Otomatik vosvos hakkında bilgiler

Bu bölümde üyelerimizin kendi el emeğiyle ortaya çıkarttığı çalışmalar yer almaktadır..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
Kullanıcı avatarı
big1303
Vosdost
Mesajlar: 128
Kayıt: Cmt Eki 29, 2011 10:10 am
Kan Grubu: AB Rh +
Vosvosumun adı: Leylâ

Otomatik vosvos hakkında bilgiler

Mesaj #1 gönderen big1303 » Prş Şub 16, 2017 1:39 am

Uzun bir aradan sonra herkese merhaba arkadaşlar,umarım herkes iyidir. Şöyle ki;
Otomatik vosvos her zaman bir ayrıcalık olmuştur.Bu ayrıcalığı ancak yaşayan bilir. Olumlu ve olumsuz yönleriyle. Beş yıllık otomatik vosvos tecrübemi sizlerle paylaşmak istiyorum. Daha önceden acemilik dönemlerimde burada paylaşımlarım olmuştu. Ancak zamanla İnsan yaşadıklarıyla iyi bir tecrübeye sahip olabiliyor. O yüzden bu konuda oldukça iddialı olduğumu düşünüyorum. Bu arada vosvosumu 2015 yılında sattım.

Olumlu yönleri

Trafikte yorulmuyorsunuz. Bir de otomatik oluşu farklılık yaratıyor.

Olumsuz yönleri(ihtimaller)

Bunu otomatik vosvos aldığınızda neleri bilmeniz gerekiyor o şekilde inceleyelim.

1. Otomatik vosvosta asla yağ kaçağı olmamalı. Yağ kaçağı olduğu vakit; Türbin sağlıklı çalışmaz. Araç randıman vermez. Türbin yağı atf olduğundan daha keskin bir kokuya sahip olup herhangi bir kaçak durumunda kalorifer kazanlarına yayılacak ve kazan ısındıkça bu kokuyu içerde yoğun bir şekilde almaya başlayacaksınız.

2. Hava kaçakları asla olmamalı. Hava kaçağı olduğu vakit; Arabanın kalkışlarında vites geçişlerinde geçikmeler olacaktır.

3. Vakum lastiği ya da diyafram lastiği,bölgenin genel adı(clutch servo) patlak olmamalı. Patlak olduğunda vitesleri asla geçiremezsiniz.

4. Kontrol vanası(selenoid valf)ayarı çok iyi yapılmalıdır. Eğer bu ayar iyi yapılmazsa vakum miktari sert olacak ve diyafram lastiğini zamanla ömrünü kısaltıp patlatacaktır. Bu ayarın bozuk olduğunu şöyle anlayabilirsiniz. 1.vites yumuşak geçiş...Geri vites (R) sert ise vana ayarı bozuktur.

5. Clutch servo (debriyaj ayırma kolu,vakum ayırma kolu gibi isimlendirilen, vakum tankının içindeki dişliye bağlı diğer ters dişi debriyajın çatal koluna kopilyalanmış bu parçanın ayarıda iyi yapılmalıdır. Böylece vakum lastiğini  daha iyi çekecek ve araç daha sağlıklı bir kalkış yapacaktır. Hatta bu ayar doğru yapılmadığı takdirde araç rampada durur haldeyken frensiz kendini tutmayacak ve geri bırakacaktır.

6. Türbinden zemine yağ damladığını gördüğünüzde aklınıza ilk gelecek sorun türbin keçesi olmalıdır. Maalesef bu keçe Türkiye de yok. Amerikadan sipariş vermeniz gerekiyor.

7.Eğer keçeniz 1.seneden fazla götürmüyor yağ kaçırıyorsa, Türbinde boşluk var demektir. Otomatikte olmamasını isteyeceğimiz en büyük sorunlardan bir tanesi burasıdır. Çünki; Türbini tek başına revize ettirmeniz bir anlam taşımaz. Türbinin bağlı olduğu muhafaza kapağı mil ile türbin ağzındaki burç kademeli geçişlere sahiptir. O yüzden türbin ağzındaki bu burcu da amerikadan getirmeniz gerekiyor. Maalesef zamanında muhafaza kapağı milini sökmek için üretilmiş özel anahtar artık piyasada bulunamıyor.Olumsuz yönü, Türkiye de bunu hiçbir torna tezgahına bağlayamazsınız.  Ancak el ile taşlamaya cesaret edip mili bozmadan yaparım diyen birisi varsa yapması gerekeni yazıyorum. Türbin ağzındaki burcun fosforlu bronz ya da 12.balya olarak metal çelik malzemeleri satan yerden alınıp tornada yaptırılması gerekiyor.Sebebi ise, Türbin döndükçe karşı tarafı aşındırmaması gerekiyor. Bu parçalar karşı tarafı aşındırmazlar. Mil arkadan öne doğru mikro metreyle kademe kademe ölçülüp ona göre taşlanmalıdır. Türbin burcunun iç ölçüleri de buna göre yapılmalı.Yapılmazsa ne olur? Türbine fazla yük biner,sallantılı döner,sallantılı döndüğü için devamlı keçeyi bozar.Bu da hem maliyet hem zaman hemde motorun devamlı indirilmesi demektir. Otomatik vitesin motorunu indirmek manuel gibi kolay değildir. Türbin boşluğunu şöyle anlayabiliriz. Türbinin alt orta kısmına girebilecek tornavida sokulur , yukarı aşağı kastırılır. Eğer oynuyorsa boşluk var demektir. Türbini tek başına revize ettirmeniz işte bu yüzden işe yaramaz.Boşluk olduğunda bu muhafazası ile türbin birlikte revize edilmelidir.

8. Prizdirek keçesi sorunu. Türbinin önü ile şanzımanın bağlandığı kısımdan diferansiyel yağı akıntısı görüyorsanız.Maalesef... Motor,türbin ve şanzıman inecek. Kapak muhafazası  ayrılacak; baskı-balata, yay çıkarılacak...prizdirek keçesini çıkarmak zordur. Uzun ince tornavida ile kastıra kastıra çıkartılabiliyor. Türkiye de orijinal keçesi yok, ağız kısmı meme şeklinde uzunca. Özel bir keçedir,yalnız corteconun bu ölçülere uyan bir keçesi mevcut. Yapılmazsa ne olur , baskınız yağlanır.

9. Atf yağ hortumları ,giriş ağızları,pulları onarılmalı. Kaçak varsa giderilmeli . Türbinin tazik değeri düşmemeli. Eğer civata yeri bozulmuşsa diş açtırılmalı. Açılan diş asla yamuk olmamalı. Öyle olursa emeğiniz boşa gider. İstediğiniz kadar pul koyun istediğiniz kadar civatayı sıkın yağ yine kendini bırakacaktır .Yoğun tazik olduğu için kanallar düz olmalıdır. Yapılmazsa ne olur , her vites geçişlerinde depodan tazikli gelen atf yağ, kanaldan geçiş yapamaz ve bu hortum girişlerin yağ bırakır. Yolda kalabilirsiniz.

10.Hava deposunda delik olmamalı.Delikler kaynakla onarılmalı. Vakum tankına uzanan hortumlarında çatlak ,delik varsa yenilenmeli.

11. Manifold lastiklerinde çatlak,delik varsa değiştirilmeli. Yoksa Manifoldun hava kaçağı motoru gücünden düşürecek araç türbin gücüyle gidecektir. Bu da türbine yük bindirecektir. Bunu iki şekilde anlayabiliriz. Motor sallantılı çalışır.Ateşleme sağlıklı çalışmaz. Hava deposu yeterli havayı vakuma gönderemez. Vitese aldığınızda rölanti düşer(stop)edecek şekilde. Araç çok yakıt tüketir.

12. Vites kolu iç Swicth kapış sorunları. Kolun burç dişleri, elektrik bağlantıları.

Otomatik konusunda teknik olarak yazabileceğim birçok şey mevcut. Ancak şimdilik bu kadar yeterli olduğunu düşünüyorum.Bir usta bunları kimseye söylemez. Bu kadar teknik bilgiye sahip olduklarını sanmıyorum. Özellikle türbin boşluğu ve malzeme konusunda. Ben malzemenin cinsini bile yazdım. O yüzden değerli bilgiler olduğunu düşünmekteyim.Ayrıca Otomatik vosvosu merak edip almak isteyenler olursa bu yazdıklarımdan asla korkmasınlar. Yağ kaçağı ve hava kaçağı olmayan otomatik vosvos sizi hiçbir zaman üzmez. Çözülmeyecek sorunu yoktur. Tabii bunlar ustanıza bağlı. Kronik sorunları dünyanın her yerinde aynı.Unutmadan yazayım şanzımanı sorun çıkarmaz. Elemanları çıkarır;Türbin keçesi,vakum lastiği gibi....Biraz sabır istiyor hepsi bu. Teknik anlamda parça uydurma konusunda her türlü yardımı elimden geldiğince yaparım. Umarım merak edenlere yazdıklarımın bir faydası olur. Saygıyla


olguncvs
Vosdost
Mesajlar: 3
Kayıt: Cum Şub 17, 2017 10:47 am
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: Roadrunner

Otomatik vosvos hakkında bilgiler

Mesaj #2 gönderen olguncvs » Cum Şub 17, 2017 11:38 am

Emeğine sağlık, çok değerli, başucu bilgiler vermişsiniz,
Ben de birkaç foto ekleyeyim; çorbada tuzumuz bulunsun,
ATF Kazanı
Resim
Hava Kazanı
Resim
Volan sacı
Resim
Yağ pompası. Motor ve Atf yağ pompası birleştirilmiş tek parçadır. Aşağıdaki taraf Motora monte edilen taraftır
ve motor yağının dolaşımını sağlar.
Resim
Bu taraf ise Kam milinden aldığı güç ile ATF'yi türbine (torque converter) gönderir.
Resim
Kullanıcı avatarı
big1303
Vosdost
Mesajlar: 128
Kayıt: Cmt Eki 29, 2011 10:10 am
Kan Grubu: AB Rh +
Vosvosumun adı: Leylâ

Otomatik vosvos hakkında bilgiler

Mesaj #3 gönderen big1303 » Cum Şub 17, 2017 1:14 pm

Olgun abi,sizinde emeğinize sağlık.Otomatikten kalan bir parça elimde mevcut onu size hediye edeceğim. Bu parçayı özel yaptırmıştım. Vakum tankının dış çemberi zamanla aç kapa yapıldığı için deforme olabiliyor. Hava kaçırabiliyor. Ancak bu sistemle o bölgeyi ömürlük hale getiriyoruz.

Resim

Boşluk olan yerlere civata -somun ile bağlıyoruz.

Görüşmek üzere
olguncvs
Vosdost
Mesajlar: 3
Kayıt: Cum Şub 17, 2017 10:47 am
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: Roadrunner

Re: Otomatik vosvos hakkında bilgiler

Mesaj #4 gönderen olguncvs » Cum Şub 17, 2017 1:20 pm

teşekkür ederim :)
en kısa sürede ziyaretine geleceğim,
Kullanıcı avatarı
subutay2006
Vosdost
Mesajlar: 514
Kayıt: Pzt May 23, 2011 11:52 am
Kan Grubu: AB Rh +
Vosvosumun adı: PORTAKAL
Konum: ANKARA

Re: Otomatik vosvos hakkında bilgiler

Mesaj #5 gönderen subutay2006 » Prş Şub 23, 2017 7:33 pm

ahhh Leyla ahhhh :D
It's not a car, ıt's a VW

1973 1303 PORTAKAL
Murat KOCABAŞ
Kullanıcı avatarı
big1303
Vosdost
Mesajlar: 128
Kayıt: Cmt Eki 29, 2011 10:10 am
Kan Grubu: AB Rh +
Vosvosumun adı: Leylâ

Otomatik vosvos hakkında bilgiler

Mesaj #6 gönderen big1303 » Cmt Şub 25, 2017 10:55 am

:)
Kullanıcı avatarı
gürhan
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2413
Kayıt: Çrş Ağu 26, 2009 5:17 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: TUHSİ
Konum: istanbul avrupa yakası

Otomatik vosvos hakkında bilgiler

Mesaj #7 gönderen gürhan » Cmt Şub 25, 2017 8:40 pm

Ya İbrahim şimdi böyle boynu bükük karıştırırsın forumları...Hey gidi Leyla, iyi parçaydı. :)

“Sen de Yapabilirsin” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir