Temiz Hava Kutusu Bakımı

Bu bölümde üyelerimizin kendi el emeğiyle ortaya çıkarttığı çalışmalar yer almaktadır..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
Kullanıcı avatarı
slack
Vosdost
Mesajlar: 101
Kayıt: Cum Şub 01, 2008 12:25 am
Kan Grubu: A Rh +
Konum: Ankara

Temiz Hava Kutusu Bakımı

Mesaj #1 gönderen slack » Çrş Kas 12, 2008 1:33 am

Uygulama alanı: 68 ve sonrası Type1 ve bazı Type3 modelleri
Toplam süre: 2-4 saat
Zorluk derecesi: Kolay
Kirlenme miktarı: Son derece yüksek

Resim

Belli bir model yılından sonra üretilen Volkswagen'lerde dışarıdaki temiz havanın sürücü ve yolculara iletilmesini sağlayan bir kutu bulunuyor. 68 model ve sonrası bazı modellerde isteğe bağlı olarak kutunun içinde temiz havanın hızını artıran bir fan bulunuyor. Benim kutuyu sökme nedenim arabayı aldığımdan beri bu motorun düzgün çalışmamasıydı.

Bu kutu aynı zamanda su tahliyesinde görev aldığı için bir süre sonra içi çok kirleniyor. Temizlenmezse içeri temiz hava girişini engelleyeceği gibi su tahliyesinde de sorunlar yaşanabilir.

Bagajı açın, kutunun bağlı olduğu üç vidayı sökün, vidaları ve pulları kaybetmeyin. Sağ ve sol tarafa bağlanan boruları sökün, ama çatal borulara dokunmayın. Bunlarla işimiz olmayacak ve takması çok zor oluyor. Kutuyu aşağı doğru bastırıp öne doğru çekin. Yerinden sökmesi biraz uğraştırıcı olabilir. Kutu biraz öne gelince arkasındaki elektrik kablolarını ve yanlardaki telleri sökün. Elektrik kablolarını tekrar takarken kolaylık olsun diye işaretleyebilirsiniz.

Resim

Üst taraftaki lastiği dikkatlice çıkarıp koruma altına alın, bu parçanın yenisini bulmak zor. Eğer sizin arabanızda eksikse bagaj ile kutu arasında yalıtım olmaz ve benzin tahliye sistemi bagajda olduğu için benzin kokusu aracın içine girebilir.

Resim
Resim

Kutunun üst ve yanlarındaki C şeklindeki tutturucuları çıkarın. Kutunun üst ve alt taraflarını ayırmak için hava çıkışlarının yanlarındaki küçük parçaları yerinden sökmeniz gerekli.

Resim
Resim

Üst kapak biraz aralandıktan sonra kutunun ön tarafındaki tırnakların yuvalarından çıkmasını sağlayın.

Resim

Kalın uçlu bir tornavida kullanabilirsiniz, fakat parçalar plastik olduğu için çizmemeye özen gösterin.

Resim
Resim
Resim

Kutu ikiye ayrıldıktan sonra fanlı modellerde üst tarafın bağlı olduğu fan motoru bölümünü çıkarmamız gerekecek. Buradaki vidaları 10 mm anahtarla açabilirsiniz, fakat aradaki lastik bölümü kırmamaya özen gösterin. Bu vidalar özel vidalar ve yenisini bulamayabilirsiniz. Bu vidaların lastikli olmasının nedeni motor çalışırken sarsıntıyı engelleyip gürültüyü azaltmak.

Resim

Dört lastikli civatayı yerinden söktükten sonra kablolara dikkat ederek fan motoru bölümünü yerinden çıkarın. Fan motoru bölümünün de etrafındaki tutturucuları sökün. Resimde görünen lastik parçanın üzerindeki bağlantı uçlarının ön yüzünü içe doğru bastırın, böylece ön ve arka parça serbest kalacaktır.

Resim
Resim

Fan motorunu yerinden sökmek için arkadaki dört civatayı sökün. Kabloya dikkat ederek fanı yerinden çıkarın.

Resim

Artık tüm parçalar ayrıldığı için fan hariç her yeri sabunlu suyla yıkayıp durulayabilirsiniz. Fan motorunun üzerindeki bağlantılar oksitlenmiş mi onu bir kontrol edin. Eğer fan motoru çalışmıyorsa elektrikçiye götürün, genelde çok ucuza tamir ediliyor.

Resim

Temiz hava kutusunun üst tarafına bağlı iç kapakları bulunuyor. Bunlar radyo yuvasının altındaki düğmelerle kontrol ediliyor. Büyük olasılıkla üzerlerindeki sünger çoktan çürümüştür. Yaz kış düğmeler kapalı durumda olduğu halde esinti gelmesinin nedeni budur. Bu kapaklar artık üretilmediği için üzerlerindeki süngerleri temizleyip yenilememiz gerekecek. 5 mm kalınlığında geniş sünger bant iş görecektir. Ben, orijinal malzemeye çok benzediği için biraz sert siyah renkli sünger tercih ettim.

Resim

Kapakların eski süngerlerini tamamen temizledikten sonra kapakların yüzeylerinde oluşan pası ıslak zımparayla temizleyin. Eğer üzerinde hala siyah boya kaldıysa ve iyi durumdaysa 400 grit ıslak zımparayla çapraz şeklinde ovarak boyaya hazır hale getirin. Eğer boya tamamen bozulduysa metale kadar tamamen temizleyin. Orijinalde saten siyahına benzer bir renk kullanmışlar. Uygun boyayı aldıktan sonra parçaları çift yüzlü ayrı ayrı boyayın. Eğer kompresörünüz yoksa sprey boya da kullanabilirsiniz.

Resim

Fan motorunun bulunduğu kısmı sökme işleminin tersi sırasında birleştirin. Kenarlardaki eski süngerleri tamamen temizleyerek yenilerini yapıştırın. Yeni süngeri başlattığınız yere kadar sarıp iki ucun tamamen birleştiğinden emin olun. Ben 35 cm uzunluğunda, 1.5 cm genişliğinde iki eşit parça kesip bağlarken bir iki santim kısalttım, tam oturdu.

Resim
Resim

Şimdi parçaları toparlayabiliriz. Kapakları kutunun üst tarafındaki yuvalarına geri takın. Süngerli kısım borunun çıkışına bakmalı.

Resim
Resim

Fan motoru bölümünü kutunun üst tarafına takarken elektrik kablosunu dikkatlice yuvasından geçirin. Buradaki lastik contaya dikkat edin, her seferde tek soket geçirin. Orta parçayı üst parçaya oturturken yalıtım kapaklarının resimdeki gibi dikey durumda olmasını sağlayın. Lastikli civataları kırmadan yerleştirip hafifçe sıkın.

Resim

Fan motorunun bulunduğu bölüm üst tarafa bağlandı, sırada kutunun üst tarafıyla alt tarafını birleştirmek var.

Temiz hava kutusunun üst tarafıyla alt tarafını kapatırken hizalamaya dikkat edin. Bu parçaları kapatmak çok zor olabilir, eğer kapaklar üzerindeki raylara dikkat ederseniz sorun yaşamazsınız. Eğer yanlış hizalandığını farkederseniz ayırıp tekrar deneyin.

Şimdi arabaya monte edilebilir, yerleştirilmesi çıkarılması kadar uğraştırıcı, fakat biraz tecrübeyle daha kısa sürede söküp takmak mümkün.
En son slack tarafından Cmt Eyl 29, 2012 5:12 pm tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.


navi
Vosdost
Mesajlar: 385
Kayıt: Cmt Eki 14, 2006 3:27 pm
Konum: muğla

Mesaj #2 gönderen navi » Çrş Kas 12, 2008 9:43 am

ellerinize sağlık güzel çalışma...

bu meret bugu için herşeyden güzel.. :)
Resim
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Mesaj #3 gönderen yavuzss » Çrş Kas 12, 2008 11:33 am

Elinize sağlık, bu temizliğin tam zamanı şimdi. Benim gördüğüm 70 model 1300L modelinde de fan kutusu vardı. Tip3 Volkswagen'lerin fan kutusu da çok benziyor fakat açıp kapatması bundan kat kat zor :)

Kutu açılıp temizlendikten sonra fanın da ince makina yağı ile yağlanması hem fanın performansı hem de uğultu yapmaması için gerekiyor.

Açılmışken motor mutlaka elden geçmeli!

Resim

Resim
vosbik
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3967
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 12:25 am
Konum: Ankara

Mesaj #4 gönderen vosbik » Çrş Kas 12, 2008 12:39 pm

slm.elinize sağlık.süper bir çalışma.anlatımda süper olmuş.buğu çözümü için özellikle karlı ve yağmurlu havalarda çok etkin sonuçları olan bir uygulama.bu tarz çalışmalarınızın devamını bekliyoruz.
Resim



VOSUM SATILIKTIR.(İLGİLENEN ARKADAŞLAR ÖZEL MSJ ATSIN LÜTFEN)
Tosbağa
Vosdost
Mesajlar: 635
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 7:39 pm
Konum: İzmit/İzmir

Mesaj #5 gönderen Tosbağa » Çrş Kas 12, 2008 1:26 pm

Sanırım böle bişi benim 74 de yok... Ama fan motorum var... :S Nasıl oluo modeline göre farklı sanırım...
Saf Alman Cemile... :D

Resim
vosbik
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3967
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 12:25 am
Konum: Ankara

Mesaj #6 gönderen vosbik » Çrş Kas 12, 2008 2:17 pm

slm.ata fan farklı.slack dostumuzun vosu düz camlı.tahminende 1302.ayrıca standart düz camlarında aynı şekilde.1303 lerin yani bombe camların fan motorları daha farklı.salyangoz şeklinde.hatta vos camiasında salyangoz fan olarakta bilinir.13093 lerde ki fan silecek hazne kapağının içine takılır.montajı ve demontajı düz camlardaki fan sistemine göre daha kolaydır.
Resim



VOSUM SATILIKTIR.(İLGİLENEN ARKADAŞLAR ÖZEL MSJ ATSIN LÜTFEN)
Kullanıcı avatarı
cuizable
Vosdost
Mesajlar: 34
Kayıt: Çrş Oca 02, 2008 4:31 pm
Kan Grubu: A Rh -
Vosvosumun adı: Hacı
Konum: Charlottesville, VA

Mesaj #7 gönderen cuizable » Çrş Kas 12, 2008 10:18 pm

Elinize sağlık slack, gerçekten çok güzel ve faydalı bir çalışma hazırlamışsınız. Benim arabam 1974 model 1200 standart, bu yüzden fanım yok, hatta bagaj kapağında ızgara bile yok.. : ) Yine de sizi tebrik ediyorum, bu tarz çalışmalar daha çok insanın kendi vosvoslarıyla kendilerinin ilgilenmesini teşvik edecektir, bu da vosvosların ömrünü uzatacaktır diye düşünüyorum..

Saygılar.
En son cuizable tarafından Cum Kas 14, 2008 3:08 am tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Kullanıcı avatarı
slack
Vosdost
Mesajlar: 101
Kayıt: Cum Şub 01, 2008 12:25 am
Kan Grubu: A Rh +
Konum: Ankara

Mesaj #8 gönderen slack » Prş Kas 13, 2008 12:32 am

Sağolun arkadaşlar, evet bu temizlik çok önemli. Fansız da olsa temizlemekte fayda var, hem su tahliyesi için hem de kışın serin hava kaçırmasından dolayı. Bugün test ettim, kapakları kapatınca bırakın havayı, fan sesi bile gelmiyor.

Yavuzss, düzeltme için teşekkürler. 1300 L'yi hiç düşünmemiştim, L paketinin standard donanımında fan motoru var. Yanlış bilgi düzeltilmeli. :)
KaDRY
Vosdost
Mesajlar: 760
Kayıt: Cmt Ara 31, 2005 12:50 am
Kan Grubu: B Rh +
Vosvosumun adı: ?????
Konum: ankara-çankaya

Mesaj #9 gönderen KaDRY » Prş Kas 13, 2008 8:37 pm

elinize sağlık

anlatım süper

teşekkürler
Tilkinin dönüp dolaşacağı yer kürkçü dükkanıdır...
yiit_ut_055
Vosdost
Mesajlar: 3
Kayıt: Prş Oca 13, 2011 12:14 am
Kan Grubu: A Rh +

Cvp: Temiz Hava Kutusu Bakımı

Mesaj #10 gönderen yiit_ut_055 » Cum Oca 06, 2012 2:16 am

butun lınkler olu faydalı bılgıler ama resımsız anlasılmıyoır :ağla:

“Sen de Yapabilirsin” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir