otomatık vıtes vosvos

Bu bölümde vosvosla ilgili her türlü teknik soru sorup cevabını bulabilirsiniz.
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1670
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Mesaj #11 gönderen yavuzss » Pzr Oca 14, 2007 9:56 pm

1968'ten itibaren yarı otomatik vosvoslar üretilmeye başlamıştır. Yüklü aracı dik yokuşlarda kullanmak için "L" vitesi (low range) bunun dışında şehiriçi trafik için "1", hızlı gitmek için "2" olmak üzere 3 ileri vites bulunmaktadır. L,1.2 herhangi bir vitesle de kalkış yapılabilir ancak 2'de kalkış yavaş olacaktır, L'de ise motor hemen bağıracaktır.

1974 modelden itibaren P (Park) şanzıman kilidi eklenmiştir. Vitesler R(Reverse), L(LowRange), N(Neutral), P(Park),1,2 şeklindedir fakat bilinen otomatiklerdeki gibi doğrusal bir hat üzerinde değil normal manuel vites gibi ileri geri sağ sol şeklinde vites yolları vardır. Son otomatik vosvos 1975 modeldir. Super Beetle ve Standart Beetle olarak iki modele de uygulanır, hatta Karmann Ghia'larda da vardır. Hatta Karmann Ghia vosvoslardan önce bu tip bir opsiyona sahipmiş. 1961 yılında SAXOMAT olarak bilinen 4 ileri vitesli, debriyajsız, vites kolundan servo kontrolü ve sentrifüjlü baskı sistemi mevcutmuş. 68 modelde kullanılan sistem ise HYDRAK, burada baskı sisteminde hidrolik takviyesi kullanılıyor sentrifüje ilaveten.

Otomatik vitesli vosvoslar arıza yaptığında parça yokluğundan manuel şanzımana çevirme işlemi yapılabiliyor. Ancak bazı otomatiklerde manuellerde olan şase içinden geçen debriyaj teli kılavuzu olmayabiliyor, böyle durumlarda manuele çevirmek için ufak bir kesme biçme operasyonu yapılmalı. Fakat manuel vitesli vosvosların otomatiğe çevrilmesinde şaseye dokunmaya gerek yok, bu kez arka çamurluk içlerinde delme işlemi gerekebilir. Emme manifoldu, yağ pompası, vites kolu, pedal takımı, vites körüğü, röle, vakum ve hidrolik depoları, hortumlar, volan, marş motoru, şanzıman ve üstünde servosu gibi parçalar sağlam olarak temin edilip işini bilen bir ustaya verilirse transplantasyon işlemi yapılabilir.
En son yavuzss tarafından Sal Ara 11, 2007 5:25 pm tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.


cakabo
Vosdost
Mesajlar: 3411
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 11:40 pm
Konum: ankara

Mesaj #12 gönderen cakabo » Pzr Oca 14, 2007 10:04 pm

yavuz her zamanki gibi yine çok aydınlatıcı bir bilgi.. sağolasın..
[align=center]0532 521 15 74
SEVMEK BİR ŞEYİ SEVMEKTİR VOS KADAR..!
http://www.youtube.com/watch?v=rHJZBwtS6JU]Resim
[/align]
FK
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2495
Kayıt: Pzr Tem 03, 2005 12:26 am
Vosvosumun adı: FK
Konum: KASTAMONU

Mesaj #13 gönderen FK » Pzr Oca 14, 2007 10:05 pm

Yavuz teknik bilgine hayranım doğrusu. Anlatımın müthiş. Tebrikler. Yarı otomatik vosları biliyordum ama bu kadar teknik bilgim yoktu onlar hakkında çok iyi oldu bu
Resim

FK Hakkında Ayrıntılı Bilgi İçin:
TIKLAYINIZ

DEĞER OTO MOTOR KASTAMONU
Sanayi Sitesi 2.Sokak No:67
03662128524 - 05434418020
[email protected]
Er_cU

Mesaj #14 gönderen Er_cU » Pzr Oca 14, 2007 11:55 pm

yavuz bi tane kupa az sana helal olsun
vosbik
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3968
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 12:25 am
Konum: Ankara

Mesaj #15 gönderen vosbik » Pzt Oca 15, 2007 1:58 am

eline sağlık yavuz.
Resim



VOSUM SATILIKTIR.(İLGİLENEN ARKADAŞLAR ÖZEL MSJ ATSIN LÜTFEN)
olcaytuna
Vosdost
Mesajlar: 361
Kayıt: Cmt Haz 11, 2005 9:41 am
Konum: İstanbul

Mesaj #16 gönderen olcaytuna » Sal Oca 16, 2007 11:13 am

tembel işi..... tam bana göre
buswagendotcom

weber inside!
captain
Vosdost
Mesajlar: 982
Kayıt: Pzr Eki 08, 2006 1:39 pm
Konum: ANKARA

Mesaj #17 gönderen captain » Sal Oca 16, 2007 11:23 pm

yavuz kardeş gene babalar gibi döktürmüşsün otomatik şanzumanı dün gördüm mehmet ustanın orda parçalanmış yapılma ihtimali yokmuş sahibine allah yardımcı olsun işi zor evet banada temiz 1600 şanzuman lazım ama çok temiz olacak duyurulur
Resim
nsshakernc
Vosdost
Mesajlar: 254
Kayıt: Cmt Mar 24, 2007 10:38 pm
Konum: AnKaRa

Mesaj #18 gönderen nsshakernc » Pzr Mar 25, 2007 6:36 pm

otomati kvosvos haa? Bilmiyordum öğrendim saolun.
Resim

“Soru - Cevap” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir