Otomatik Jikle Ayarı..

Bu bölümde üyelerimizin kendi el emeğiyle ortaya çıkarttığı çalışmalar yer almaktadır..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
[ WOLF ]
Administrator
Administrator
Mesajlar: 5032
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 10:20 pm
Kan Grubu: A Rh -
Konum: A N K A R A

Otomatik Jikle Ayarı..

Mesaj #1 gönderen [ WOLF ] » Çrş Ara 06, 2006 9:12 pm

Vosvoslarımızda otomatik jikle kış aylarında motorun çalışmasına yardımcı olan en önemli parçadır.. Çalışma prensibi çok basittir jikle 12 volt beslemeli basit bir rezistansdan yapılmıştır .. ısındıkça genleşen sarmal yay Hava giriş kelebeğinin açılıp kapanmasını sağlar.. Motor soğuk olduğunda sarmal yay genleşerek kelebeği kapatır.. Kontak açıldığı andan itibaren rezistans ısınarak sarmalyayı daraltır daralan yay kelebeğin kolunu serbest bırakarak kelebeği açık konuma getirir .. Buradaki amaç karbüratöre soğuk hava girişini kapatarak hava benzin karışımında havayı azaltıp benzin oranını arttırılması ve bu sayede silindirlerde elde edilen karışımın daha çabuk patlamaya geçmesidir..

Jiklenin kurulumu oldukça basittir...

Öncelikle jikle üzerinde bulunan 12 volt girişi sıfır zımpara ile oksitten temizlenmelidir .. Daha sonra buraya akımın gelip gelmediğini kontrol etmeliyiz bunun için buraya 12 volt bir ampül bağlayalım bir uç şaseye bir uç jikleye gelen kabloya kontağı açalım ampül yanıyorsa jikle tesisatında akım vardır.. Bunu garantiledikten sonra.. jikleyi tutan çerçeve üzerindeki 3 vidayı iyice gevşetin veya çıkartın..

Jikle kapağı üzerinde ince bir çizgi mevcuttur karbüratörle jiklenin birleştiği yerde 2 adet ince çizgi halinde çıkıntı bulunur.. kapak üzerindeki çizgiyi alt çıkıntıya getirdiğinizde jikleniz kış mevsimine göre ayarlanmış hale gelir .. Burada dikkat etmeniz gereken konu Motoru ilk çalıştırma esnasında kontağı fazla açık bırakmamanız kontak açık kalınca jikle rezistansı ısınacak ve kelebek açık konuma gelecektir .. Bu durum motorun çalışmasını güçleştirecektir.. Marşa uzun uzun basmanız hem akünüzü daha çabuk boşaltır hemde jiklenin devre dışı kalmasına neden olur .. Marşa mümkün olduğunca kısa aralıklarla basmaya dikkat edin.. ..




Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim



ercantopçu
Vosdost
Mesajlar: 230
Kayıt: Prş Kas 03, 2005 2:44 pm
Konum: diyarbakır

Mesaj #2 gönderen ercantopçu » Çrş Ara 06, 2006 11:20 pm

sağol wolf sen bir tanesin, bende doğru ayarlamışım senin anlattığına göre
vosmaster
2006 Bilgili Üye Ödülü
2006 Bilgili Üye Ödülü
Mesajlar: 1427
Kayıt: Cmt Oca 28, 2006 2:07 pm
Vosvosumun adı: PD
Konum: Ankara

Mesaj #3 gönderen vosmaster » Çrş Ara 06, 2006 11:58 pm

Ellerine sağlık Volf teşekkür ederiz bilgiler için.
[img:399:198]http://img135.imageshack.us/img135/6382/gkhanmzatd3.jpg[/img]
uguro
Vosdost
Mesajlar: 979
Kayıt: Pzt Eyl 11, 2006 3:22 pm
Vosvosumun adı: 1303 S NAZ
Konum: TRIPOLI-LIBYA

Mesaj #4 gönderen uguro » Prş Ara 07, 2006 8:29 am

ELLARİNE SAĞLIK...

SÜPER ANLATIM OLMUŞ....

ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.
KÖTÜ VOSVOS YOKTUR...

"""VOSVOSUNA BAKAMAYAN""" KÖTÜ VOSVOSCU VARDIR.


Resim
ercantopçu
Vosdost
Mesajlar: 230
Kayıt: Prş Kas 03, 2005 2:44 pm
Konum: diyarbakır

Mesaj #5 gönderen ercantopçu » Prş Ara 07, 2006 2:28 pm

wolf, bu gün karbüratörü taktım ayarladım çalıştırdım ancak, bir süre sonra otomotek jiklenin dibinden benzin damlattığını göördüm, jiklede aşırı derecede ısınmıştı, kokpu stop ettim, bu jiklenin sürekli çalışıp ısınması normalmi, birde bu benzin neden ordan damlar, bir anlam veremedim, acaba yaptığım ayardanmı kaynaklandı, yoksa bir yerden kaçakmı veriyor, başyka yerden kaçak yok, kontrol ettim, sadece jiklenin takıldığın yerden damlatıyor, bu konuda bana yardım edin. arabayı yakarım diye korkuyorum ve haliyle binemiyorum
[ WOLF ]
Administrator
Administrator
Mesajlar: 5032
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 10:20 pm
Kan Grubu: A Rh -
Konum: A N K A R A

Mesaj #6 gönderen [ WOLF ] » Prş Ara 07, 2006 2:41 pm

Benzini üst kelebeğe akıtan musluğu eğmiş veya yönünü değiştirmiş olabilirsin musluk kelebek açıldığında kenardan hiç bir yere çarpmadan aşağıya akmalıdır .. Kelebeğin üstüne çarpıyorsa ve jikle yönüne doğru eğilmişse benzin gelebilir.. Ama normalde buradan benzin gelmesi zor bir ihtimal. Jikle sıcak kalacak ve kelebek normal konumunu koruyacak soğuduğu zaman kelebek kapatır.. Jiklede aşırı bir ısınma olmaz..
ercantopçu
Vosdost
Mesajlar: 230
Kayıt: Prş Kas 03, 2005 2:44 pm
Konum: diyarbakır

Mesaj #7 gönderen ercantopçu » Prş Ara 07, 2006 3:08 pm

araba 10 dakmika çalıştı ama jikle yine dışardan el yakacak derecede sıcaktı.b bu ısı içerdeki plastiği de yakmazmı, tabi benzin içinde tehlikelidir sanırım, ayrıca ben özellikle memenin ön tarafki boşluktan direk akması için ayar yaptım, bir yere dokunmuyor, direk aşağıya akıyor, ama yinede benzin damlaması var, bu konuda tecrübe ve bilgilerinizi bekliyorum
[ WOLF ]
Administrator
Administrator
Mesajlar: 5032
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 10:20 pm
Kan Grubu: A Rh -
Konum: A N K A R A

Mesaj #8 gönderen [ WOLF ] » Prş Ara 07, 2006 4:27 pm

Karbüratörü çıkarın benzin haznesine benzin doldurun ve gaz telinin bağlı olduğu kolu pompalayın bu şekilde benzin nereden geliyor tesbit edin daha sağlıklı sonuç alabilirsiniz.. Karbüratör üst kapak contası yırtık veya deforme olmuşsa ondanda kaynaklanabilir.. Jikle fazla ısınamaz zaten çünkü 12 voltluk bir rezistansla fazla bir ısı çıkmaz.. Tedbir için jikleye gelen kabloya bir taş sigorta bağlayın... çalışma ısısını tam bilemiyorum ama bi kontrol edip bilgi vereyim..
ercantopçu
Vosdost
Mesajlar: 230
Kayıt: Prş Kas 03, 2005 2:44 pm
Konum: diyarbakır

Mesaj #9 gönderen ercantopçu » Prş Ara 07, 2006 6:28 pm

resmen dokunduğumda parmağımı yaktı aşırı ısınmıştı, bu reistans belli bir süre sonra devreden çıkmıyormu hep ısınıyormu
[ WOLF ]
Administrator
Administrator
Mesajlar: 5032
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 10:20 pm
Kan Grubu: A Rh -
Konum: A N K A R A

Mesaj #10 gönderen [ WOLF ] » Prş Ara 07, 2006 8:01 pm

Belli bir sıcaklıkta sabit kalır dediğim gibi içindeki rezistans o kadar güçlü değil.. Devreden çıkması söz konusu değil kontak açık olduğu sürece buraya akım gelir ve rezistans sürekli sıcak kalır zaten sıcak kalmazsa sarmal yay genlşerek kelebeği tekrar kapatacaktır.. Rezistansda başka bir problem olabilir.. El yakacak kadar bir sıcaklığa geleceğini zannetmiyorum..

“Sen de Yapabilirsin” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir