sonunda 2000 cc 1979 model T2 le aranızdayız

Vw bus ile ilgili her konu bu başlık altında toplanacaktır.. Teknik bilgiler sorunlar resimler tanıtımlar .. Bus hakkında her türlü paylaşım ..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
maqara46
Vosdost
Mesajlar: 11
Kayıt: Prş May 20, 2010 3:09 pm

Mesaj #21 gönderen maqara46 » Prş Haz 10, 2010 8:02 am

teşekkürler ozan zaten bu thesamba sitesi aşık etti beni buslara :D bide toplayıp binebilseydik hayırlısıyla :)


sainz
Vosdost
Mesajlar: 56
Kayıt: Sal May 11, 2010 12:53 pm

Mesaj #22 gönderen sainz » Prş Haz 10, 2010 8:34 am

Üstâdlar,

"Yatık motor"dan kasıt nedir?
Kullanıcı avatarı
vwOzan
Vosdost
Mesajlar: 573
Kayıt: Sal Mar 23, 2010 2:17 pm
Vosvosumun adı: dost
Konum: TİCARET

Mesaj #23 gönderen vwOzan » Prş Haz 10, 2010 8:59 am

binrsin kardes kral gıbıde yaparsın paşalar gıbı bınersın :) vwOzan
maqara46
Vosdost
Mesajlar: 11
Kayıt: Prş May 20, 2010 3:09 pm

Mesaj #24 gönderen maqara46 » Cum Haz 11, 2010 1:50 pm

yatık motor kimisi porche motor olarakta biliyor.2000 cc çift karbüratör bir alet..daha toplasan 100 km ypamadık 15 günde fena yakıyor fena :D
sainz
Vosdost
Mesajlar: 56
Kayıt: Sal May 11, 2010 12:53 pm

Mesaj #25 gönderen sainz » Cum Haz 11, 2010 2:54 pm

maqara46 yazdı:yatık motor kimisi porche motor olarakta biliyor.2000 cc çift karbüratör bir alet..daha toplasan 100 km ypamadık 15 günde fena yakıyor fena :D

Yatık olmasından kasıt boxer olması değil, değil mi? Anlayamadım bu meeleyi de.
Kullanıcı avatarı
nri2003
Vosdost
Mesajlar: 151
Kayıt: Prş Mar 29, 2007 8:51 am
Konum: İstanbul

Cvp: sonunda 2000 cc 1979 model T2 le aranızdayız

Mesaj #26 gönderen nri2003 » Cmt Oca 15, 2011 10:48 am

Hayırlı Olsun Allah Kazasız Belasız Kullandırsın...
S.N.C BİLGİSAYAR ELEKTRONİK TEKNİK SERVİSİ
SİZE YAKIN BİR BİLGİSAYARCI ARAMAYA SON VERİYORUZ...YERİNDE HİZMET İLE AYRICALIĞINIZI KEŞFEDİN
YAKIN BÖLGELERE ÜCRETSİZ TESLİMAT YAPILIR...
ARIZALI NOTEBOOKLARINIZIN ADRESİNİZDEN ALINIP TAMİRİ EDİLİP AYNI GÜN İÇERİSİNDE ADRESİNİZE TESLİM EDİLİR.
ARIZA TESPİTİ ÜCRETSİZDİR
http://www.yerindehizmet.net
0534 707 68 68
Kullanıcı avatarı
superkahraman
Vosdost
Mesajlar: 71
Kayıt: Cum Kas 09, 2007 11:19 pm
Konum: Kadıköy

Cvp: sonunda 2000 cc 1979 model T2 le aranızdayız

Mesaj #27 gönderen superkahraman » Sal Oca 25, 2011 11:54 am

Arkadaşlar bahsettiğiniz motor VW Type4 motorudur.

Beetle'larda ve 1.6 Bus'larda kullanılan motor Type1'dir ve vosvos motoru ile bus motoru neredeyse aynıdır.
Type4 is daha farklı teknolojide bir motordur. Ağırlıklı olarak ambulans, westfalia gibi modellerde kullanılmıştır.
Type4'lere Porsche motoru denmesinin sebebi o dönemdeki bir Porsche ile ortak olarak kullanılmış olmasıdır, fakat 911 porsche falan değil..
Bu motorlarda çift karbüratör sistemi vardır bunlara LPG uygulamak Type1 motorlar kadar kolay değildir.
Üstelik tüm bakımları tam, çift weberli ve dereceli egzantirik ile oynanmış bir Type4 motorun 1.6'dan daha az yaktığı bile iddia olunur (böyle bir araç istanbulda mevcut)

Yani bir arkadaşımızın dediği gibi 1.6 Type1 motorun silindir hacmi değiştirilmemiş, Buslar için orjinal olarak üretilen bir motordur.
Dikkat edilmesi, herkese elletilmemesi gerek. Ben vosvos ustasıyım diyen çoğu kişi bile bu konuda bilgisiz olabilir. Bilen ve tanıyan ustalarla çalışmak lazım...

Diğer bir olay da Kartal'dan Köprü girişine kadar 50 TL yakması abartı derede anormal bir durum, eğer deliler gibi gaza abanıp bağırtmadıysanız muhtemelen bir ayarsızlık söz konusu. -Ki "genellikle" karbüratör ayarsızlıkları neden olur bu kadar yakışa.. İşten anlayan birine baktırmanızda fayda var..

Bir diğer hadise de yatık motor / boxer olayı..
Bahsi geçen her iki motor da yere paralel silindir çalışma mantığındaki boxer motorlardır..
Type4'e yatık denmesinin sebebi için bakınız aşağıdaki fotolar..

Type1 1.6: http://www.cartype.com/pics/4438/small/ ... engine.jpg
Type4 2.0: http://carphotos.cardomain.com/ride_ima ... _large.jpg

Diğer mevzulara gelince..
Mal sizin olduktan sonra ister çingene pembesine boyarsınız, ister batman siyahına.. Tercih de sizindir.. Ama zaten klasik olan araçlarımızın orasını burasını kesmek, farklı renklere boyamak ne kadar efektifdir tartışılır.. Hele ki Bus'larda dış renk iç mekanda da bir çok yerde metal olarak kendini gösterdiğinden, ya içini de boyamak zorunda kalacaksınız, ya da yamalı bohça gibi olacak.. Benim tavsiyem de orjinal rengi kullanmanızdan yöne.. Zaten kaporta boya işine girecekseniz çelik macun, fibert yama gibi telmaşa şeylerden uzak durup, komple boyayı kazıtıp, çürük yerleri düzgün bir kaporta işçiliğiyle yeni saç bastırmanız lazım..

Tavanı open air yapmak olayı da araç sağlığı ve dirliği açısından pek uygun gözükmüyor.. Düzgün projelendirilmemiş, aracın kaporta yapısını bilmeden girişeceğiniz her iş size çok kısa vadelerde yambul yumbul duran, tez zamanda çürüyen, ve her yerinden su alan bir tavan olarak geri dönülebilir..

Kullandığınız araçlar bir çok ince hesaplamalarla üretilmiş araçlardır. Üzerlerinde yapacağınız yapısal değişiklikler geri dönülmesi zor yollara sokabilir sizi.. Ayrıca muayneden de geçemezsiniz, çünkü araç kaportası üzerinde orjinalinden farklı değişiklikler yapmak yasaktır...

Güle güle kullanmanız dileklerimle...

“VW Bus” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir