Torsiyon ve eğik durma hakkında..

Bu bölümde vosvosla ilgili her türlü teknik soru sorup cevabını bulabilirsiniz.
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
Kullanıcı avatarı
Erbil Civelek
Vosdost
Mesajlar: 25
Kayıt: Pzr Ara 03, 2006 3:51 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: 1303 s
Konum: Ankara

Torsiyon ve eğik durma hakkında..

Mesaj #1 gönderen Erbil Civelek » Pzt Eyl 01, 2014 6:04 pm

Merhaba arkadaşlar,

Vosvosumun arkası düşük ve torsiyon ayarları bozuktu. Sol teker içeri doğru fazla eğikti. Geçen hafta ustaya bıraktım ve yürüyen aksam elden geçti.
Tekerler düzelmiş ve yüseklikleri de artmıştı.
İki gün sonra sol tarafın yine biraz daha alçak olduğunu fark ettim. Ustaya tekrar götürdüm. Zor ayar tuttuğunu ve bir süre bindikten sonra yeniden ayar yapması gerektiğini söyledi.
Bugün ise sol teker tekrar yapılmadan önceki alçaklığına dönmüş, torsiyon ayarı da bozulmuş. Şu anda hafif eğik duruyor.

Sorum, acaba ikinci ayarda düzelir mi durum ? Yoksa bundan sonra sürekli bir ayar tutmama ihtimali var mı ?

Teşekkürler.


Erbil Civelek
Doğu
Vosdost
Mesajlar: 419
Kayıt: Pzt Mar 14, 2011 5:10 pm
Kan Grubu: AB Rh +

Cvp: Torsiyon ve eğik durma hakkında..

Mesaj #2 gönderen Doğu » Sal Eyl 09, 2014 9:13 am

selam

daha önce bende torsiyon ayarı yaptırdı. benimde alçaktı ve bende arka tarafı bir diş yükselttim. bunun dışında 10 larca arkadaşımda torsiyon ayarını indirdi kaldırdı ama hiç ayar tutmama gibi bir şey ne duydum, ne gördüm.

torsiyon ayarı normalden aşağıdaysa, yani arka taraf normalden aşağıdaysa iki tekerde aynı açıda kamber alır. yani biri düz kalıp biri içe yatmaz. sizin aracınızda ki problem tek tekerde ise bence şaseci çözer, torsiyonla bir ilgisi yok.

buda başıma gelmişti, tek tekerim daha çok içe baktığı için şasecide gerekli oranda düzeltme yapılmıştı, bunu bir araştırın.


ama dediğim gibi torsiyon ayarı tutmama gibi bir şey daha önce duymadım. bende ankaradayım. torsiyon ayarı yapılacağı zaman 2-3 ustadan fiyat almıştım ve bazıları yapmak bile istememiş haliyle fiyat vermemişti. zahmetli bir iş. ustanızın torsiyon ayarını yapıp yapmadığından da emin olun.

iyi şanslar
Kullanıcı avatarı
Erbil Civelek
Vosdost
Mesajlar: 25
Kayıt: Pzr Ara 03, 2006 3:51 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: 1303 s
Konum: Ankara

Cvp: Torsiyon ve eğik durma hakkında..

Mesaj #3 gönderen Erbil Civelek » Sal Eyl 09, 2014 9:21 am

Bilgiler icin tesekkurler,
Saseci ve sase duzeltilme isini ilk defa duyuyorum :) onereceginiz sase ci var mi ?
Erbil Civelek
Doğu
Vosdost
Mesajlar: 419
Kayıt: Pzt Mar 14, 2011 5:10 pm
Kan Grubu: AB Rh +

Cvp: Torsiyon ve eğik durma hakkında..

Mesaj #4 gönderen Doğu » Çrş Eyl 10, 2014 4:43 pm

Şase olduğundan emin oldunuz mu? Eğer öyleyse ivedik sanayide merkez sanayi sitesi türkyılmaz' ın arkalarında oraya gidin, orada kime sorsanız gösterir bir tane var zaten, ben öyle bulmuştum. 15 dakikada halletti, 2 yıl öncede 20-30 lira bir ücret almıştı.
Kullanıcı avatarı
Erbil Civelek
Vosdost
Mesajlar: 25
Kayıt: Pzr Ara 03, 2006 3:51 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: 1303 s
Konum: Ankara

Cvp: Torsiyon ve eğik durma hakkında..

Mesaj #5 gönderen Erbil Civelek » Cmt Eyl 20, 2014 11:48 am

Merhaba,
Ustam sorunun torsiyon cubugunun saseye girdigi yuvanin asinmis olmasindan kaynaklandigini soyledi.
Yukseltmeyi denemis fakat yine dusmus.
Cozum olarak diger taraflari da dusurmeyi onerdi :)
Moral bozucu...
Erbil Civelek
Doğu
Vosdost
Mesajlar: 419
Kayıt: Pzt Mar 14, 2011 5:10 pm
Kan Grubu: AB Rh +

Cvp: Torsiyon ve eğik durma hakkında..

Mesaj #6 gönderen Doğu » Cum Eki 03, 2014 11:42 am

Bence bu bir çözüm değil. Arkayı düşürdüğün zaman çirkin durmaması için önüde düşürmen lazım. Önü düşürmek için yay veya coilover alman lazım. Sonuç olarak 600-700 lira para harcayıp neden orijinalinden çıkıp, konforundan kayıp veresin ki?

“Soru - Cevap” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir