Bir kaç sorum olacak

Bu bölümde vosvosla ilgili her türlü teknik soru sorup cevabını bulabilirsiniz.
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
Kullanıcı avatarı
Onuurduman
Vosdost
Mesajlar: 29
Kayıt: Çrş Oca 18, 2017 1:54 am
Kan Grubu: A Rh +

Bir kaç sorum olacak

Mesaj #1 gönderen Onuurduman » Cmt Şub 04, 2017 9:44 pm

Arkadaşlar herkese selamlar
Ben 74 model bir 1303 aldım. En azından ruhsatta 1303 yazıyor. Arkada 1303s yazıyor motor hacmi 1300 yazıyor ruhsatta. Ama motorun kodu AS ile başlıyor. Ön frenler disk.Şimdi sorularıma gelelim;

1) 1303s olsaydı ruhsatta 1303 yazması normal olur muydu?
2) Arabada maun torpido deri direksiyon big jantı falan var, 1.3 olması normal mi? Arabamın big olup olmadığını nasıl anlayabilirim? Pilot koltuk yok bende. Bütün biglerde var mıdır?
3) Gösterge parlaklığı ayarlama anahtarı yok. Sonradan takılabilir mi? Zahmetli bir iş mi?
4) Direksiyonum içten kırık gibi tamir olur mu? Değiştirirsem deri olanı bulamamaktan bulsam da efsane para ödemekten korkuyorum.
5) Arabam vites küçülteceğim zaman durmayınca 1 e geçmeye izin vermiyor nerdeyse çok yavaşlamadan da ikiye almama izin vermiyor yoksa cartlama yapıyor sizce normal midir?
6) 100 km de 18-20 lt yakıt içiyor ne yapabilirim?
7) Karburatörün gaz telinin olduğu yerden gaz verince benzin damlamıyor akıyor adeta aynı şekilde karşısından da kaçırıyor tamir olur mu nasıl olur?
8) Kaloriferin daha fazla ısıtması için ne yapılabilir, salyangon fan takıldığını duydum bu nereye takılır?
9) Silecek motoru yuvasında tahliye deliği yok orada su birikmesinin çok tehlikeli olacağını düşünüyorum ama deliği açmaya da korkuyorum hortum tıkalıysa başıma bela alır mıyım? Bir de oradaki su için eğimi deliğe nasıl verebilirim?
11) Bir de karburatöre göre distrübütör seçimi yapılır diye bi şey okudum benim 34 pct 3 karburatör var hangi distrübütörü kullanmalıyım üzerindeki distrübütörü nasıl anlarım doğru mu diye?
11) Bartındayım arabayı istanbula götürmem lazım orada öğrenciyim ama 500 liralık benzin param yok buralarda da usta sıkıntım var yardımcı olur musunuz?

Satsam piyasası ne yapar bu arabanın sizce?
Aldığımdan beri çok para harcadım ama öğrencilik hali param bitiyor. Artık daha mantıklı masraflar yapmak istiyorum. Yardımcı olacaklara şimdiden çok çoook teşekkür ediyorum.


(o_/!\_o) Volkswagen Başkadır. 1303s Bambaşka !
Kullanıcı avatarı
gürhan
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2419
Kayıt: Çrş Ağu 26, 2009 5:17 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: TUHSİ
Konum: istanbul avrupa yakası

Re: Bir kaç sorum olacak

Mesaj #2 gönderen gürhan » Pzr Şub 05, 2017 11:42 pm

Merhabalar Onur. Vosvosun hayırlı, uğurlu olsun...Allah kaza bela vermesin.
Gelelim sorularının cevaplarına...Aklımız el verdiğince, klavyemiz döndüğünce yardımcı olmaya çalışalım.
1- 1303 yazması normal
2- Maun torpido olabilir, big jantı olabilir. Vosvoslar birbirlerinden parça eklenerek hayata tutunurlar, Ölen bir vosvosun parçaları başka bir vosvosa hayat verir.
3-Işık ayarlayan anahtar takılabilir. Anahtar ve titiz bir elektrikçi bulman lazım.
4-Kırık gibi derken, çatlakmı demek istiyorsun? Facebooktaki vosvos gruplarına üye olmanda fayda var...Bazen temiz direksiyon düşüyor. Efsane para ödemek derken kafandaki rakamlar nedir? Öyle 50-100 liraya temiz bir şey bulamazsın...400-500 lirayı gözden çıkarman lazım.
5-Bire atmak için mümkün olduğunca yavaşlaman lazım...Bizim şanzımanlar eski nesil olduğu için 10-15 km ye kadar düşmen lazım...3 ten 2 ye almak daha rahattır.
6-Yakıtın çok fazla. Görünen o ki karbüratörün ömrünü tamamlamış. Temiz bir ikinci el bulman lazım...Oda zor...Yenisini alman en hayırlısı...yaklaşık 1000 tl cıvarında.
7-Karbüratör tamir olurmu olmazmı karbüratörcünün görmesi lazım...Ancak anlattıklarına göre ömrünü tamamlamış.
8-Kalorifer tertibatının ne kadar sağlıklı olduğunu bilmiyoruz...Marşbiyellerde delik olması kaloriferin ısıyı iletmesini engeller. Vosvoslarda ısı motorun ısıttığı havanın borular vasıtasıyle içeri aktarılmasıyla olur. Salyangoz fan silecek motorunun boşluğundadır. Ancak sıcak hava ile ilşkisi yoktur...Dışarıdan aldığı havayı içeri verir...havayı ısıtmaz. Yine ikinci eli bazen facebooktaki sayfalara düşer...Fiyatı şu aralar 500 lira civarında.
9-Silecek motorunun haznesinde delik olması lazım...yok ise kapatılmıştır. İçeriye su aldığı için kapatılmış olabilir büyük ihtimal. Çünkü o deliğe bağlı boru tam sigorta kutusunun üzerinden geçer.
10-Sende çok farklı bir distirbütör olacağını sanmam...Birbirlerine uyumludurlar...Yoksa çalışmaz. Yine aklı başında bir ustanın incelemesinde fayda var.
11-Bartında vosvosçu arkadaşlarda vardı bir aralar...Facebooktan bir araştır derim. İstanbulda ustalar var...ama önce vosvosun yol yapabilecek duruma gelip istanbula gelmesi lazım...

Satsan ne kadar yapacağı konusu göreceli.
Öğrencilik ve vosvos bir arada zor yürüyen bir ikili... Ama gönül işte ne yaparsın.
Alfonso
Vosdost
Mesajlar: 1
Kayıt: Pzt Şub 06, 2017 12:59 am
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: EMEKTAR

Re: Bir kaç sorum olacak

Mesaj #3 gönderen Alfonso » Pzt Şub 06, 2017 1:07 am

Merhaba arkadaslar daha ilk defa bir vosvos a sahip olucam inşallah fakat hangi modelleri daha tutulmuş ? hangi modelleri alınır hiç bir fikrim yok yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden herkese çok teşkkürler..
Kullanıcı avatarı
Onuurduman
Vosdost
Mesajlar: 29
Kayıt: Çrş Oca 18, 2017 1:54 am
Kan Grubu: A Rh +

Bir kaç sorum olacak

Mesaj #4 gönderen Onuurduman » Sal Şub 07, 2017 1:26 am

gürhan yazdı:Merhabalar Onur. Vosvosun hayırlı, uğurlu olsun...Allah kaza bela vermesin.
Gelelim sorularının cevaplarına...Aklımız el verdiğince, klavyemiz döndüğünce yardımcı olmaya çalışalım.
1- 1303 yazması normal
2- Maun torpido olabilir, big jantı olabilir. Vosvoslar birbirlerinden parça eklenerek hayata tutunurlar, Ölen bir vosvosun parçaları başka bir vosvosa hayat verir.
3-Işık ayarlayan anahtar takılabilir. Anahtar ve titiz bir elektrikçi bulman lazım.
4-Kırık gibi derken, çatlakmı demek istiyorsun? Facebooktaki vosvos gruplarına üye olmanda fayda var...Bazen temiz direksiyon düşüyor. Efsane para ödemek derken kafandaki rakamlar nedir? Öyle 50-100 liraya temiz bir şey bulamazsın...400-500 lirayı gözden çıkarman lazım.
5-Bire atmak için mümkün olduğunca yavaşlaman lazım...Bizim şanzımanlar eski nesil olduğu için 10-15 km ye kadar düşmen lazım...3 ten 2 ye almak daha rahattır.
6-Yakıtın çok fazla. Görünen o ki karbüratörün ömrünü tamamlamış. Temiz bir ikinci el bulman lazım...Oda zor...Yenisini alman en hayırlısı...yaklaşık 1000 tl cıvarında.
7-Karbüratör tamir olurmu olmazmı karbüratörcünün görmesi lazım...Ancak anlattıklarına göre ömrünü tamamlamış.
8-Kalorifer tertibatının ne kadar sağlıklı olduğunu bilmiyoruz...Marşbiyellerde delik olması kaloriferin ısıyı iletmesini engeller. Vosvoslarda ısı motorun ısıttığı havanın borular vasıtasıyle içeri aktarılmasıyla olur. Salyangoz fan silecek motorunun boşluğundadır. Ancak sıcak hava ile ilşkisi yoktur...Dışarıdan aldığı havayı içeri verir...havayı ısıtmaz. Yine ikinci eli bazen facebooktaki sayfalara düşer...Fiyatı şu aralar 500 lira civarında.
9-Silecek motorunun haznesinde delik olması lazım...yok ise kapatılmıştır. İçeriye su aldığı için kapatılmış olabilir büyük ihtimal. Çünkü o deliğe bağlı boru tam sigorta kutusunun üzerinden geçer.
10-Sende çok farklı bir distirbütör olacağını sanmam...Birbirlerine uyumludurlar...Yoksa çalışmaz. Yine aklı başında bir ustanın incelemesinde fayda var.
11-Bartında vosvosçu arkadaşlarda vardı bir aralar...Facebooktan bir araştır derim. İstanbulda ustalar var...ama önce vosvosun yol yapabilecek duruma gelip istanbula gelmesi lazım...

Satsan ne kadar yapacağı konusu göreceli.
Öğrencilik ve vosvos bir arada zor yürüyen bir ikili... Ama gönül işte ne yaparsın.


Gürhan abi teşekkür ediyorum sana üşenmemiş yazmışsın o kadar ellerin dert görmesin.
Bugün bir usta buldum zaten bu arabalarla uğraşan iki kişi var bizim memleketin nüfusu 80 bin zaten. Bi tanesinin yaşı 60 ayakta durmaya mecali yok bi tanesi de biraz deli. Onunla konuştuk kelebeğin yerinden yapabileceğini sanıyo açıp lehimle kapatabilir miyiz diye bakmak lazım diyor. Şimdi ben karburatöre 1000 lira para versem nereye düşecek yakıtım? Sizin yakıt nerelerde? Daha fazla zarar etmeyelim bir de. Ben bu gidişle tüpü taktırıcam bu karburatör tüpte de gaz kaçırmasın? Tüp uyumu nasıl? Motoru bitirir diyorlar çok kararsız kaldım ama bu arabaya binmeye hevesim çok. Öğrencilikle vosvos zor deyip hevesimi kursağımda koyma abi çocukluk hayalimdi bu meret benim.
(o_/!\_o) Volkswagen Başkadır. 1303s Bambaşka !
Kullanıcı avatarı
gürhan
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2419
Kayıt: Çrş Ağu 26, 2009 5:17 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: TUHSİ
Konum: istanbul avrupa yakası

Bir kaç sorum olacak

Mesaj #5 gönderen gürhan » Sal Şub 07, 2017 7:23 am

Dost acı söyler diyelim. Karbüratörün değişince yakıtın şehir içi 12 ltr, şehir dışı 7-9 litrelere düşer. Sistem çok yakan bşr sistem. Lpg fiyatı dolayısıyla daha az maliyetli. Ama motoru bitiriyor. Kuru ve yanma ısısı yüksek olduğu için. Çok km yapıyorsan ardaki yakıt farkıyla motoru rektefiye edebilmekte bir bakış açısı.

Lpg takınca karbüratörün fonksiyonu az çok bitiyor. Deliyorlar zaten karbüratörü.

“Soru - Cevap” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir