken vosvosum ile 3 viteste 70 km hızla çıkıyorum, getz ile 4 vites 70 ile. düz yolda vosvosum ile 4. vites 120 km hızı ile seyrediyorum yolun durumuna göre getz ile 5. vites 120. yani demek istediğim şu eğer çok hızlı araba kullanmıyorsanız ki ehliyetini yeni aldığına göre çok hızlı kullanmıyorsun bence şehir içi için tatmin edici gücü. 1600 cc hacimli olanlar biraz daha güçlü, hacimden dolayı biraz daha rahat nefes alır ve biraz daha çabuk hızlanırlar.
5)Vosvos piyasası çok ilginç gerçekten. Yeri geliyo muazzam arabalar 6-7 bine satılıyor yeri geliyor çöp arabalar 9-10 bine. Bana kalırsa temiz bir vosvos almak için minimum 10 bin lirayı cebe koymak lazım. 8-9 gibi piyasada düzgün arabalar var fakat, ne kadar düzgün ne kadar orijinal de alsan ufak ufak harcamaların oluyor ve sonuca baktığında onlar da hatrı sayılır bir para tutmuş oluyor.
Dediğim gibi 9-10 a da yarısını hak etmeyen arabaların satıldığını gördüm. Kendini fiyat ile sınırlama. Bulunduğun ildeki en ucuz vosa da alıcı gibi git bak en pahalısına da bak, en süslüsünede bak, en çirkininede bak. Bak ki iyi ile kötü arasındaki farkı bir süre sonra sende kavramış olacaksın.
Vosvosta model ayırımına da çok takılma. Orijinal, kurcalanmamış arabalar gün geçtikçe azalıyor. Baktığın arabalar içinde hangisi düzgünse, hangisi içine siniyorsa onu al. Sonuçta 2010 model araba değil bu, en yenisi 40 yaşında ve araba düzgün olduktan sonra modeli, motoru vs. teferruat kalıyor.
Şunu da unutma vosvosu aldım bitti diye bir şey yok. Sürekli elinin üstünde olması lazım, bakman lazım, ilgilenmen lazım vs. vs.
Takıldığın bir yer olursa yine sora bilirsin.
İyi şanslarçç