motor hacimleri ve güclerinde ki karışıklık...

Bu bölümde vosvosla ilgili her türlü teknik soru sorup cevabını bulabilirsiniz.
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
Kullanıcı avatarı
baco
Vosdost
Mesajlar: 61
Kayıt: Cum May 09, 2008 12:15 pm
Konum: ANKARA

motor hacimleri ve güclerinde ki karışıklık...

Mesaj #1 gönderen baco » Sal May 27, 2008 10:04 am

Merhabalar...
Öncelikle benim de takıldıgım bir konuya yanlıslıklada olsa deginilmis ... lutfen bilgisi olanlar acıklayabilir mi... Öncelikle bende yaklasık 25 gundur kendi vosumu arıyorum ve cok fazla telefon gorusmesi yapıyorum... Bende modjolo arkadasımız gibi birkac gorusmede 1600cc ve 70 ila 75 beygir arasında acıklamaları ile karsılastım... Benimde kafama takılmıstı bu konu cunku yaklasık 10 sene onceki arastırmalarımdan ( o zamanlarda ilgili idim) bende max gucun 54 oldugunu ögrenmistim... Fakat kimin foruma koydugunu hatırlamıyorum ama bulamadımda simdi bir tablo verilmisti motor gucleri ile ilgili ... orda yaklasık 1 sene uretilmis 70 beygirlik bir modelin oldugu goruluyor... Bilgisi olan acıklayabilir mi ? Yeni arac alacak olan bizlerin arac sahiplerinden gelen bu tarz acıklamaları gercekten kafa karıstırıyor ?
Simdiden tesekkur ederim ...


Kullanıcı avatarı
baco
Vosdost
Mesajlar: 61
Kayıt: Cum May 09, 2008 12:15 pm
Konum: ANKARA

Mesaj #2 gönderen baco » Sal May 27, 2008 10:11 am

motorumuzu-taniyalim-vt4892.html
Arkadaslar yukarıda ki linkde benim bahsettigim tablo görülmekte...
vosbik
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3968
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 12:25 am
Konum: Ankara

Mesaj #3 gönderen vosbik » Sal May 27, 2008 12:24 pm

merhaba.tabloda sanırım AE motor kodunun 77 beygir olduğunu söylemişsiniz.özel seri bir üretim olma ihtimali yüksek.bugüne kadar hiç bir vosta AE kodlu motor görmedim.yani ülkemizd ebulunma şansları düşük.bu yüzden insanların söyleidkleri 75 bygir vb laflara inanmayın.ruhsatta yazılan yanlış bilgiler yüzünden bu şekilde söyleniyor.bu konuda çok fazla düşünmeyin.aslına bakılırsa insanlar üzerind eçok yanlış bilgiler var.mesela bombeli cam olduğu için vosuna big diyenler, ya da 1303 lerin hepsinin 1600 motoroludğunu iddida edenler vb.bu nednele her söylenene inanmayın.ruhsata yanlışbir şekilde 75 beygir yazılmıştır.ruhsatta bu şekilde yazıyor diyede 75 beygir olduğunu iddia ediyorlardır.
Resim



VOSUM SATILIKTIR.(İLGİLENEN ARKADAŞLAR ÖZEL MSJ ATSIN LÜTFEN)
Kullanıcı avatarı
baco
Vosdost
Mesajlar: 61
Kayıt: Cum May 09, 2008 12:15 pm
Konum: ANKARA

Mesaj #4 gönderen baco » Sal May 27, 2008 12:48 pm

Öncelikle cevap icin tesekkurler.. Bende o tabloyu gorene kadar max 54 beygir diyordum..Aslında arkadasa kesin bir tavırla yok oyle bir motor voslarda dendigi icin sormak istedim... Vospazarda bir arac var 74 beygir oldugu yazılmıs ben sahibi ilede konusum.. Kendisi seinin ozel oldugunu ruhsata yanlıs yazılmadıgını soyledi... Tabi yinede ustalarımızın bakmasında fayda var ama sanırım az da olsa o seri ulkemize gelmis ... Anladıgım kadarıyla bu guclerde vos var ama cok nadir karsılasmak...
vosbik
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3968
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 12:25 am
Konum: Ankara

Mesaj #5 gönderen vosbik » Sal May 27, 2008 1:26 pm

slm.bulunması çok zor.o seriden ülkemize gelmiş olsaydı eğer bir şekilde biz bilmesek bile ustalarımız tarafından bilinirdi.ben bulunduğunu sanmıyorum.bulunsa bile çok ama çok azdır.(orjinal cabrionun bile 10 adeti geçmediği ülkemizde özel seri bir motora sahip olan vosun bulunması oldukça zor)
Resim



VOSUM SATILIKTIR.(İLGİLENEN ARKADAŞLAR ÖZEL MSJ ATSIN LÜTFEN)
vosbik
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3968
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 12:25 am
Konum: Ankara

Mesaj #6 gönderen vosbik » Sal May 27, 2008 1:35 pm

ayrıca bahsettiğiniz ilanda motorun AR kodlu olduğunu belirtiyor.AR kod 1300 cclerde çıkar ve 74 te çıkar.buraya kadar olan herşey zaten ilanda belirtilmiş.77 beygirlik AE motor kodu ise zaten 71-72 yılları arasında üretilmiş.(sanırım alman polisi için özel olarak üretilen model o) düz camlarda bulunmakta yani.74 modelde bulunamaz.sonradan takılmadığı müddetçe. voslarda böyle bir motor yok.En azıondan Türkiye'de yok.ağırlıklı olarak üretilen motorlar 1300 cc voslarda.orjinalş 1600 ler bile çok fazla değil.tabiki bulunuyopr ama 1300 ler daha çok.özel üretimleri konumuz dışında tutuyoruz.eğer dediğiniz gibi bir durum söz konusu olsaydı ustalarmız bunu bilirlerdi.özel bir seri varmış zamanında çift karbüratörle ülkemize giren 73 senesinde sarı siyah oarlak.onlar var birtek konusu edilen ama onlar bile 1600 cc imiş.
Resim



VOSUM SATILIKTIR.(İLGİLENEN ARKADAŞLAR ÖZEL MSJ ATSIN LÜTFEN)
Kullanıcı avatarı
baco
Vosdost
Mesajlar: 61
Kayıt: Cum May 09, 2008 12:15 pm
Konum: ANKARA

Mesaj #7 gönderen baco » Sal May 27, 2008 1:47 pm

Anladım.. Acıklamalar icin tesekkur edrim.. Ben hala buldugum bir tane ye ( fiyatı biraz yuksek butcemi ayarlamaya calısıyorum yoksa mukemmel oldugunu biliyorum ) alternatif vos arıyorum... İlandaki arkadas oyle soyleyince ve bugunde konusu acılınca sormak istemistim ...
Kullanıcı avatarı
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1672
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Mesaj #8 gönderen yavuzss » Sal May 27, 2008 2:00 pm

AE muhtemelen Amerika için üretilmiş bir motor. Bu sebeple ülkemizde görmemiş olabiliriz bu seriyi. Ancak beygir güçü 77 değil 47, tablo yazılırken klavyeye de bakarsak yanlışlıkla bir üst tuşa basıldığını anlayabiliriz. Amerika için üretilen motorlarda emisyon standartlarını sağlaması için eksoz gazı dönüştürücüsü, katalitik konvertör gibi motor gücünü düşüren eklemeler yapılıyor. Bu sebeple birkaç beygir güç kaybı oluyor. Rakamlardaki karışıklık da hesaplama standartlarından kaynaklanıyor. Belli ülkelerde belli standartlar kullanılıyor. Almanların DIN standardı var, volandan ölçüm yapılıyor. Birçok üretici SAE standardını kullanıyor. Mesela 1200 motor DIN standardına göre 3600 devirde 34 beygir üretirken aynı motor SAE standardına göre 3900 devirde 41,5 beygir üretiyor. Fabrika verilerine göre motor güçleri şu şekilde;

1200 motor SP DIN [email protected] / SAE 41,[email protected]
1300 motor SP DIN [email protected] / SAE [email protected]
1500 motor SP DIN [email protected] / SAE [email protected]
1300 motor DP DIN [email protected] / SAE [email protected]
1600 motor DP DIN [email protected] / SAE [email protected]

SP single port (eski tip tek parça manifold) / DP dual port (manifold lastikleri olan 3 parçalı muz manifold)

Tabi istisnalar var belli ülkelerde belli eklemeler var, aynı ülkede düşük kompresyon opsiyonu var.
En son yavuzss tarafından Sal May 27, 2008 2:14 pm tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.
Kullanıcı avatarı
baco
Vosdost
Mesajlar: 61
Kayıt: Cum May 09, 2008 12:15 pm
Konum: ANKARA

Mesaj #9 gönderen baco » Sal May 27, 2008 2:09 pm

Bilgiler icin tesekkurler...
navi
Vosdost
Mesajlar: 385
Kayıt: Cmt Eki 14, 2006 3:27 pm
Konum: muğla

Mesaj #10 gönderen navi » Prş May 29, 2008 7:44 pm

yavuz saol yine süper açıklayıcı olmuş. :)
Resim

“Soru - Cevap” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir