Geçikmiş kış bakımı..

Bu bölümde üyelerimizin kendi el emeğiyle ortaya çıkarttığı çalışmalar yer almaktadır..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
gunebakan
Vosdost
Mesajlar: 324
Kayıt: Çrş Mar 24, 2010 1:10 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: böcükmobil
Konum: Ankara

Geçikmiş kış bakımı..

Mesaj #1 gönderen gunebakan » Sal Şub 01, 2011 1:24 am

Merhaba arkadaşlar, uzun süredir vakit bulamadığımdan ne siteye girebiliyorum ne de böcükle bir şeyler yapabiliyorum.gaz koyup yağına bakıp geziyordum resmen.
bugün biraz güneş açtı dedim(ki ankaranın güneşi ayazdır) biraz güç düşüklüğü vardı platinine bujisine,sibop ayarına bakayım dedim.
öncelikle soğukken siboplarını kontrol ettim.daha sonra bütün bujileri söküp,temizleyip aralıklarını kontrol ettim.burada bi hata yapıp 0,25 inc yazıyordu onu milimetre diye okudum gittim 0,25mm lik sentille ayarladım.fotoğraflara kanmayın siz 0,70mm lik sentille ayarlayın.

daha sonra platini söküp zımparayla temizledim ve tekrar ayarını yapıp taktım.

bu ayarlar sitede çok kez yazıldı ama yine de paylaşayım istedim.
bir de sorum var.bujileri söktüğümde 1. pistonun bujisinin uzun diğerlerinin kısa olduğunu farkettim.bu nedendir? daha önce usta da demişti ama değiştirmemişti.
VE buji sıralaması diğer sitelerde gördüğüm kadarıyla disbiritörün üzerindeki çentik 1 numaralı buji ve ordan saat yönünün tersine doğru 2-3-4 diye gidiyor.ama benimkinde 1 numara çentikten bir önce yani çentiğe 2 numaralı buji denk geliyor.baktım disbiritör farklı takılamaz.bu nedendir?

işte fotoğraflar..
Resim
Resim
Resim

bi boş kaldığımda şanzıman yağını kontrol edeceğim ve ön takıma gres basacağım.onları da yapabilirsem video şeklinde çekip atacağım.


Kullanıcı avatarı
orko
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2328
Kayıt: Pzt May 28, 2007 4:58 pm
Kan Grubu: B Rh +
Vosvosumun adı: müjqan' dı...
Konum: kayseri

Cvp: Geçikmiş kış bakımı..

Mesaj #2 gönderen orko » Sal Şub 01, 2011 9:31 am

ne güzel ya kendi tamirini kendin yapabilmek eline sağlık güle güle kullan..!
stresss...
Kullanıcı avatarı
gürhan
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2419
Kayıt: Çrş Ağu 26, 2009 5:17 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: TUHSİ
Konum: istanbul avrupa yakası

Cvp: Geçikmiş kış bakımı..

Mesaj #3 gönderen gürhan » Çrş Şub 02, 2011 12:21 am

normalde kısa pasa buji takılıyor...kısa diye alıyoruz hep...kısa ile değiştirmenizde fayda var diye düşünüyorum.

elinize sağlık bu arada..
En son gürhan tarafından Çrş Şub 02, 2011 12:21 am tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Cvp: Geçikmiş kış bakımı..

Mesaj #4 gönderen yavuzss » Çrş Şub 02, 2011 6:49 am

Subaplara fazla bosluk vermisin. 0.15mm olmali motor iyice soguk iken. Tup kullananlar 0.20mm oluyor, 0.70 asiri fazla, hem piyanolar ses yapar hem performansin duser.

Uzun pasolu bujinin oldugu yuva tamir gormus, yuzuk vs. yapilmis ise uzun paso buji tercih edilmis olabilir. Belki de bujinin biri ariza yapti, takan kisi elinde olani takti.

Centik ile kablo iliskisini daha detayli aciklayabilir misin? 1 ile 3 un yer degistirmesi mumkun eger distributor zamaninda bilincsiz biri tarafindan sokulmus ise, ancak 1 ile 2 nin yerlerinin kaymasi soz konusu olamaz, ben de merak ettim durumu.
gunebakan
Vosdost
Mesajlar: 324
Kayıt: Çrş Mar 24, 2010 1:10 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: böcükmobil
Konum: Ankara

Cvp: Geçikmiş kış bakımı..

Mesaj #5 gönderen gunebakan » Çrş Şub 02, 2011 8:20 pm

[size=150]0,70mm buji aralığı,onu da yanlışlıkla 0,25mm yapmışım.arasında çok fark var ama sanki ateşleme daha iyi,gidişi kalkışı daha hızlı.tekrar 0,70mm ye ayarlamalı mıyım? yakıtı etkiler mi?
lpgli aracım ve sibop ayarını ise 0,15mm olarak yapıyorum iki seferdir.internette bazıları 0,10mm yapılıp daha kısa aralıklarla kontrol edilebilir diyor.araç daha sessiz çalıştığını söylüyorlar,1300 ve 1200cc vosvoslar için ama denemedim.

distributor konusu ise resimle anlatmayı denedim umarım anlatabilmişimdir.
Resim

yardımlarınız için teşekkürler ..
[/size]
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Cvp: Geçikmiş kış bakımı..

Mesaj #6 gönderen yavuzss » Çrş Şub 02, 2011 10:11 pm

Bujileri ac tabi, kivilcim kucuk cikar bu durumda ve ateslemenin verimi duser. 0.10 mm vw in bir donem kullanmisi ancak daha sonra servislerinde 0.15mm olarak degistirmis ayari. 0.10 da motor daha sessiz calisir ancak riske degmez, ozellikle tup varsa 0.15 den daha az olmamali, yazin 0.20 yaparsin rahat edersin az biraz sesi fazla olsun. Su an 0.70mm ayarlamisin sesi seni rahatsiz etti mi? Bircok kullanici farkina bile varmaz bunun.

Anlatimi anlamadim ama cizimden yola cikarak ya avans seni yaniltiyor, ya da distributor ile krank arasindaki parcayi zamaninda takan dogru takmamis kaydirmis.
vosvosserdar
Vosdost
Mesajlar: 540
Kayıt: Cmt Ağu 06, 2005 7:49 pm
Konum: İZMİR - ERZURUM

Cvp: Geçikmiş kış bakımı..

Mesaj #7 gönderen vosvosserdar » Cum Şub 04, 2011 11:29 pm

elinize sağlık ancak bir şey soracam.buji aralığını mı yoksa subap ayarını mı 0.70 ayarladınız onu anlayamadım.

zira buji aralığı diye bir kavram var mı.bunlar sabit olmuyor mu.saygılar.
vosvosta her türlü yardıma hazırım.msn ve telefonla ulaşabilirsiniz.

ResimResim
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Cvp: Geçikmiş kış bakımı..

Mesaj #8 gönderen yavuzss » Cmt Şub 05, 2011 1:10 am

Serdar, bujinin tirnak acikligi bukulerek ayarlaniyor. Standardi Bosch bujilerde sanirim 0.60-0.70mm oluyor. Bizim motorlar icin araliklari yaziyorum.

Buji tirnak acikligi: 0.70mm
Platin acikligi: 0.40mm
Subap acikligi: 0.15-0.20mm (Benzin/LPG)
vosvosserdar
Vosdost
Mesajlar: 540
Kayıt: Cmt Ağu 06, 2005 7:49 pm
Konum: İZMİR - ERZURUM

Cvp: Geçikmiş kış bakımı..

Mesaj #9 gönderen vosvosserdar » Cmt Şub 05, 2011 12:15 pm

tamam bunu da yazalım bi tarafa.
vosvosta her türlü yardıma hazırım.msn ve telefonla ulaşabilirsiniz.

ResimResim
vosvosserdar
Vosdost
Mesajlar: 540
Kayıt: Cmt Ağu 06, 2005 7:49 pm
Konum: İZMİR - ERZURUM

Cvp: Geçikmiş kış bakımı..

Mesaj #10 gönderen vosvosserdar » Cmt Şub 05, 2011 4:18 pm

bir şey daha ekleyeyim ön takıma gres nerelere basılacak.resim eklerseniz çok sevap alırısınız.zira ben vosvosta kendim yapabileceğim işlere bayılıyorum.huzur veriyor bana ugraşmak.
vosvosta her türlü yardıma hazırım.msn ve telefonla ulaşabilirsiniz.

ResimResim

“Sen de Yapabilirsin” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir