Debriyaj Balatası

Bu bölümde vosvosla ilgili her türlü teknik soru sorup cevabını bulabilirsiniz.
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
Kullanıcı avatarı
Hitechu
Vosdost
Mesajlar: 62
Kayıt: Prş Mar 06, 2008 12:04 am
Vosvosumun adı: SIPA
Konum: istanbul

Debriyaj Balatası

Mesaj #1 gönderen Hitechu » Pzr Şub 08, 2009 8:42 pm

selamlar
debriyaj balatalarının değişme zamanının geldiğini nasıl anlarız acaba??


yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Mesaj #2 gönderen yavuzss » Pzr Şub 08, 2009 10:46 pm

Balatalar aşındıkça ayarlanarak kullanılmaya devam ediliyor. Belli bir noktadan sonra yeni balata çakılıyor. Kampana arkasında balata durumuna bakmak için olan delikler var, bu delikler ayar yapmak için kullanılan delikler ile karıştırılmasın, balatanın kalınlığının görülebildiği bir noktada. Oradan aşınma durumu görülebilir.
Kullanıcı avatarı
olympos
Vosdost
Mesajlar: 892
Kayıt: Cmt Tem 07, 2007 2:05 pm
Konum: izmir

Mesaj #3 gönderen olympos » Pzr Şub 08, 2009 11:33 pm

aslında kulanırken anlaşılıyo balatada kaçırmamı ne oluyo bende tam ne dıyolar bılmıyom ama kulanırken araçta guç kaybı oluyo bende tam bılmıyorum aslında başına gelmış olanlar bılıyodur yaa demem oki balataya bakmak bıraz ugraşdıra bilir bole daha kolay anlasılıyo
barış
deü hukuk fakültesi Resim
vosbik
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3967
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 12:25 am
Konum: Ankara

Mesaj #4 gönderen vosbik » Pzr Şub 08, 2009 11:38 pm

slm.yavuz arkadaş fren balatalarını sormamış ki. :) debriyaj balatasının bittiğini nasıl anlarız demiş. :)
debriyaj balatası biterken vosun gaz yesede bunu yola aktaramıyor.yani gaza bastığı zaman vos daha az gidiyor.devir saaatin varsa bunu daha açık bir şekilde gözlemlersin yoksada motorun daha fazla devir çevirdiğini sesinden anlayabilirsin.aynı zamanda vosun eskiye oranla daha çok yakmaya başlar.
Resim



VOSUM SATILIKTIR.(İLGİLENEN ARKADAŞLAR ÖZEL MSJ ATSIN LÜTFEN)
Kullanıcı avatarı
olympos
Vosdost
Mesajlar: 892
Kayıt: Cmt Tem 07, 2007 2:05 pm
Konum: izmir

Mesaj #5 gönderen olympos » Pzr Şub 08, 2009 11:44 pm

bende onu dıyorum satı motora gaz verdıgınde guç olusuyo ama bunu tekere ıletemez oluyo balata aşındıgı ıçın baskı tablasımı ne varya onu tutamaz oluyo o şekılde anlaşılıyo banada başkası anlatıdı yoksa debrıyaj balatasıyla fren balatasını bılıyorum karışdırmam
barış
deü hukuk fakültesi Resim
vosbik
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3967
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 12:25 am
Konum: Ankara

Mesaj #6 gönderen vosbik » Pzt Şub 09, 2009 12:14 am

slm.olypos sen doğru anlatmışsın zaten.karıştıran yavuz arkadaşımız. :)
Resim



VOSUM SATILIKTIR.(İLGİLENEN ARKADAŞLAR ÖZEL MSJ ATSIN LÜTFEN)
Kullanıcı avatarı
olympos
Vosdost
Mesajlar: 892
Kayıt: Cmt Tem 07, 2007 2:05 pm
Konum: izmir

Mesaj #7 gönderen olympos » Pzt Şub 09, 2009 12:27 am

aslında acık bı konturol var gaza yoklenırsın ve sımdı hızlanıcam dıye beklentı ıcıne gırersın ama motor bağırır ancak araba hızlanmaz kolay konturol budur bende bunanlatmaya calışdım en bılgılı kişiye googleye sordum el firenını cekıp kavrama yapıp yapmadına bak ole olmazsa yuksek fiteste kalk felan dıyo ilk yontem en iyi bence dıyerlerı tehlikelı ve saçma
yavuzun dedıgı yontem aslında en sağlıklısı cunku bole oldugunda cokdan bıtmış bı balataya sahip oluyosun bıtmeden değişdirmek gerekıyo benzın sarfiyatıda artıyo eskıyınce delıkler onemlı bulmak gerekıyo
barış
deü hukuk fakültesi Resim
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Mesaj #8 gönderen yavuzss » Pzt Şub 09, 2009 9:01 am

Bu iki oldu, geçen de araba krikosu ile cam krikosu karışmıştı :)Yorgunluk mu desem dikkatsizlik mi, şimdi de debriyaj yerine fren balatasını anlatmışım. Teşekkür ederim düzeltme ve toparlama için Buğra :) Debriyaj balatası kaçırmaya başladığında ilk zamanlarda anlamak kolay olmuyor, çok dik yokuşlarda veya son sürate çıkmada sorun olabiliyor. Devir saati ile kaçırdığını anlamak mümkün, daha önceden hangi hızda hangi motor devri olması gerektiğini biliyorsanız, kaçıran balatada aynı hıza çıkabilmek için motor daha devirli çalışması gerekiyor. Daha ileri aşamalarda vosvos sanki yarım debriyaj gidiyormuş hissi uyandırıyor, eğimli yollarda tırmanışta motor bağırmasına rağmen hızı inanılmaz şekilde azalıyor, anormal birşey olduğunu anlıyorsunuz.
Kullanıcı avatarı
gök
Vosdost
Mesajlar: 57
Kayıt: Cum Şub 06, 2009 1:39 pm
Vosvosumun adı: gök
Konum: firma sahibi ANKARA

slm

Mesaj #9 gönderen gök » Pzt Şub 09, 2009 1:07 pm

slm bence en guzelı arabayı bır ustaya gotur o bakasın sen kımsye sorma
gök hamit
Kullanıcı avatarı
Hitechu
Vosdost
Mesajlar: 62
Kayıt: Prş Mar 06, 2008 12:04 am
Vosvosumun adı: SIPA
Konum: istanbul

Mesaj #10 gönderen Hitechu » Pzt Şub 09, 2009 9:17 pm

bilgi veren arkadaslara tesekkurler,bagıslarınız hesabınıza aktarılmıstır :P dediklerinizi uygulayıp anlamaya çalışıcam olmadı ustama bi ziyaret yapcaktım zaten vesile olur :)

“Soru - Cevap” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir