T3

Vw bus ile ilgili her konu bu başlık altında toplanacaktır.. Teknik bilgiler sorunlar resimler tanıtımlar .. Bus hakkında her türlü paylaşım ..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
mali2955
Vosdost
Mesajlar: 3
Kayıt: Sal Mar 09, 2010 4:37 pm

T3

Mesaj #1 gönderen mali2955 » Sal Nis 13, 2010 10:55 am

Merhaba arkaşlar. Ben henüz bir vw sahibi değilim ama olmak için elimden gelen gayreti gösteriyorum. Fakat sizin tecrübenizden de faydalanmak istediğim bir konu var: T3 almayı düşünüyorum ama karar veremiyorum. TDI mi yoksa benzin/lpg motormu tercihim olmalı? Hem uzun yolsa hem şehir içinde kullanmak için... Bakımları hangisinin kolay olur ve parçalarını temin edebilir miyim? Şu an ilgilendiğim bir kaç tane t3 var. Yoksa T4 mü düşünmeliyim.. Kafam bi hayli karışık. Yrdımcı olabilirseniz çok memnun olurum. Çok teşekkür ediyorum aranıza kabul ettiğiniz için.


vosbik
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3967
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 12:25 am
Konum: Ankara

Mesaj #2 gönderen vosbik » Sal Nis 13, 2010 8:09 pm

slm.öncelikle aramıza hoşgeldiniz.biraz kendinizi tanıtırsanız diğer dostlarımızla iletişiminiz daha rahat kurulur.

sorunuza dönersek t3 oldukça güzel bir arabadır.ancak t'lerde TDİ motor ne yazık ki yok.Dizel, Turbo Dizel, su soğutmalı benzinli ve hava soğutmalı benzinli motor seçenekleri mevcut.ben turbo dizel bir t3 sahibiydim.kullanım keyfi çok başkadır.mümkünse turbo dizel tavsiye ederim.bakımlı bir turbo dizel motorla sorun yaşamazsınız ve öyle aman aman bir masrafınız olmaz.ancak sonuçta alacağınız t3 lerin en genci 92 model olacak haliyle yıpranmalarıda göz önünde bulundurmalısınız.benim t3'üm 30 TL'lik mazotla şehir içinde rahatlıkla 110-120 km civarında yol yapıyordu.zaten fabrika veriside şehir içi için 8 litre civarında.
Resim



VOSUM SATILIKTIR.(İLGİLENEN ARKADAŞLAR ÖZEL MSJ ATSIN LÜTFEN)
Kullanıcı avatarı
mondiaynali
Vosdost
Mesajlar: 1233
Kayıt: Cum Nis 24, 2009 10:35 pm
Kan Grubu: A Rh -
Konum: Erzurum

Mesaj #3 gönderen mondiaynali » Sal Nis 13, 2010 11:19 pm

Ben şahsen şu anda mazot fiyatlarına bakarak dizel bir arabayı tavsiye etmem lpg en iyisi :)
1302 S 1972 - 25 AK 553
1303 1973 - 06 D 3425
1303 L 1974 - 25 NC 728

Murat AYNALI
Erzurum Atatürk Üniversitesi

[email protected]

Bir Sevdadır 1303...


Resim
slipknot474
Vosdost
Mesajlar: 103
Kayıt: Cum Oca 26, 2007 3:55 pm
Kan Grubu: A Rh +
Konum: Eskişehir

Mesaj #4 gönderen slipknot474 » Sal Nis 13, 2010 11:23 pm

Dizel araç alamanın pek mantığı kalmamış durumda bu aralar doğru diosun mondiaynalı. mali2955 aramıza hoşgeldin..
uÇurumuN KenarınDa Da oLsaN SırF HayaTa GıcıKLıK oLsuN DİYe GüLümSe..!
Resim
vosbik
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3967
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 12:25 am
Konum: Ankara

Mesaj #5 gönderen vosbik » Çrş Nis 14, 2010 9:22 pm

slm.dizel araç almanın neden bir mantığı yok arkadaşlar?evet mazot fiyatı eskiye göre pahalı ancak lpg ve benzinde pahalı. dizel oldukça farklı yapıya sahip bir motor türü.benzin ya da lpg gibi değil.mazotun verimi benzine ve lpg'ye göre çok farklı.

kabaca bir örnek verirsek, a aracının dizel versiyonu1 litre mazotla 20 km yol yapıyor, benzinli versiyonu bir litre benzinle 11 km yol yapıyor, lpgli verisyonu ise 1 litre lpg ile 8 km yol yapıyor.

şimdi bu örnekten yola çkarak şöyle bir hesap yapabiliriz.

dizel verisyon=100 km, de 5 litre;
benzinli verisyon=100 km'de 9,1 litre;
lpg'li versiyon=100 km'de 12,5 litre tüketecektir.

bu duruma göre güncel yakıt fiyatlarına göre (Ankara için);

dizel araç km'de 15,5 kuruş (mazot litre fiyatı:3.10 TL.)
benzinli araç km'de 33,7 kuruş (benzin litre fiyatı:3,71 TL.)
lpg'li araç km'de 23,1 kuruş (lpg litre fiyatı 1,85 TL.)

hesap ortada.bu durumda en az yakan araç hangisi?dizel yaktının verimi diğer yakıtlara oranla daha fazla arkadaşlar.1 litrede gideceğiniz km dizelde her zaman daha fazladır.Aynı zamanda dizel yakıtla çalışan motorların torklarıda oldukça güçlüdür.
Resim



VOSUM SATILIKTIR.(İLGİLENEN ARKADAŞLAR ÖZEL MSJ ATSIN LÜTFEN)
Kullanıcı avatarı
mondiaynali
Vosdost
Mesajlar: 1233
Kayıt: Cum Nis 24, 2009 10:35 pm
Kan Grubu: A Rh -
Konum: Erzurum

Mesaj #6 gönderen mondiaynali » Çrş Nis 14, 2010 10:50 pm

vosbik yazdı:slm.dizel araç almanın neden bir mantığı yok arkadaşlar?evet mazot fiyatı eskiye göre pahalı ancak lpg ve benzinde pahalı. dizel oldukça farklı yapıya sahip bir motor türü.benzin ya da lpg gibi değil.mazotun verimi benzine ve lpg'ye göre çok farklı.

kabaca bir örnek verirsek, a aracının dizel versiyonu1 litre mazotla 20 km yol yapıyor, benzinli versiyonu bir litre benzinle 11 km yol yapıyor, lpgli verisyonu ise 1 litre lpg ile 8 km yol yapıyor.

şimdi bu örnekten yola çkarak şöyle bir hesap yapabiliriz.

dizel verisyon=100 km, de 5 litre;
benzinli verisyon=100 km'de 9,1 litre;
lpg'li versiyon=100 km'de 12,5 litre tüketecektir.

bu duruma göre güncel yakıt fiyatlarına göre (Ankara için);

dizel araç km'de 15,5 kuruş (mazot litre fiyatı:3.10 TL.)
benzinli araç km'de 33,7 kuruş (benzin litre fiyatı:3,71 TL.)
lpg'li araç km'de 23,1 kuruş (lpg litre fiyatı 1,85 TL.)

hesap ortada.bu durumda en az yakan araç hangisi?dizel yaktının verimi diğer yakıtlara oranla daha fazla arkadaşlar.1 litrede gideceğiniz km dizelde her zaman daha fazladır.Aynı zamanda dizel yakıtla çalışan motorların torklarıda oldukça güçlüdür.



:alkış: Buğra abi gerçekten de çok güzel açıkladın hiç dizel araç kullanmadığım için bu kadar bilgiye sahip değildim ama şimdi dizel araçların farkını anladım :)
1302 S 1972 - 25 AK 553
1303 1973 - 06 D 3425
1303 L 1974 - 25 NC 728

Murat AYNALI
Erzurum Atatürk Üniversitesi

[email protected]

Bir Sevdadır 1303...


Resim
vosbik
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3967
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 12:25 am
Konum: Ankara

Mesaj #7 gönderen vosbik » Prş Nis 15, 2010 8:14 pm

slm.yakıt konusu beni başlı başına deli eden bir konudur.(beni yakından tanıyan tüm dostlar bunu iyi bilirler :) ) bu sebepten ötürü fırsat buldukça daha az nasıl yakıt harcanır diye çeşitli denemeler ve araştırmalar yapıyorum.bu açıklamalarda bu araştırmaların meyveleri.

yalnız hatırlatmakta yarar var dizel motorlar sorun çıkardıkları zamanlarda ise benzinli motorlara göre daha fazla masraflı olabiliyorlar.mesela yeni nesil dizel motorların mazot pompaları 1000-2000 tl civarında.T3 lerde ise sanırım 400-500 TL'ye durum çözülebilir.
Resim



VOSUM SATILIKTIR.(İLGİLENEN ARKADAŞLAR ÖZEL MSJ ATSIN LÜTFEN)
mali2955
Vosdost
Mesajlar: 3
Kayıt: Sal Mar 09, 2010 4:37 pm

Mesaj #8 gönderen mali2955 » Prş Nis 15, 2010 10:59 pm

Arkadaşlar öncelikle ilginizden dolayı çok çok teşekkür ediyorum. Cevabı geç yazdığım için kusuruma bakmayın ancak fırsat bulabildim. Bütün arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum ve çok hoşbuldum. Vosbik arkadaşıma özellikle teşekkür ediyorum. Vosbik gerçekten şu aralar dizel ve lpg mi olsun düşüncem kafamı bihayli karştırmıştı. Ama sayende dizele olan bakış açım biraz değişti. Tecrübenizden faydalanmak istediğim bir konuda şu: 1,6 TD motorla verim alabilir miyim? Yani malum araç 5+1- 6+1 yolcu kapasiteli. Ben hiç dizel araç kullanmadım ve 1,6 motor gerçekten yükte sıkıntı çıkarırmı bunu merak ediyorum. Ve T3 modeller arasında 85-91 model aralığını düşünüyorum. 92 olursa tabi bambaşka olur :). Bu aralıkta olan modeller arasında bilmediğim bi farklılık varmıdır? Yani şöyle söyleyim hidrolik direksiyon, klima içdizayn konusu ayrı. Bilmek istediğim daha çok motor? Forum konusunda biraz yeniyim kusuruma bakmayın. Alakanız için gerçekten çok müteşekkirim. Bu arada Ankarada ikamet ediyorum. Mesleğim ise yönetmenlik ve animasyon (çizgifilm)
vosbik
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3967
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 12:25 am
Konum: Ankara

Mesaj #9 gönderen vosbik » Pzr Nis 18, 2010 12:09 am

slm.T3 kasa transporterlarda şöyle bir durum var.85 modle ve yukarısı sanırm 2. jenerasyon oalrak tabir ediliyor.yani kasada biraz daha yenilikler var.1.6 motor t3 için turboda olsa normal dizelde olsa yeterli gelmiyor.yani kasayı taşıyor ancak rampa vb yerlerde biraz ağır kalıyor.sonuçta T3'lerin ağırlığı yaklaşık olarak 1700 kg.ancak yinede ben kendi T3'üm turbo dizel ve 4 vitesti.5. vitesi istiyordu.bu yüzden size 5 vites ve turbo dizel bir t^tavsiye ederim.keyfi bambaşkadır.hele birde karavan ekipmanları monte edip bu şekidle bir araç olarak kullanacaksanız eğer tadından yenmez demek yanlış bir tabir olmaz.

meslektaş sayılırız bu arada.ancak ben işsiz olmamdan ötürü mesleğimi icra edemiyorum.tek farkımız bu. :)
Resim



VOSUM SATILIKTIR.(İLGİLENEN ARKADAŞLAR ÖZEL MSJ ATSIN LÜTFEN)
mali2955
Vosdost
Mesajlar: 3
Kayıt: Sal Mar 09, 2010 4:37 pm

Mesaj #10 gönderen mali2955 » Pzr Nis 18, 2010 8:18 pm

Teşekkür ediyorum arkadaşlar yardımlarınız için. Çok faydalı oldu.
En son mali2955 tarafından Cum Haz 04, 2010 8:52 pm tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

“VW Bus” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir