neden stop eder??

Bu bölümde yakıt ile ilgili sıkıntılar , voosumuzu daha ekonomik şekilde kullanmanın yolları, alternatif yakıt sistemleri yer alacaktır..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
tanilak
Vosdost
Mesajlar: 82
Kayıt: Prş Nis 29, 2010 10:46 am
Vosvosumun adı: Lady Boncuk
Konum: İstanbul / Bahçeşehir

Mesaj #11 gönderen tanilak » Cmt May 15, 2010 10:30 pm

arkadaşlar tekrar merhaba, gürhan arkadaşımızın başlattığı konudan devam etmek için benimde küçük bir sorum olacak size.. fikirlerinize acilen ihtiyacım var..

Aracımın rölanti devrinin yüksek olması sebebiyle arka kısmındaki rölanti vidasını çok az gevşettim ve böylece aracın daha az yakması ve daha sessiz çalışması için küçük bir ayar yaptım. Gel gelelim bugün aracımı sürerken bir bayırdan aşağı iniyordum ve frene bastıktan sonra aracım stop etti. Bende haliyle rölantiyi tekrar yükseltmek durumunda kaldım. Şu an arabam yine eskisi gibi stop etmiyor bayırlarda falan, fakat rölantim gayet yüksek çalışıyor ve açıkçası vosumun rölantisi oldukça düzensiz, kimi zaman düşüyor, kimi zaman yükseliyor. Gayette gürültülü çalışıyor bu yüzden aracım.
Yokmudur bu rölantiyi düşürmenin ve bayır aşağı stop etmemenin bir çözümü?


Kullanıcı avatarı
gürhan
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2421
Kayıt: Çrş Ağu 26, 2009 5:17 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: TUHSİ
Konum: istanbul avrupa yakası

Mesaj #12 gönderen gürhan » Cmt May 15, 2010 10:42 pm

tanilak bence karbüratörün üstündeki ayarlarla fazla oynama..yada ezbere oynama...sonra ciyak ciyak bağırırsın 1litre benzinle 3 km gidiyorum diye...

ayarları bilen birisine yaptır...bide karbüratörün boğaz kısmının altında sağ tarafta biraz aşağıdan bakarak görebileceğin yerde bir vida var..onu çıkaarınca ucunda ve çevresinde minik delikler olduğunu görüyorsun..onu em..üfle temizle tekrar yerine tak..benimkide yokuş aşağı stop ediyordu..işlemden sonra düzeldi..
tanilak
Vosdost
Mesajlar: 82
Kayıt: Prş Nis 29, 2010 10:46 am
Vosvosumun adı: Lady Boncuk
Konum: İstanbul / Bahçeşehir

Mesaj #13 gönderen tanilak » Cmt May 15, 2010 11:08 pm

gürhan yazdı:tanilak bence karbüratörün üstündeki ayarlarla fazla oynama..yada ezbere oynama...sonra ciyak ciyak bağırırsın 1litre benzinle 3 km gidiyorum diye...

ayarları bilen birisine yaptır...bide karbüratörün boğaz kısmının altında sağ tarafta biraz aşağıdan bakarak görebileceğin yerde bir vida var..onu çıkaarınca ucunda ve çevresinde minik delikler olduğunu görüyorsun..onu em..üfle temizle tekrar yerine tak..benimkide yokuş aşağı stop ediyordu..işlemden sonra düzeldi..


tamam gürhan abi yarın deneyip yani o vidayı bulup tekrar bilgi vereceğim buradan.. bu vidanın yuvası jiklenin olduğu yere yakın bir yer sanırım doğrumu anladım?

http://picasaweb.google.co.uk/yavuzss/V ... 4839241346

bu fotoğraftaki SOLEX yazısının tam altındaki kahverengileşmiş vidayı kastediyoruz değil mi?

ayrıca bu vidayı söküp temizlerken benzin akışını ekstra bir yerden kesmem gerekirmi? yoksa araç kapalı konumdayken vidayı söküp temizleyip geri koysam yeterli midir
Kullanıcı avatarı
gürhan
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2421
Kayıt: Çrş Ağu 26, 2009 5:17 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: TUHSİ
Konum: istanbul avrupa yakası

Mesaj #14 gönderen gürhan » Pzr May 16, 2010 6:18 pm

evet o vida..araştırınca nasıl bulunuyor dimi...bu forumda araştırınca bulunamayacak bilgi yok...sakın sanma yardımcı olmak zor geliyor diye...en azından araştırınca, cevabını beklemek zorunda kalmıyorsun...haydi kolay gele...
tanilak
Vosdost
Mesajlar: 82
Kayıt: Prş Nis 29, 2010 10:46 am
Vosvosumun adı: Lady Boncuk
Konum: İstanbul / Bahçeşehir

Mesaj #15 gönderen tanilak » Pzr May 16, 2010 8:30 pm

gürhan yazdı:evet o vida..araştırınca nasıl bulunuyor dimi...bu forumda araştırınca bulunamayacak bilgi yok...sakın sanma yardımcı olmak zor geliyor diye...en azından araştırınca, cevabını beklemek zorunda kalmıyorsun...haydi kolay gele...


vidayı söktüm güzelce temizledim üfledim emdim vs, geri taktım, ilk başta çok sıkı takmışım o yüzden gaz yemedi araba, ardından biraz gevşettim ve araba bayır aşağı stop etme olayını kesti, fakat bu sefer de araba gaz yiyor fakat örnek vermek gerekirse 2. viteste gidiyorum çeyrek gaz vererek, bir anda tam gaz verince araba bir silkeliyor sonra gaz yiyor.. bu nedendir acaba? ya da bayır aşağı inerken arabayı 2. vitese atıyorum gazı bırakıyorum araba silkeliyor viteste iken ufak ufak..
Kullanıcı avatarı
gürhan
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2421
Kayıt: Çrş Ağu 26, 2009 5:17 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: TUHSİ
Konum: istanbul avrupa yakası

Mesaj #16 gönderen gürhan » Pzr May 16, 2010 9:02 pm

o vidanın gevşek yada sıkı takılmasının gaz yeme ile bir ilişkisinin olduğunu sanmıyorum...bende sonuna kadar sıkılı...tekrar açıp temizlemeyi dene..herhangi bir pislik yerinden hareket edip başka bir açıyla takılmış olabilir...
yada benzin akışı normale döndü ise senin önceki ayarların tıkalı sisteme göre olduğu için tekrar ayarlaman gerekiyor olabilir...
bu konuya artık ustaların cevap vermesi gerekiyor...konuyu anlatan kısa bir mesaj yazıp, yeni başlıkla sor bakalım...
tanilak
Vosdost
Mesajlar: 82
Kayıt: Prş Nis 29, 2010 10:46 am
Vosvosumun adı: Lady Boncuk
Konum: İstanbul / Bahçeşehir

Mesaj #17 gönderen tanilak » Pzr May 16, 2010 9:57 pm

teşekkürler tüm yardımlarınız için yeni konuya taşıyorum..

“Yakıt + Performans + Tasarruf” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 0 misafir