KALORİFER YARDIM

Vw bus ile ilgili her konu bu başlık altında toplanacaktır.. Teknik bilgiler sorunlar resimler tanıtımlar .. Bus hakkında her türlü paylaşım ..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
ercantopçu
Vosdost
Mesajlar: 230
Kayıt: Prş Kas 03, 2005 2:44 pm
Konum: diyarbakır

Mesaj #21 gönderen ercantopçu » Pzr Ara 31, 2006 9:56 pm

doğrudur baro74 size yazdım ancak bilginiz varsa benim bildiğim bahsettiğimiz ısıtıcılar en az 1000 wat akım çeker, bu alacağımız cihaz bu kadar wat güç üretebiliyormu


vosbik
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3967
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 12:25 am
Konum: Ankara

Mesaj #22 gönderen vosbik » Pzt Oca 01, 2007 2:22 am

kokocanbo yazdı:webastonun bujisini falan deyiştirdim ilkde bidonla calıstırdım bidonu emdi bitirdi baska birseymi var acaba bilmiyorum cok yigiyor sefaköyde 100 150 mi ne istiyor hurdacıda var almak istiyen olursa baka bilir bu arada uyumluluk belgei benim diger vos içi gerekli arac muaneye gitmeden ala bilirmiyiz bile varmı aracı gümrükden cektik


slm.webastonun hangi modeli acaba?belki modelinden dolayı yakış fak ediyordur.ya da btu olarak değeri nedir?
Resim



VOSUM SATILIKTIR.(İLGİLENEN ARKADAŞLAR ÖZEL MSJ ATSIN LÜTFEN)
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Mesaj #23 gönderen yavuzss » Pzt Oca 01, 2007 4:25 am

termostat sistemi neredeyse tüm vosvoslarda iptal edilmiş durumda. Gerekçe ise termostat arızası durumunda hararet riski. Ancak termostat mekanizması tasarımı arıza yaptığında şişerek flapları açacak şekilde tasarlanmış, yani arıza yapsa bile termostatı iptal edilmiş vosvos gibi olur. Ama yıllarca eklemleri yağlanmayan, hatta üstüne boya atılan, motoru söküp takarken hareketli parçaları yamulan, tam oturmayan sistemler hararet sorunu çıkarınca ustalarımız hepsini yoketmiş. Termostat çok soğuk iklimler içinmiş, bizde gerek yokmuş muş. Ben buna katılmıyorum. Bence köreltilen manifold ısıtıcıları da termostatı sökülen vosvoslar da hatalı uygulamalar.

Termostat motorun belli ısıda çalışmasını sağlar, motor daha erken ısınır, aşınması azalır, yakıt tüketimi azalır. Yağ hararet göstergem kışın kısa mesafelerde pek kıpırdamıyor, ve bence yağ çok ısınmıyor.

Soğuk motorun gömleklerine kapaklarına buz gibi hava üflüyoruz bence sakıncalı.

Bir de kalorifer sistemini davlumbaz besliyor ve termostat olmayan motorlar sürekli silindir gömlek ve kapaklarına hava üflediği için kalorifere giden hava basıncı aşırı düşüyor. Yani termostatı olan vosvosun kaloriferi daha çok hava üfler ve motor daha çabuk ısınır daha çok ısınır.

Vosvoslarımızda termostat yok, hava basıncı düşük, motor soğuk çalışıyor, hortum bağlantılarında çağunun lastiği yok hava kaçağı yapıyor, bir çoğunun kalorifer kanalları çürük hava dışarı sızıyor, yine de ısıtıyor. Koltuk altı kapakları çoğunun çalışmıyor. Böyle olunca be buğu çözüyor ne de doğru düzgün ısıtıyor.


Bu sebeple gerekli yalıtımların yapılması ve salyangoz fan motor haznesinde kalorifer kazanı girişlerine monte edilirse sistemin veriminin artacağını düşünüyorum.
Kullanıcı avatarı
baro74
Vosdost
Mesajlar: 65
Kayıt: Pzr Ara 24, 2006 7:31 pm
Vosvosumun adı: baro74
Konum: istanbul

Mesaj #24 gönderen baro74 » Pzt Oca 01, 2007 4:32 pm

onu bir sorarım ben şirket arabasında kullanıyorum bildiğimiz yazıcı takılı bayramdan sonra tekrardan yazışırız ben iyicene araştırırım saygılar....bu arada diyarbakır güzel yerdir bi zaman görev yapmıştım
kokocanbo
Vosdost
Mesajlar: 150
Kayıt: Pzt Ağu 28, 2006 11:50 am
Konum: istanbul

Mesaj #25 gönderen kokocanbo » Pzt Oca 08, 2007 8:49 pm

buslarda motordan gelen hava öne tasınması yetmiyor bazı şemalarda aracın ortasında fan mtoru gözüküyor elektirikli havayı cekip baska biyere iletiyor sekil olarak turboya benziyor bizim araclarımızda nie yok acaba bide öne gitmesi için ii bi yardımcı olurmu gecenlerde motorun sistemide baglım dedim busa bagladım webastoyu iptal edip utanmasa esmiycek bnde altdan delik acdım koltugun ordan boru cıkardım yerden ısıtmalı vos oldu:) webastoyuda camların oraya yine bagladım yanlız baglıyan arkadaslar olursa webastoyu torpidonun üzerini hep silsin terlemeye yol acıyor ve boyalı olan torpidomuz terden paslanıyor terlememesine özen gösterin yane normale göre daha sıcak hava geliyor ama normal fanlar gibi esmiyor oda arkadan gelmesi yardımcı bi motor lazım böle fanlar bula bilirmiyiz belki 2000 vos motorun sogutucu fanı ola bilir üstdeki öle işi görmüsdüm
cünkü ortaya havayı cekip öne tasımasında yardımcı ola bilir sanıorum bide su invertör olayı var biraz masraflı tutuyor ewed 800 lüğü 250 ytl ii bişi su klimaya benzien slip ısıtıcı sinbonun var 60 ytl ama 2000w sinbonunki bi marka var conan mı consmu ne oda aynı fiyat 800w ama k.cekmecede bi camper vosvos da kullanıo bi amca bnm vosa bakmaya gelmişdi baya güzel bişidi ama elektirikli olan seyler koku yapıyor bnce katalatik en kral olanı buslar için yer var nasılsa fırın gibi olur
merhaba
Kullanıcı avatarı
baro74
Vosdost
Mesajlar: 65
Kayıt: Pzr Ara 24, 2006 7:31 pm
Vosvosumun adı: baro74
Konum: istanbul

Mesaj #26 gönderen baro74 » Prş Oca 11, 2007 7:58 pm

ercan topçu elektirikli fan ı araştırdım dediğiniz gibi çok elektirik çekiyormuş ancak motorun amperi yükseltilince oluyormuş oda çok masraflı oluyormuş. gitti buluş ödülü saygılar.not:iyi bir fikir bulursam mesaj atarım.
olcaytuna
Vosdost
Mesajlar: 361
Kayıt: Cmt Haz 11, 2005 9:41 am
Konum: İstanbul

Mesaj #27 gönderen olcaytuna » Cum Oca 12, 2007 10:52 am

bahsettiğiniz salyangoz anca ön camın buğusunu alacak kadar sıcak havayı taşıyabiliyor çok soğuk havalarda...... şu invertör olayına gelincede, güç arttıkça fiyatta artıyor. ben, geçenlerde 1000 wattlık bir tane aldım ama ısıtıcı için değilde buz dolabını uzun yolda çalıştırmak içindi...... bu arada yat malzemeleri satan bir firma var www.marintek.com.tr , web sitelerinde çakmaktan 12v ile çalışan elektrikli fan ürünleri var ama 2 hafta önce mağazalarına uğradığımda ellerinde yoktu, gelmesi mart ayını bulurmuş dediklerine göre (sitede kabin malzemeleri bölümünde).....
buswagendotcom

weber inside!
ercantopçu
Vosdost
Mesajlar: 230
Kayıt: Prş Kas 03, 2005 2:44 pm
Konum: diyarbakır

Mesaj #28 gönderen ercantopçu » Pzr Oca 14, 2007 1:35 pm

arkadaşlar buslar için en güzeli şu piknik tüplerinin başına takılan veya büyük tüplere de bağlanabilen ısıtıcılar var, en güzeli onlar, ben aldım, 5 dakika içerisinde aracımın içini fırın gibi yaptı, koku falan yok, hatta aracımın üzerindeki buzları bile eritti, bence çok mükemmel ve masrafsız, buslarda tüp koymak için yerde çok nasılsa, kaplumbağalar için bir şey diyemiyorum, onların yer sorunu var
Vosvi
Vosdost
Mesajlar: 6
Kayıt: Sal Mar 18, 2008 1:42 pm
Konum: istanbul

Mesaj #29 gönderen Vosvi » Çrş Mar 19, 2008 2:08 am

Arkadaşlar inverter ile çözüme gitme olayını da unutun biz yatların enerji gereçleri üzerine çalışıyoruz bahsi geçen inverterlerin tamamını marintek tekiler dahil biliyorum. Aslında ısıtıcı için düşünülen 1500 watt lık inverteri uygun fiyata bulmak zor değil fakat otomobilin aküsü ve alternatör gücü 1500 wattlık bir inverteri beslemeye imkanı yok yetmez. Yatlarda 1500 watt gücünde bir inverter 1000 amper gücünde akü guruplarından beslenir bus aküleri ise malum sadece 70 amper veya olsun 100 amper.... Kısacası inverter işi aslında imkansız...
Vosvi
Vosdost
Mesajlar: 6
Kayıt: Sal Mar 18, 2008 1:42 pm
Konum: istanbul

Mesaj #30 gönderen Vosvi » Çrş Mar 19, 2008 2:14 am

2000 cc buslarda benim bildiğim elektrikle çalışan ve motor havuzunda yer alan bir fan var bu fan çalıştırıldığı zaman öne bir miktar hava veriyor. Hatta ben önde oturanlar için kafi sonuçlar bile almıştım ön camın buğusunu da açıp içerisini bile bir miktar ısıtmıştım ve önde oturanlar üşümüyordu yalnız bunun için klimalarda kullanılan flexible folyolu hortumlar var onlardan alıp fanın çıkışından öne kadar motorun altından çekmeniz lazım

“VW Bus” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir