bir çalışıyo bir çalışmıyo...

Bu bölümde vosvosla ilgili her türlü teknik soru sorup cevabını bulabilirsiniz.
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
eciiii
Vosdost
Mesajlar: 10
Kayıt: Pzt Oca 29, 2007 9:24 pm

bir çalışıyo bir çalışmıyo...

Mesaj #1 gönderen eciiii » Pzt Ara 31, 2007 5:32 pm

merhaba benim vosum bugünlerde baya bi saçmalamaya başladı.Bazen lpg de bazende benzinde çalışmıyo.Marş basıyo ama motorda tık yok.Sabah saatlerinde hava oldukça soğuk olduğunda bazen lpg de tek marşta çalışıyo götürüp bırakıyorum,öğleleyin çalıştırmaya kalktığımda ne benzinde ne de tüpte çalışıyo Sadece marş basmakla kalıyorum.Burdur dan izmire gidip geleyim bırakayım uça uça gidip gelen araç sabaha çalışmamazlık ta yapabiliyor.Sanayiye götürdüğümde aracın şarzına bakıldı,avansına bakıldı,elektirik aksamına bakıldı hatta usta bi ara tüp düğmesinin bozuk olduğunu düşündü :)ama hiç bi sorun bulunamadı.Şimdi aracımı yine sabah tek marşta lpg de çalıştırıp geldim fakat öğleleyin saat 15 de gene çalışmadı (hem tüpte hem benzinde).Ne olduğunu anlayamıyorum lütfen yardım edin.. :nee:


ee
[ WOLF ]
Administrator
Administrator
Mesajlar: 5032
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 10:20 pm
Kan Grubu: A Rh -
Konum: A N K A R A

Mesaj #2 gönderen [ WOLF ] » Pzt Ara 31, 2007 6:28 pm

Birde aracı benzinde bırakmayı denesen.. jikle ayarınında kışlık konuma gelmesi gerekiyor bunada dikkat etmek lazım..
En son [ WOLF ] tarafından Pzt Ara 31, 2007 7:40 pm tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
eciiii
Vosdost
Mesajlar: 10
Kayıt: Pzt Oca 29, 2007 9:24 pm

Mesaj #3 gönderen eciiii » Pzt Ara 31, 2007 6:44 pm

valla ne ayarında bilmiyorum jikle ama benzindede bıraktığımda çalışmadığı oluyor.
ee
[ WOLF ]
Administrator
Administrator
Mesajlar: 5032
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 10:20 pm
Kan Grubu: A Rh -
Konum: A N K A R A

Mesaj #4 gönderen [ WOLF ] » Pzt Ara 31, 2007 7:43 pm

Subap ayarlarına bakılması karbüratörün ve ateşlemeninde gözden geçirilmesi gerekiyor.. Karşılaştığın sorunun bir çok nedeni olabilir onun için önce bunlara baktırmakta fayda var..
eciiii
Vosdost
Mesajlar: 10
Kayıt: Pzt Oca 29, 2007 9:24 pm

Mesaj #5 gönderen eciiii » Pzt Ara 31, 2007 7:47 pm

karbüratörümde sorun olacağını sanmıyorum çünkü motorumu komple geçen sene yeniletmiştim.Sıfır takılmıştı.Belki Bujilerden olabilir ama umarım önemli bişey değildir..Bu arada nice mutlu senelere...
ee
cakabo
Vosdost
Mesajlar: 3411
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 11:40 pm
Konum: ankara

Mesaj #6 gönderen cakabo » Pzt Ara 31, 2007 9:01 pm

kışın gazda çalışmaması normal karşılanabilir ama benzinle çalışmaması garip.. ateşleme sistemi (bujiler platin bobin ) ile ilgili bi sorun olabilir..
[align=center]0532 521 15 74
SEVMEK BİR ŞEYİ SEVMEKTİR VOS KADAR..!
http://www.youtube.com/watch?v=rHJZBwtS6JU]Resim
[/align]
navi
Vosdost
Mesajlar: 385
Kayıt: Cmt Eki 14, 2006 3:27 pm
Konum: muğla

Mesaj #7 gönderen navi » Sal Oca 01, 2008 1:19 am

ezgi daha öncede söylediğim gibi otomatik jikle yapıyor... bujilerinide bence iii bir buji ile deiştir.. bulabilirsen..

champion l86c (kullandım çok memnunum)
beru da var ama modelni hatrlayamadım
bocsh w8ac ama alman... 4lü pakette olur..
ngk b5hs (kullandım çok memnunum)
Resim
eciiii
Vosdost
Mesajlar: 10
Kayıt: Pzt Oca 29, 2007 9:24 pm

Mesaj #8 gönderen eciiii » Çrş Oca 02, 2008 10:21 am

benim bujileri en son tanju abi değiştirdi.Hatta bi tanesini değiştiriken gördüm bosch tu.Ama bosch un hangisi ne şimdi aklımda değil.garajı karıştırmam lazım çünkü o değişen bujiyi saklıyodum belki bigün lazım olur diye.Bu otomatik jikle sebep oluyosa çalışmamaya ne yapmam lazımki?
ee
ExtremeGraphics
Vosdost
Mesajlar: 57
Kayıt: Pzt Nis 21, 2008 11:07 am
Vosvosumun adı: RinTinTin
Konum: Bursa

Mesaj #9 gönderen ExtremeGraphics » Cum Eyl 19, 2008 3:12 pm

Aynı problem bende de var arkadaşlar. Karbüratörüm yeni değişti. Sibop ayarım ve avans ayarımda aynı gün yapıldı. 1 hafta sorunsuz kullandım ama şu anda arkadaşın dediği gibi motor soğukken sabahları tek marşta alıyor problemsiz. ama iş yerine gidiyorum öğlen marş'a bastığımda 7 - 8 seferde zor alıyor. ve 2 gündür rolantide durmuyor araba 30 - 40 km gittikten sonra bile durmuyor rolantide bu neden olabilir ?
Kullanıcı avatarı
slack
Vosdost
Mesajlar: 101
Kayıt: Cum Şub 01, 2008 12:25 am
Kan Grubu: A Rh +
Konum: Ankara

Mesaj #10 gönderen slack » Cum Eyl 19, 2008 10:40 pm

Rölantide durmuyorsa genelde jikle ayarından veya karbüratörün pisliğinden olabilir. Karbüratörün sağ tarafındaki ortası delik, sarı civataları söküp temizlemeyi deneyin. Eğer olmazsa sol taraftaki hava ayarı vidalarına bakmak lazım, ama bu durumda sonradan karbüratör ayarı lazım.

Bir de sık yapılan bir hata, karbüratör ayarı en son yapılır. Önce subap, avans, en son karbüratör ayarı yapılmalı. Karbüratörde de önce rölanti, sonra hava ayarı yapılır.

“Soru - Cevap” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir