BUSUN ANA FİREN MERKEZİ TAMİR TAKIMI

Vw bus ile ilgili her konu bu başlık altında toplanacaktır.. Teknik bilgiler sorunlar resimler tanıtımlar .. Bus hakkında her türlü paylaşım ..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
ercantopçu
Vosdost
Mesajlar: 230
Kayıt: Prş Kas 03, 2005 2:44 pm
Konum: diyarbakır

BUSUN ANA FİREN MERKEZİ TAMİR TAKIMI

Mesaj #1 gönderen ercantopçu » Cmt Eki 28, 2006 2:05 pm

YA ARKADAŞLAR BİLEN VARSA ACİL SÖYLESİN BANA; BUSLARIN ANA FİREN MERKEZİ LASTİKLERİ İLE TAUNUSLARINKİ AYNIYMIŞ, BU DOĞRUMU, BULUNDUĞUM İLDE VOLKSWAGEN PARÇASI YOK, FİRENE İLK BASIŞIMDA BİRAZ BOŞ BASIYOR, İKİNCİ BASIŞIMDA DOLUYOR, BU FİREN MERKEZİNİN KAÇIRMASINDAN OLUR HERHALDE, ÇÜNKÜ HİDROLİK EKSİTLMESİ YOK ARAÇTA, BAŞKA YERDENDE KAÇIRMIYOR BAKTIM, ŞİMDİDEN TŞK.


yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Mesaj #2 gönderen yavuzss » Cmt Eki 28, 2006 3:21 pm

Sistemde hava olabilir. Önce merkezden sonra 4 lastikten tek tek havanın alınması lazım bence. Bu işlem yapıldıktan sonra önde disk fren varsa sadece arka balataların disk fren yoksa 4 lastiğin kampanalarının balataları ayarlanmalı, eskiyen balata kaliper yenilenmeli. Merkez lastiğinin kaçırdığını düşünüyorsan fren pedalını pompala, sertleşince basılı tut. Pedal yumuşuyorsa ve fren hidroliği azalmıyorsa merkez lastiği eskimiştir, padal yumuşuyor ve haznedeki hidrolik azalıyorsa biryerde kaçak vardır.
vosmaster
2006 Bilgili Üye Ödülü
2006 Bilgili Üye Ödülü
Mesajlar: 1427
Kayıt: Cmt Oca 28, 2006 2:07 pm
Vosvosumun adı: PD
Konum: Ankara

Mesaj #3 gönderen vosmaster » Cmt Eki 28, 2006 9:36 pm

merkez içinden birleştiriyo olabilir yada yazıldığı gibi hava vardır alınması gerekir. taunusları bilmiyorum ama sen orjinalini kullan bence istanbulla bi görüş siparişini ordan ver.
[img:399:198]http://img135.imageshack.us/img135/6382/gkhanmzatd3.jpg[/img]
olcaytuna
Vosdost
Mesajlar: 361
Kayıt: Cmt Haz 11, 2005 9:41 am
Konum: İstanbul

Mesaj #4 gönderen olcaytuna » Pzt Eki 30, 2006 3:55 pm

öyle uydurma/başka alakasız araçların parçalarıyla güvenlik olayı çözülmez... tabiki karar senin..... ilk önce aracında "westinghouse" olup olmadığını belirtirsen iyi olur. bu takviye sistemi yoksa işin bakımı ve yenilemesi kolay... en azından fren merkezi bulunabilecek bir parça....
"westinghouse" da hava takviyesi olan bir sistem, yeri de fren merkezinin bulunduğu noktada, takviye için hava basıncını da manifoltdan alıyor... genel olarak sorun çıkarmaz ama manifold(lardan) merkeze giden hortum(ların) zamanla eskimesinden dolayı kaçaklar olabilir, değiştirmekte yarar var...
buswagendotcom

weber inside!
ercantopçu
Vosdost
Mesajlar: 230
Kayıt: Prş Kas 03, 2005 2:44 pm
Konum: diyarbakır

Mesaj #5 gönderen ercantopçu » Sal Eki 31, 2006 1:55 pm

kardeş sağol, doğrudur hava takviyeli firen mevcut, hortumlarada baktırıcam zaten aracı bakıma soktum bu gün
ercantopçu
Vosdost
Mesajlar: 230
Kayıt: Prş Kas 03, 2005 2:44 pm
Konum: diyarbakır

Mesaj #6 gönderen ercantopçu » Prş Ara 21, 2006 12:36 pm

ARKADAŞLAR, OTO MEKANİKTEN SİPARİŞ ETTİĞİM ANA FİREN MERKEZİ LASTİKLERİ İLE ÖN LASTİK FİREN BORULARI ELİME ULAŞTI, ŞİMDİ ÖNCELİKLE BU TAMİRATI KENDİM YAPMAYI DÜŞÜNDÜĞÜMDEN FİREN MERKEZİNİ SÖKERKEN DİKKAT ETMEM GEREKEN KURALLAR, ÖRNEĞİN FAZLA HAVA YAPMAMASI İÇİN NE YAPMALIYIM, BİRDE ÖN FİREN BORULARINI DA DEĞİŞTİRECEĞİMDEN BUNLARIN SÖKÜLMESİ VE TAKILMASI KONUSUNDA BİLGİSİ OLAN VEYA DENEYİMİ OLAN ARKADAŞLAR ACELE YARDIM EDERSE SEVİNİRİM. BİRDE HANGİ HİDROLİK YAĞINI KULLANMAMI ÖNERİRSİNİZ.
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Mesaj #7 gönderen yavuzss » Prş Ara 21, 2006 1:45 pm

Dot4 fren hidroliği kullanıyorum kaplumbağamda.
Yeni fren merkezini takınca demir boruları bağlamadan hidrolik ekleyip merkezin içinin sıvıyla dolmasını sağlayabilirsin, bu şekilde daha az hava sisteme girer.

Fren merkezi ve borular değiştirildiktan sonra lastiklerin fren merkezine en uzak olanından başlanır. Yani sağ arka lastikten hava almaya başlanır. Bir kişi fren pedalını pompalarken ve pedal sertleşince basılı tutarken 2. kişi kampananın arkasındaki hava vanasını kısa süre için açıp kapatarak havayı alır, bu işlem vanadan hava kabarcığı gelmesi kesilene kadar yapılır, yani fren pompalanır aşağıda tutulur vana açıp kapatılır, sonra diğer lastikler aynı şekilde havası alınır.

Bus olunca sanırım her kampanada 2 hava vanası oluyor, bir de westinghouse olunca sanırım işlem yapılırken motor çalışması gerekiyor.

2 kişilik işlem bu, tek kişi vakumla da bu işi yapabilir o zaman pedalı pompalaması gereken insana gerek kalmaz, hava alma vanasına vakum hortumu bağlanarak vana açılır, bir de hava vanasının tek taraflı olanları var yani frene basınca sıvı ve hava dışarı çıkar fakat dışarıdan sisteme hava almaz. Bu parça yurtdışında satılıyor bildiğim kadarıyla, bu son seçeneği eleyebiliriz.
ercantopçu
Vosdost
Mesajlar: 230
Kayıt: Prş Kas 03, 2005 2:44 pm
Konum: diyarbakır

Mesaj #8 gönderen ercantopçu » Cmt Ara 23, 2006 12:44 am

arkadaşlar firen ana merkezin yan tarafında şaseye bağlı bir merkez daha var, dağıtıcı olduğunu düşünüyorum ama bu alet ne işe yarıyor onu anlamış değilim, onun büyüklüğüde hemen hemen merkez kadar var, zaten benim merkezde uzun tip değil kısa biraz, vestenhausu büyük, cesaret edipte sökemedim, hidroliktede hiç eksilme yok ancak geçen yıl hiç bir yerden kaçırmadığı halde hidrolik deposunda hiç hidrolik kalmadığını görmüş ve takviye etmiştim, o günden sonrada hiç eksiltme olmadı, acaba diyorum o zaman neden eksikti hidrolik ve bu eksiklikten dolayı hava yapmış olabilirmi.
kokocanbo
Vosdost
Mesajlar: 150
Kayıt: Pzt Ağu 28, 2006 11:50 am
Konum: istanbul

Mesaj #9 gönderen kokocanbo » Pzt Oca 08, 2007 9:17 pm

ewed hava yapmıs ola bilir bnce ne olur ne olmaz havalarını al eger kndin alamıyorsan bi motorcuya gidip 20 tl ver yapsın tamir takımı ararsan vos parcacılarına bak bnde tavsiye etmiyorum baska aracın tamir takımlarını ilkde havalarını aldır i bilen birine sn alcaksan merkeze en uzak nokdadan alıcaksın en son yakındaki olucak ve ii ce sıkmaya özen göster sonra temiz bi yere cek ve fren denemesi yap olmadıysa altına bak bi yerden kacırıyormu eksiltmediyse bişi yok demekki bide merkezi sökmeni tavsiye etmem yanlıslıkla sıkısan boruları kıra bilirisin hassas bişi çünkü ilk önce hava sonra kontrol en bide balatalarına bak nası ok kolay gelsin
merhaba
ercantopçu
Vosdost
Mesajlar: 230
Kayıt: Prş Kas 03, 2005 2:44 pm
Konum: diyarbakır

Mesaj #10 gönderen ercantopçu » Prş Oca 25, 2007 6:46 pm

evet haklısınız firenlerim hava yapmış ancak havaları aldırırken ön firen borularından bir tanesi patladı, yeni boru sipariş etmiştim zaten ancak bana oto mekanikten gönderilen borular uymadı, 20 ytl ye gelen boruların yerine 30 ytl para ödeyerek eski bağlantı uçlarına presle boru yaptırmak zorunda kaldım, ana merkezi sökmedik bile çünkü bir sorun yokmuş, şimdi firenlerim çok güzel oldu, ayağımı koymam yetiyor üzerine

“VW Bus” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir