1300 ön takımını komple değiştiriyorum

Bu bölümde üyelerimizin kendi el emeğiyle ortaya çıkarttığı çalışmalar yer almaktadır..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
gunebakan
Vosdost
Mesajlar: 324
Kayıt: Çrş Mar 24, 2010 1:10 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: böcükmobil
Konum: Ankara

1300 ön takımını komple değiştiriyorum

Mesaj #1 gönderen gunebakan » Cum Nis 16, 2010 10:15 pm

merhabalar,
böcükmobilin ön taraftaki makasların bulunduğu kısım ciddi derecede çürümüş hatta bundan dolayı tekerler çamurluğa ve içeride bazı yerlere sürtüyordu.geçen hafta ivedikten komple ön takım aldık, temizledik, yine ufak çürüklerini tamir ettirdik ve boyadık.(bu işlemlerin bi çok kısmını babam yaptı sağolsun :) yarın komple ön takımı çıkarıp yerine yenisini takacağız. çektiğim fotoğrafları burda paylaşacağım.önerileriniz ve tavsiyelerinizi beklerim.


Kullanıcı avatarı
cuizable
Vosdost
Mesajlar: 34
Kayıt: Çrş Oca 02, 2008 4:31 pm
Kan Grubu: A Rh -
Vosvosumun adı: Hacı
Konum: Charlottesville, VA

Mesaj #2 gönderen cuizable » Pzr Nis 18, 2010 1:05 am

Bu işe ben bir arkadaşımla beraber girişmiştim. İlk seferimiz olduğu için oldukça uzun sürmüştü. 15 saat aralıksız çalışmış, gece 3 - 4 gibi işi bitirmiştik. En çok bizi zorlayan ve zaman kaybettiren rot/rotil başlarında oluşan boşluk nedeniyle civataların boşa dönmesiydi. sonradan öğrendiğimiz tekniğe göre kalın bir levyeyle tepeden bastırınca somunlar sökülebiliyordu. Yeni taktığımızda da sıkarken aynı sorunu yaşadık. Bir de tekerleklere bağlanan rotil (veya rot ikisini karıştırıyorum) başlarını çıkarırken normalde özel bir alet var, ancak bu elinizde yoksa tepeden çekiçle (çok sert bir şekilde) vurarak gevşeyene kadar uğraşmanız gerekiyor. Burada dikkat etmeniz gereken çekiçlerken rot/rotil başlarının civata kısmındaki yivlere zarar vermemek. Çekiç bir an kayarsa yivler zarar görebilir. Buna engel olmak için de yivlerin üzerinde somunları bulunurken tepeden çekiçlemeniz gerekiyor.

Bir de en önemlisi, bahsettiğimiz standart ön takımı olduğu için rotil başları yuvalarına preslenerek sabitleniyor, bu da ön takım arabaya takılı değilken mümkün ancak. Bu yüzden elinizdeki ön takımın rotil başlarındaki civata kısımlarını oynaklığa karşı kontrol edin. Boşluk varsa değiştirmeniz iyi olur.

Bu işe kendiniz girişmenize sevindim.. Umarım her şey yolunda gider...

Kolay Gelsin..
gunebakan
Vosdost
Mesajlar: 324
Kayıt: Çrş Mar 24, 2010 1:10 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: böcükmobil
Konum: Ankara

Mesaj #3 gönderen gunebakan » Çrş Nis 21, 2010 10:16 am

teşekkürler cuizable..değiştirme işlemini benim derslerim yoğun olduğu için babam yaptı.tam olarak nasıl söktü bilmiyorum.

üzerinde olan ön takım.
[img:1024:768]http://img52.imageshack.us/img52/4295/s5000044.jpg[/img]

[img:1024:768]http://img52.imageshack.us/img52/5011/s5000045.jpg[/img]

yeni takacağımız,temizledik,çürüklerini tamir ettik ve boyadık.

[img:1024:768]http://img52.imageshack.us/img52/1045/s5000047j.jpg[/img]

bu arada ön çamurlukları söktüm,gövdeye oturan yerlerini komple tel fırçayla temizledim,çamurlukların iki tarafında da ufak bi
yamukluk vardı onları düzeltip çürüklerini de temizledim.çamurluğun iç kısmını ileriki bölümlerde siyah boya ile boyayacağız.

[img:1024:768]http://img52.imageshack.us/img52/5396/s5000048.jpg[/img]

hala üzerinde eski takım var.

[img:1024:768]http://img52.imageshack.us/img52/4231/s5000049.jpg[/img]

[img:1024:768]http://img52.imageshack.us/img52/9624/s5000050.jpg[/img]

[img:1024:768]http://img52.imageshack.us/img52/8026/s5000051.jpg[/img]

takıldıktan sonraki fotoğraflarını da eklemeye çalışacağım.

sonuç olarak ise bugün bi test sürüşü yaptım.kasislerden geçerken güzel birde direksiyon boşluğu azalmış gibi fakat düz giderken araba sola çekiyor.bu neden olabilir acaba?resmen direksiyonu bıraktığımda direk sola dönüyor.
blue-chip
Vosdost
Mesajlar: 1441
Kayıt: Çrş May 02, 2007 4:13 pm
Vosvosumun adı: blue-chip
Konum: istanbul

Mesaj #4 gönderen blue-chip » Çrş Nis 21, 2010 10:33 am

tüm işlem bitince rot balans ayarı yaptırman lazım. çekme halen devam ederse ön takımı tamir ederken tam terazisi kaçmış olabilir ya da montaj sırasında kaymış olabilir.
ama için ferah olsun, muhtemelen rot balans ayarını yapınce geçecek o çekme.

direksiyon boşluğunun ise ön takımla çok ilgisi olmayabilir. direksiyon kutunu da bir söküp elden geçirebilirsin hazır dağılmış iken. olamıyorsa çıkma sağlam bulup takarsın.

AYRICA UZUN BİR SÜREDEN BERİ SİTEDE İLK DEFA GERÇEK BİR PAYLAŞIM KONUSU AÇTIĞIN İÇİN DE TEŞEKKÜR EDERİM DOSTUM.
---> MURAT YAVUZ <---

yapabileceğini düşünüyorsan, yapabilirsin;
yapamayacağını düşünüyorsan, haklısın!

Resim
vustang_muscle
Vosdost
Mesajlar: 716
Kayıt: Cum Oca 30, 2009 9:21 pm
Vosvosumun adı: TAZ
Konum: istanbul/ Ankara (mevcutta :D )

Mesaj #5 gönderen vustang_muscle » Çrş Nis 21, 2010 12:21 pm

eger boslugu alınmamıssa sıkılmaya payı varsa sıkarak boslugu nereyde sıfıra ındırebılırsın (=
oha vardır sabanı kırdırır oha vardır tum tarlayı surdurur ;)

irtibat msn:[email protected] tel: 0507 809 23 61
mırmır
Vosdost
Mesajlar: 235
Kayıt: Pzr May 07, 2006 1:40 pm
Konum: Eskişehir

Mesaj #6 gönderen mırmır » Çrş Nis 21, 2010 12:32 pm

Kolay gelsin,geçen gün bozuk bir yoldan ana yola çıkmaya çalışırken yolun kenarındaki çukur dolu bir bölgeye 40 civarı hızla daldım. 3-4 çukura isabet etti. Asfalta çıktım sanki rot başı çıkmış gibi sağ ön teker den zıplamalar duydum.2 km devam etti.İndim tekerleri sağ-sol yapıp kontrol ettim bişey yok.Tamircinin caddesinden geçtim unutmuşum.Üstüne bir de 120 hıza çıktım.
Amortisörler mi takıldı yoksa rot başlarında mı bir durum var,göstereceğim.
gunebakan
Vosdost
Mesajlar: 324
Kayıt: Çrş Mar 24, 2010 1:10 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: böcükmobil
Konum: Ankara

Mesaj #7 gönderen gunebakan » Çrş Nis 21, 2010 8:59 pm

galiba rot balans ayarıyla sorunum çözülecek.lastikleri değiştirdiğimde ayarını da yaptıracağım.teşekkürler..
tunayckr
Vosdost
Mesajlar: 2
Kayıt: Pzt Nis 26, 2010 11:30 am
Vosvosumun adı: mavi kurt

Mesaj #8 gönderen tunayckr » Prş Nis 29, 2010 10:16 am

peki arkadaşım ön takımı değiştirmek ne kadara mal oldu
gunebakan
Vosdost
Mesajlar: 324
Kayıt: Çrş Mar 24, 2010 1:10 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: böcükmobil
Konum: Ankara

Mesaj #9 gönderen gunebakan » Sal May 04, 2010 9:30 am

tunayckr yazdı:peki arkadaşım ön takımı değiştirmek ne kadara mal oldu

biraz geç gördüm mesajınızı.maliyeti 150 liraya çıkma ön takım aldık,temizlettik,onarılacak yerlerini kaynak yaptık,boyadık,lastikleriydi contalarıydı yaklaşık bi 170-180 liraya maloldu.herşeyini kendimiz yaptık,kaynak için de sağolsun tanıdık bir ustamız vardı.değiştirmeye bir usta yaklaşık ön takım fiyatına yapıyor.

tekerleri değiştirip rot-balans ayarı ve direksiyon kutusunu ayarlayınca çekmesi de kalktı.şu anda çok iyi durumu.
vosbik
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3967
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 12:25 am
Konum: Ankara

Mesaj #10 gönderen vosbik » Sal May 04, 2010 10:58 pm

slm.elinize sağlık.çok güzel bir çalışma.bu tarz işler yapabilmek için yerinizin olmasıda çok büyük bir avantaj.çalışmların devamını bekliyoruz.
Resim



VOSUM SATILIKTIR.(İLGİLENEN ARKADAŞLAR ÖZEL MSJ ATSIN LÜTFEN)

“Sen de Yapabilirsin” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir