Temiz Hava Kutusu Bakımı

Bu bölümde üyelerimizin kendi el emeğiyle ortaya çıkarttığı çalışmalar yer almaktadır..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
Kullanıcı avatarı
gürhan
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2419
Kayıt: Çrş Ağu 26, 2009 5:17 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: TUHSİ
Konum: istanbul avrupa yakası

Cvp: Temiz Hava Kutusu Bakımı

Mesaj #11 gönderen gürhan » Cum Oca 06, 2012 11:08 am

slack yazdı:Uygulama alanı: 68 ve sonrası Type1 ve bazı Type3 modelleri
Toplam süre: 2-4 saat
Zorluk derecesi: Kolay
Kirlenme miktarı: Son derece yüksek

Resim

Belli bir model yılından sonra üretilen Volkswagen'lerde dışarıdaki temiz havanın sürücü ve yolculara iletilmesini sağlayan bir kutu bulunuyor. 71 modelle birlikte bazı modellerde isteğe bağlı olarak kutunun içinde temiz havanın hızını artıran bir fan bulunuyor. Benim kutuyu sökme nedenim arabayı aldığımdan beri bu motorun düzgün çalışmamasıydı.

Bu kutu aynı zamanda su tahliyesinde görev aldığı için bir süre sonra içi çok kirleniyor. Temizlenmezse içeri temiz hava girişini engelleyeceği gibi su tahliyesinde de sorunlar yaşanabilir.

Bagajı açın, kutunun bağlı olduğu üç vidayı sökün, vidaları ve pulları kaybetmeyin. Sağ ve sol tarafa bağlanan boruları sökün, ama çatal borulara dokunmayın. Bunlarla işimiz olmayacak ve takması çok zor oluyor. Kutuyu aşağı doğru bastırıp öne doğru çekin. Yerinden sökmesi biraz uğraştırıcı olabilir. Kutu biraz öne gelince arkasındaki elektrik kablolarını ve yanlardaki telleri sökün. Elektrik kablolarını tekrar takarken kolaylık olsun diye işaretleyebilirsiniz.

Resim

Üst taraftaki lastiği dikkatlice çıkarıp koruma altına alın, bu parçanın yenisini bulmak zor. Eğer sizin arabanızda eksikse bagaj ile kutu arasında yalıtım olmaz ve benzin tahliye sistemi bagajda olduğu için benzin kokusu aracın içine girebilir.

Resim
Resim

Kutunun üst ve yanlarındaki C şeklindeki tutturucuları çıkarın. Kutunun üst ve alt taraflarını ayırmak için hava çıkışlarının yanlarındaki küçük parçaları yerinden sökmeniz gerekli.

Resim
Resim

Üst kapak biraz aralandıktan sonra kutunun ön tarafındaki tırnakların yuvalarından çıkmasını sağlayın.

Resim

Kalın uçlu bir tornavida kullanabilirsiniz, fakat parçalar plastik olduğu için çizmemeye özen gösterin.

Resim
Resim
Resim

Kutu ikiye ayrıldıktan sonra fanlı modellerde üst tarafın bağlı olduğu fan motoru bölümünü çıkarmamız gerekecek. Buradaki vidaları 10 mm anahtarla açabilirsiniz, fakat aradaki lastik bölümü kırmamaya özen gösterin. Bu vidalar özel vidalar ve yenisini bulamayabilirsiniz. Bu vidaların lastikli olmasının nedeni motor çalışırken sarsıntıyı engelleyip gürültüyü azaltmak.

Resim

Dört lastikli civatayı yerinden söktükten sonra kablolara dikkat ederek fan motoru bölümünü yerinden çıkarın. Fan motoru bölümünün de etrafındaki tutturucuları sökün. Resimde görünen lastik parçanın üzerindeki bağlantı uçlarının ön yüzünü içe doğru bastırın, böylece ön ve arka parça serbest kalacaktır.

Resim
Resim

Fan motorunu yerinden sökmek için arkadaki dört civatayı sökün. Kabloya dikkat ederek fanı yerinden çıkarın.

Resim

Artık tüm parçalar ayrıldığı için fan hariç her yeri sabunlu suyla yıkayıp durulayabilirsiniz. Fan motorunun üzerindeki bağlantılar oksitlenmiş mi onu bir kontrol edin. Eğer fan motoru çalışmıyorsa elektrikçiye götürün, genelde çok ucuza tamir ediliyor.

Resim

Temiz hava kutusunun üst tarafına bağlı iç kapakları bulunuyor. Bunlar radyo yuvasının altındaki düğmelerle kontrol ediliyor. Büyük olasılıkla üzerlerindeki sünger çoktan çürümüştür. Yaz kış düğmeler kapalı durumda olduğu halde esinti gelmesinin nedeni budur. Bu kapaklar artık üretilmediği için üzerlerindeki süngerleri temizleyip yenilememiz gerekecek. 5 mm kalınlığında geniş sünger bant iş görecektir. Ben, orijinal malzemeye çok benzediği için biraz sert siyah renkli sünger tercih ettim.

Resim

Kapakların eski süngerlerini tamamen temizledikten sonra kapakların yüzeylerinde oluşan pası ıslak zımparayla temizleyin. Eğer üzerinde hala siyah boya kaldıysa ve iyi durumdaysa 400 grit ıslak zımparayla çapraz şeklinde ovarak boyaya hazır hale getirin. Eğer boya tamamen bozulduysa metale kadar tamamen temizleyin. Orijinalde saten siyahına benzer bir renk kullanmışlar. Uygun boyayı aldıktan sonra parçaları çift yüzlü ayrı ayrı boyayın. Eğer kompresörünüz yoksa sprey boya da kullanabilirsiniz.

Resim

Fan motorunun bulunduğu kısmı sökme işleminin tersi sırasında birleştirin. Kenarlardaki eski süngerleri tamamen temizleyerek yenilerini yapıştırın. Yeni süngeri başlattığınız yere kadar sarıp iki ucun tamamen birleştiğinden emin olun. Ben 35 cm uzunluğunda, 1.5 cm genişliğinde iki eşit parça kesip bağlarken bir iki santim kısalttım, tam oturdu.

Resim
Resim

Şimdi parçaları toparlayabiliriz. Kapakları kutunun üst tarafındaki yuvalarına geri takın. Süngerli kısım borunun çıkışına bakmalı.

Resim
Resim

Fan motoru bölümünü kutunun üst tarafına takarken elektrik kablosunu dikkatlice yuvasından geçirin. Buradaki lastik contaya dikkat edin, her seferde tek soket geçirin. Orta parçayı üst parçaya oturturken yalıtım kapaklarının resimdeki gibi dikey durumda olmasını sağlayın. Lastikli civataları kırmadan yerleştirip hafifçe sıkın.

Resim

Fan motorunun bulunduğu bölüm üst tarafa bağlandı, sırada kutunun üst tarafıyla alt tarafını birleştirmek var.

Temiz hava kutusunun üst tarafıyla alt tarafını kapatırken hizalamaya dikkat edin. Bu parçaları kapatmak çok zor olabilir, eğer kapaklar üzerindeki raylara dikkat ederseniz sorun yaşamazsınız. Eğer yanlış hizalandığını farkederseniz ayırıp tekrar deneyin.

Şimdi arabaya monte edilebilir, yerleştirilmesi çıkarılması kadar uğraştırıcı, fakat biraz tecrübeyle daha kısa sürede söküp takmak mümkün.


şamkuteytsa
Vosdost
Mesajlar: 234
Kayıt: Çrş Kas 02, 2011 10:36 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: Haspağa
Konum: Eskişehir

Cvp: Temiz Hava Kutusu Bakımı

Mesaj #12 gönderen şamkuteytsa » Çrş Oca 25, 2012 2:24 am

arkadaşlar aracım 71 model. söktüm ama içini açıp da süngerleyemedim ben ya. nasıl açılıyor 71ler bilen var mı? plastik tırnaklar varüstünde ama kırılır sanki vida falan yok nasıl ayıracam? benm derdim kapakları süngerlemek
"...olursanız belki Haspağa'yı bile görebilirsiniz..."

“Sen de Yapabilirsin” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir