T2 almayı düşünüyorum. Sorularım var

Vw bus ile ilgili her konu bu başlık altında toplanacaktır.. Teknik bilgiler sorunlar resimler tanıtımlar .. Bus hakkında her türlü paylaşım ..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
shisha
Vosdost
Mesajlar: 2
Kayıt: Cum Nis 29, 2011 6:04 pm
Kan Grubu: AB Rh +

T2 almayı düşünüyorum. Sorularım var

Mesaj #1 gönderen shisha » Cum Nis 29, 2011 6:42 pm

Merhaba arkadaşlar, Foruma yeni üye oldum.

Küçüklüğümden beri T2 hayranıyım oyuncakları bile durur hala.
Bu arabayı alıp arkasını karavan olarak kullanmak istiyorum. Babam bu arabayı toplamak çok zor olur hem sağlam araba değil Allah korusun bi kaza yapsan sağ çıkamazsın diyor.
O kadar zor mu bu arabaları adam etmek. Şehirler arası yolculuk etmek?

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-k ... 753/detay/

bu linkteki aracı alsak mesela. Gayet toplu görünüyor. Ne gibi sorunlar çıkar? Çok masraf edilir mi?

Kısaca zamanınız varsa biraz bilgi istiyorum sizden.

Teşekkür ederim


Kullanıcı avatarı
gürhan
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2419
Kayıt: Çrş Ağu 26, 2009 5:17 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: TUHSİ
Konum: istanbul avrupa yakası

Cvp: T2 almayı düşünüyorum. Sorularım var

Mesaj #2 gönderen gürhan » Cum Nis 29, 2011 11:24 pm

sevgili shisha t2 zaten champer olarak halen kullanılan bir vosvos çeşidi...adı bus olarak geçer...pek çok seveni vardır...şehirler arası ve milletler arası seyahatlerde sıkça kullanılır...hatta bus buluşması diye bu yıl 4.sü yapılacak olan etkinlikleri vardır...yurdun çeşitli yerlerinden voslar ve buslar belirlenen bir yerde toplanıp kamp yaparlar...o yüzden busların karavan olup olamayacağı, dayanıklı olup olmayacağı konusunda daha fazla bir yorum yapma gereği duymuyorum...resimden bakılarak araç alınmaz..bakınca hoş duruyor olabilir...bakımlısını bulamazsan sıkıntı yaratabilir...3 lirada masraf edebilirsin, 13 lirada masraf edersin.....senin karavan olarak neler yapmak istediğine bağlı...
shisha
Vosdost
Mesajlar: 2
Kayıt: Cum Nis 29, 2011 6:04 pm
Kan Grubu: AB Rh +

Cvp: T2 almayı düşünüyorum. Sorularım var

Mesaj #3 gönderen shisha » Pzr May 01, 2011 12:38 pm

iç döşemeleri ben ayarlarım da benim kafama takılan motoru. tesisatı. Motor değiştirilse kaç para tutar ortalama. Ya da motoru adam etmek?
Kullanıcı avatarı
gürhan
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2419
Kayıt: Çrş Ağu 26, 2009 5:17 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: TUHSİ
Konum: istanbul avrupa yakası

Cvp: T2 almayı düşünüyorum. Sorularım var

Mesaj #4 gönderen gürhan » Pzr May 01, 2011 10:09 pm

motor değiştirilme olayı biraz zor..ancak revize edebilirsiniz...2000 lira tutar diye düşünüyorum.
mahoni38
Vosdost
Mesajlar: 211
Kayıt: Sal Eyl 14, 2010 2:55 pm
Kan Grubu: A Rh +

Cvp: T2 almayı düşünüyorum. Sorularım var

Mesaj #5 gönderen mahoni38 » Prş May 12, 2011 10:23 pm

Bus mu güvenli değil hadi ama bence sadce ön yargı. 1 araba normalde cok yukarda hali ile bir araca vs carpsan sen hiç darbe almıyorsun
2- Masallah zırh gibi tamponu ben geçen ağaca carptım geri geri gelirken zan diye :) sükür ağaç sağlam tamponda tık yok. 2.si ben geçen bir uzun yol yaptım bir ara dalmısım viraja 100 ile girince ahanda takla attık dedim ama tırstım sol a dönüyorduk benim taraf baya yere yapıstı gibi oldu yan taraftaki ark da hava yalktı bi garip bir psikoloji ile beklerken bus ıstıfini bozmadan vırajdan cıktı devam ettik gittik. Sonra ustaya gittim anlattım ohoo dert ettiğin seye bak ben bir arıza yaptım erciyes dağında da ordana sağı frensiz inmiştim 90 100 ile demişti :) arka sol tekerde viraj tekeri var ustanın anlattığına göre bu virajlarda savrulmayı engelliyor mersedeslerdeki gibi.
2.si bus makaslı cukur mukur bnaamısın demiyor bu sebeple av arabası yapıyorlar. ön tekerde benim busta disk fren var hali ile cat duruyor. ben kesinlikle güvensiz bir araç olduğuna inanmıyorum tam aksıne benim 2004 doblom vardı o bana daha az güven hissi veriyordu. Motor da 1303 ile aynı mantıkta aynı usta aynı parçacıdan bulunuyor 2.000 tl bence cok yüksek bir rakam benim tahminin 800 TL civarında revize etmek. ben 1303 un tüm parçalarını yeniledeim yağ pompası vs dahil 1300 tl harcamıstım piston gömlek krank yağ pompası sibpolar blok taşlandı vs 1300 tl harcamıstım busta motor olarak benzer muhtemelen o da en fazla o kadar gider bu gun usta laf arasında 800 tl fiyat vermişti birine revize için.
Başımın belası Vosbusum.
[thumbnail]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1389.snc4/164113_1711657743868_1010866183_31893363_539618_n.jpg[/thumbnail]
mahoni38
Vosdost
Mesajlar: 211
Kayıt: Sal Eyl 14, 2010 2:55 pm
Kan Grubu: A Rh +

Cvp: T2 almayı düşünüyorum. Sorularım var

Mesaj #6 gönderen mahoni38 » Prş May 12, 2011 10:29 pm

Bus mu güvenli değil hadi ama bence sadce ön yargı. 1 araba normalde cok yukarda hali ile bir araca vs carpsan sen hiç darbe almıyorsun
2- Masallah zırh gibi tamponu ben geçen ağaca carptım geri geri gelirken zan diye :) sükür ağaç sağlam tamponda tık yok. 2.si ben geçen bir uzun yol yaptım bir ara dalmısım viraja 100 ile girince ahanda takla attık dedim ama tırstım sol a dönüyorduk benim taraf baya yere yapıstı gibi oldu yan taraftaki ark da hava yalktı bi garip bir psikoloji ile beklerken bus ıstıfini bozmadan vırajdan cıktı devam ettik gittik. Sonra ustaya gittim anlattım ohoo dert ettiğin seye bak ben bir arıza yaptım erciyes dağında da ordana sağı frensiz inmiştim 90 100 ile demişti :) arka sol tekerde viraj tekeri var ustanın anlattığına göre bu virajlarda savrulmayı engelliyor mersedeslerdeki gibi.
2.si bus makaslı cukur mukur bnaamısın demiyor bu sebeple av arabası yapıyorlar. ön tekerde benim busta disk fren var hali ile cat duruyor. ben kesinlikle güvensiz bir araç olduğuna inanmıyorum tam aksıne benim 2004 doblom vardı o bana daha az güven hissi veriyordu. Motor da 1303 ile aynı mantıkta aynı usta aynı parçacıdan bulunuyor 2.000 tl bence cok yüksek bir rakam benim tahminin 800 TL civarında revize etmek. ben 1303 un tüm parçalarını yeniledeim yağ pompası vs dahil 1300 tl harcamıstım piston gömlek krank yağ pompası sibpolar blok taşlandı vs 1300 tl harcamıstım busta motor olarak benzer muhtemelen o da en fazla o kadar gider bu gun usta laf arasında 800 tl fiyat vermişti birine revize için.
Başımın belası Vosbusum.
[thumbnail]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1389.snc4/164113_1711657743868_1010866183_31893363_539618_n.jpg[/thumbnail]
mahoni38
Vosdost
Mesajlar: 211
Kayıt: Sal Eyl 14, 2010 2:55 pm
Kan Grubu: A Rh +

Cvp: T2 almayı düşünüyorum. Sorularım var

Mesaj #7 gönderen mahoni38 » Prş May 12, 2011 10:32 pm

tek diyeceğim bus alırken çürük carık evrak eksikliği vsbunlara bak ama 2.0 motor olmamasına da dikkat et. cift karbüratörlü 2.0 motor malesef cok yakıyor az gidiyor. yani performansı iyi değil 1.6 ondan daha atik daha az yakıyor ben bir tane motorunu 1.6 ile değiştiren 2.0 bus biliyorum o yüzden söyledim.
Başımın belası Vosbusum.
[thumbnail]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1389.snc4/164113_1711657743868_1010866183_31893363_539618_n.jpg[/thumbnail]
gunebakan
Vosdost
Mesajlar: 324
Kayıt: Çrş Mar 24, 2010 1:10 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: böcükmobil
Konum: Ankara

Cvp: T2 almayı düşünüyorum. Sorularım var

Mesaj #8 gönderen gunebakan » Cum May 13, 2011 8:29 pm

konuyu saptırıcam ama bu bus'ın içi pavyon gibi olmuş :)
ozgurozdemirr
Vosdost
Mesajlar: 111
Kayıt: Cum Tem 01, 2005 5:18 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: kafeRS
Konum: İstanbul

Cvp: T2 almayı düşünüyorum. Sorularım var

Mesaj #9 gönderen ozgurozdemirr » Cum May 13, 2011 8:55 pm

mahoni38 yazdı:tek diyeceğim bus alırken çürük carık evrak eksikliği vsbunlara bak ama 2.0 motor olmamasına da dikkat et. cift karbüratörlü 2.0 motor malesef cok yakıyor az gidiyor. yani performansı iyi değil 1.6 ondan daha atik daha az yakıyor ben bir tane motorunu 1.6 ile değiştiren 2.0 bus biliyorum o yüzden söyledim.



2.0 motorlu bi busa binip öle yorum yapın bence. 70 hp lik ve teknolojisi type1 den çok daha gelişmiş bir makine, nasıl 50 hp lik makineden güçsüz oluyor acaba. :)

O motoru değiştiren arkadaşın 2.0 motorun bakımını ayarını yaptıracak parası yoktur, o yüzden heryerde bulunan 1.6 yı seçmiştir. Başka bi açıklamasıda olamaz bu işin..

Bence biraz daha araştırıp yorum yazın, site genelini biraz incelediğimde gerçekle alakası olmayan bir çok yanıltıcı yorum görüyorum. Naçizane bi tavsiye sadece.. ;)
[align=center]๘۩¤ۣۜ๘ 79 T2 campeR 75 kafeRS ๘۩¤ۣۜ๘

-> Özgür ÖZDEMİR - 0535 819 38 11 - Şişli/İSTANBUL <-[/align]
a.erim45
Vosdost
Mesajlar: 255
Kayıt: Cum Şub 23, 2007 11:30 pm
Vosvosumun adı: MONŞER
Konum: soma/manisa

Cvp: T2 almayı düşünüyorum. Sorularım var

Mesaj #10 gönderen a.erim45 » Cmt May 14, 2011 12:40 am

slm dostlar.. :dede:
sevgili shisha:) genelleme yaparsak bakımlı her vos yada bus hiçbir zaman problem çıkarmaz..sadece dilini iyi öğrenmek gerek..her aracın arızası yada performansı farklılık gösterebilir..1.6 yada 1983 cc motorun olması gözünü o kadar korkutmasın..elbet bir şekilde hal olur ve madur olmazsın..
kanımca camper yapmayı planlıyorsun..fotoğraftaki aracı gözünle görüp alman ve bilen bir kişiyle bakman en doğrusu..ve 1330 kg karoseri kaldıracak en ideal motor 1.6 .. :ok:
8 ay t2 kullandım ve performansından çok memnun kaldım..aracı gecen pazar istanbula sattım ve 500 km yolu 1 gecede sorunsuz şekilde tamamladım(maşallah)..ve lpg de kullandım 100 liralık gazla.. :bravo:
öncelikle bus ta bakman gereken yerler ana karoser (normalde ana tabandan önce 2.bir sac vardır..o okadar önemli değil..çoğundada yoktur ..webasto yada elektrik/hortum gibi bağlantıları korur) ..taban ve direk kısımlarının sağlamlığı..ve en kötü olanda gizli çürüklerin olması..arac geniş hacim olduğundan görmediğimiz yada ulaşamadığımız yerlerde çürümelerin olması..motor kısımında genelde görülür bu bahsettiğim..ve sürgü kapının işlevi..kanal boşluğu/ray sistemi/ rulmanların sağlamlığı vede rahat açılır kapanması..(satmadan 2 ay önce sürgü kapı elimde kaldı:) üst rulman dağılmış kanaldan çıkmıştı ..)kanalda boşluk varsa ..bozuk yolda ses yapar..kanalı bozar.. :yesno:
gelelim en önemli konuya..büyük ihtimal 8+1 minibüs olucak..karavan a çevirmek istersen daha önceleri isyan ettiğim gibi mevzuatlarla çok uğraşırsın ..önüne herbişey çıkıcak..(şimdiden hazırlıklı ol bence)tüve ve MMO önüne çok sorunlar çıkarır..hayır ben uğraşırım paramda var zamanımda dersen sana kalmış önün açık.. :alkış: :alkış:
yazdıklarım benim yaşadığım deneyimler ..eksiği yada fazlası olabilir..benden daha deneyimli bus cu arkadaşlar var içimizde..söylediklerim aklında olsun yeter ..ve tavsiyelere kulak vermeni öneririm..umarım iyi ve temiz bir bus sahibi olursun...
sevgiyle kalın :dede:

“VW Bus” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir