Kalorifer Sistemi 74 için YARDIM

Bu bölümde üyelerimizin kendi el emeğiyle ortaya çıkarttığı çalışmalar yer almaktadır..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
toyodilo
Vosdost
Mesajlar: 314
Kayıt: Sal Tem 26, 2005 12:16 am
Konum: ON/ALTI

Kalorifer Sistemi 74 için YARDIM

Mesaj #1 gönderen toyodilo » Pzr Eki 02, 2005 9:17 pm

Kalorifer sistemi önemli. Malum önümüz kış. Benim vosun bu hafta içinde kaporta işi son buluyor. Artık Macun ve boya hazırlıkları başlıyor. Arka koltuktaki kalorifer sistemini iptal edip hepsini öne verdim. Fakat ön göğüs sistemini ayrıntılı olarak bilen ve şemalayabilen varsa sonradan karşılaşabilinecek sorunlara karşı şimdiden önlem almış olurum. Herkese teşekkürler. :mrgreen: :cekic:


''Lafla peynir gemisi yürüse, Derya kadar yağ benden''
Resim
efeeryurt
Vosdost
Mesajlar: 2688
Kayıt: Pzr Haz 12, 2005 10:40 am
Vosvosumun adı: Tospacan
Konum: Ankara

Mesaj #2 gönderen efeeryurt » Pzr Eki 02, 2005 9:57 pm

kolay gelsin şimdiden... :)
Resim
fùhrer
Administrator
Administrator
Mesajlar: 857
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 5:42 pm
Kan Grubu: AB Rh +
Vosvosumun adı: SrtK
Konum: Ankara

Mesaj #3 gönderen fùhrer » Pzr Eki 02, 2005 11:25 pm

[align=center]$ E M A M S I[/align]
Resim

Sevgili Toyodilo,
Evet kalorifer sistemi cok onemli. Yukarida ki semada sicak havanin kalorifer catalindan on goguse ulasana kadar ki yolu cizili. Simdi on goguste sagli ve sollu olmak uzere 2 tane sicak havayi cama ve yolcuya veren plastik bir malzeme var. i$te bundan gogus icin onemli. Simdi bu plastik malzemenin kaportaya cikan bir ciki$i var. Bu cikista, bagaji actiginizda, bagaji tutan mente$elerin ic kisminda. Oraya el biraz zor giriyor ama giriyor. Bir ara arabaya indiginizda kontrol edersiniz. Simdi sicak havayi tasicak olan boruyu(bu malzemecilerde satiliyor hatta bizim motorda kullandigimiz borulardan, yanlis hatirlamiyorsum 50mmlik boruydu.) bagaj icinden a$agiya, yani ic mar$biyel'e kadar uzatacaksiniz. Arabanin icerisinde kalorifer borusunu gorebilmeniz ve sicak hava borusunu monteleyebilmeniz icin kucuk delikler mevcuttur. Oradan borunun a$agiya inip inmedigini kontrol edin.
Boruyu a$agida gordukten sonra bir kelepce vasitasiyla boruyu kalorifer borusuna monteleyin. Iyice SIKIN ki sicak hava kaybi olmasin. Daha sonra borunun diger ucunu daha once anlattigim bagajdaki plastik malzemenin ucuna monteleyin. I$lem tamamlanmi$tir. Kaloriferinizi acin, bir-iki tur atin ve sicak havanin gelip gelmedigini kontrol edin.
Son olarak bir tavsiyede bulunayim, eger gogus sokulmus ise bu durumda sicak havanin o plastik malzemenin agzinda kayba ugramamasi icin, orayida aliminyum bantla bantlayin, evlerimizin pencerelerinde kullandigimiz sungerlerle de oralari guzelce duzenleyin ki daha iyi sonuc versin.
Saygilar Oguz,
toyodilo
Vosdost
Mesajlar: 314
Kayıt: Sal Tem 26, 2005 12:16 am
Konum: ON/ALTI

Mesaj #4 gönderen toyodilo » Pzt Eki 03, 2005 12:39 am

Teşekkür ederim Oğuz.Yalnız merak ettiğim bişey var. Ön bagajdaki ızgaralardan soğuk hava girişi oluyor. Burdaki kapak sistemi yeterlimi, ısı kaybına çok yol açarmı?
Marşpiyelin içinden ayrıca bir boru yardımıyla öne kadar bağlantı yaptım. Isı kaybını önlemek için. Tüm ısıyı direk göğse versem dahamı iyi olur.
''Lafla peynir gemisi yürüse, Derya kadar yağ benden''
Resim
fùhrer
Administrator
Administrator
Mesajlar: 857
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 5:42 pm
Kan Grubu: AB Rh +
Vosvosumun adı: SrtK
Konum: Ankara

Mesaj #5 gönderen fùhrer » Pzt Eki 03, 2005 5:01 pm

Selamlar,
Butun isiyi direk goguse verirsen elbette bu faydali olacaktir. Ikinci olarak on bagaj izgarasi ile bizim bir isimiz yok. Eger soguk hava yonlendirme dugmelerin calisiyorsa bu soguk havayi kesebilirsin, eger calismiyorsa orayi kapatabilirsin.
Sana bir tavsiyede daha bulunayim. Biliyorsun ki Bus'larda sicak havayi tasimak icin kullanilan ve bizim vosvoslarin silecek motorunun oldugu haznede de bazi modellerde cikan salyangoz motorlar var. Eger bunlardan bulabilirsin isen, bu motoru kalorifer catalina baglayabilirsen o motorla birlikte arabanin ici muazzam bir sicakliga ulasacak, bu durumda ne gogus bugulanacak ne de sen u$uyeceksin; ancak bu motorlari bulmak biraz zor. Olmadi en kotu ihtimal yurtdisindan buluruz.
Simdilik kolay gelsin.
toyodilo
Vosdost
Mesajlar: 314
Kayıt: Sal Tem 26, 2005 12:16 am
Konum: ON/ALTI

Mesaj #6 gönderen toyodilo » Pzt Eki 10, 2005 5:31 pm

Ön camın önündeki ızgaraların işlevini pek çözemedim. Silecek motorunun bulunduğu kısım. Aracın çürüme hızını arttırır gibi geliyor. Komple kapatsak olumu acaba. Yoksa benmi işlevini tam kavrayamadım.
''Lafla peynir gemisi yürüse, Derya kadar yağ benden''
Resim
toyodilo
Vosdost
Mesajlar: 314
Kayıt: Sal Tem 26, 2005 12:16 am
Konum: ON/ALTI

Mesaj #7 gönderen toyodilo » Pzt Eki 31, 2005 10:54 pm

Ön göğüs sistemini çözdüm ve bir resimli anlatım düzenledim. Aşağıdaki resimde havalandırma sisteminin izafi konumu görülmekte. Yanlardaki siyah üçgen parçalar kaloriferin cama verdiği hava kanalları. Ortadaki siyah kutu ön cam önündeki ızgaralardan soğuk havayı alıp direk radyo üstündeki hava kanallarına ve yandaki borular yardımıyla ön göğüsün yanlarındaki yuvarlak hava kanallarına ve cama soğuk havayı dağıtıyor. Eğer ön göğüsteki hava yönlendirme düğmeleriniz çalışıyorsa soğuk havayı istediğiniz gibi açıp kapatabilirsiniz. Burdaki kapaklar ortadaki siyah kutuda bulunuyor ve bu düğmeler bunları kontrol ediyor.
ResimResimResimResimResim
Eğer düğmeleriniz çalışmıyor ve buradan gelen soğuk havadan şikayet ediyorsanız ozaman aşadaki resimde görülen ön cam önündeki ızgaraların altına gelen yani silecek motorununda içinde bulunduğu kısımdaki kare şeklindeki deliği kapatın. Alt kısımda gördüğünüz küçük yuvarlak delik su tahliye kanalıdır. Bu kanalın açık olup olamadığını mutlaka kontrol edin. Silecek motorunun bulunduğu bu kısım ayrıntılı tadilat görmeyen çoğu vosta çürüktür. Nedeni belli olmayan bagaj içi ıslanmaların ve göğüs altından içe sızıntıların en büyük sebebidir
ResimResimResim
''Lafla peynir gemisi yürüse, Derya kadar yağ benden''
Resim
toyodilo
Vosdost
Mesajlar: 314
Kayıt: Sal Tem 26, 2005 12:16 am
Konum: ON/ALTI

Mesaj #8 gönderen toyodilo » Çrş Şub 22, 2006 8:48 am

Kalorifer kazanından egzos kaçırma diye bişey yok. Geçenlerde bi kalorifer kazanını parçalayıp içine baktık. Resimlerini bu gun çekip yollayacağım. Kimse yanlış yönlendirilip sıfır kalorifer kazanı almaya kalkmasın. Sıfır kalorifer kazanı peşinde koşanların başındaydım ve petek sistemini görünce vazgaçtim. Çürümesi imkansız.
''Lafla peynir gemisi yürüse, Derya kadar yağ benden''
Resim
fùhrer
Administrator
Administrator
Mesajlar: 857
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 5:42 pm
Kan Grubu: AB Rh +
Vosvosumun adı: SrtK
Konum: Ankara

Mesaj #9 gönderen fùhrer » Sal Mar 14, 2006 1:37 pm

Verdigin bilgiler icin tesekkurler toyodilo.
tortoise
Vosdost
Mesajlar: 573
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 11:38 am
Konum: KOCAELİ

Mesaj #10 gönderen tortoise » Sal Mar 14, 2006 8:05 pm

konu biyerlede kalmış heralde önümüs yaz kışa kadar artık bu sorullaru sormaız üşümeye başlayana kadar :D
Emrah...
Resim

“Sen de Yapabilirsin” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir