Distribütör Bakımı

Bu bölümde üyelerimizin kendi el emeğiyle ortaya çıkarttığı çalışmalar yer almaktadır..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
Kullanıcı avatarı
slack
Vosdost
Mesajlar: 101
Kayıt: Cum Şub 01, 2008 12:25 am
Kan Grubu: A Rh +
Konum: Ankara

Mesaj #11 gönderen slack » Pzt May 25, 2009 2:57 pm

Desteğiniz için çok teşekkürler arkadaşlar. Beğendiğinize sevindim, tabii vakit bulabildikçe başka çalışmalarım da olur :)


yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Mesaj #12 gönderen yavuzss » Pzt Haz 01, 2009 9:50 am

Konuyu daha önceden görmüş fakat sakin bir zamanımda dikkatlice baştan sona okumak istediğim için ancak bugün bakabildim. Detaylı anlatmışsın, benden 1000 teknik puan. Daha önceden istatistik yapma amacıyla üyelere avans ayarından kısaca bahsedip kimin hangi modelde hangi avans derecesinde kullandığını sorup istediğim cevabı alamamıştım. Yabancı forumlardaki teknik düzeyi yakalıyoruz yavaş yavaş.

Dwell ölçüm araçlarında da iki ayrı ölçüm olabiliyor. Açı ile ölçüm yapanlar da var % olarak ölçenler de var. 48-58 derece dwell açısı mesela %47-64 aralığına denk geliyor 4 silindirli motorlarda.

Platin tablasındaki şase bağlantısı için de yüksek ısıda eriyen lehim tercih edilmeli, lehim yapılırken lehim teli eritilip tele akıtılmamalı, lehimlenecek bölge ısıtılıp lehimin bu bölge üzerinde erimesi sağlanmalı. Yani sıcak erimiş lehim soğuk metale akıtılmamalı, ani soğuma olacağından sağlıklı olmaz.
gunebakan
Vosdost
Mesajlar: 324
Kayıt: Çrş Mar 24, 2010 1:10 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: böcükmobil
Konum: Ankara

Cvp: Distribütör Bakımı

Mesaj #13 gönderen gunebakan » Çrş Haz 15, 2011 1:33 pm

konuyu hortlatayım :) dün anlattıklarınız sayesinde tamamen pas ve yağ ile kaplı bir distrübütörü parçaladım temizledim şu anda çok güzel oldu.elinize sağlık :)
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Cvp: Distribütör Bakımı

Mesaj #14 gönderen yavuzss » Çrş Haz 15, 2011 11:03 pm

Konu anlatımında açılmayan fotoğrafları düzelttim, şimdi çok daha iyi oldu.
Kullanıcı avatarı
subutay2006
Vosdost
Mesajlar: 514
Kayıt: Pzt May 23, 2011 11:52 am
Kan Grubu: AB Rh +
Vosvosumun adı: PORTAKAL
Konum: ANKARA

Cvp: Distribütör Bakımı

Mesaj #15 gönderen subutay2006 » Prş Haz 16, 2011 9:13 am

yavuzss yazdı:Konu anlatımında açılmayan fotoğrafları düzelttim, şimdi çok daha iyi oldu.


Kesinlikle şimdi çok daha iyi oldu :)
It's not a car, ıt's a VW

1973 1303 PORTAKAL
Murat KOCABAŞ
kryqtonite
Vosdost
Mesajlar: 11
Kayıt: Cmt Haz 11, 2011 12:57 pm
Kan Grubu: A Rh +

Cvp: Distribütör Bakımı

Mesaj #16 gönderen kryqtonite » Pzr Haz 19, 2011 11:53 am

ellerinize sağlık gerçekten çok güzel olmuş....
Resim
gunebakan
Vosdost
Mesajlar: 324
Kayıt: Çrş Mar 24, 2010 1:10 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: böcükmobil
Konum: Ankara

Cvp: Distribütör Bakımı

Mesaj #17 gönderen gunebakan » Pzr Haz 19, 2011 10:16 pm

yavuzss yazdı:Konu anlatımında açılmayan fotoğrafları düzelttim, şimdi çok daha iyi oldu.

eline sağlık.
Kullanıcı avatarı
subutay2006
Vosdost
Mesajlar: 514
Kayıt: Pzt May 23, 2011 11:52 am
Kan Grubu: AB Rh +
Vosvosumun adı: PORTAKAL
Konum: ANKARA

Cvp: Distribütör Bakımı

Mesaj #18 gönderen subutay2006 » Pzr Haz 26, 2011 10:36 pm

Peki dostlar distrübütörü değiştirmek istiyorum 31 pict 3 karbütör kullanıyorum 009 distrübütör uyumlu mudur.
It's not a car, ıt's a VW

1973 1303 PORTAKAL
Murat KOCABAŞ
Kullanıcı avatarı
gürhan
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2419
Kayıt: Çrş Ağu 26, 2009 5:17 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: TUHSİ
Konum: istanbul avrupa yakası

Cvp: Distribütör Bakımı

Mesaj #19 gönderen gürhan » Pzr Haz 26, 2011 11:21 pm

avans otomatiğinin bozuk olup olmadığını anlamak için ağzımızla vakum yapıp tutuyormuyuz...eğer vakum kaçırıyorsa bozukmu oluyor bu durumda? tuhsininki vakum yapınca hareket ediyor ama, vakumu sabitleyemiyorum..yani emmeyi bırakınca eski haline geliyor...
yavuzss
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 1669
Kayıt: Sal Ağu 09, 2005 6:28 am
Vosvosumun adı: Portakal
Konum: İzmir

Cvp: Distribütör Bakımı

Mesaj #20 gönderen yavuzss » Pzr Haz 26, 2011 11:58 pm

subutay2006 yazdı:Peki dostlar distrübütörü değiştirmek istiyorum 31 pict 3 karbütör kullanıyorum 009 distrübütör uyumlu mudur.

Karbüratörün flanş numarasına göre distribütör modeli değişiklik gösteriyor, ancak kimse bunu dikkate almıyor, dikkate alsan da uygun modeli bulman kolay olmaz. 009 vw için uygun olmayan bir model, kullanabilirsin ancak ölü noktaları olduğu biliniyor, yani ara hızlanmalarda gaz tepkisi zayıf, çünkü vakumsuz tipte üretilmiş. Senin motorda orjinalinde olması gereken 034 veya 101. Eğer kısa tip düz vakumlu (ağırlıksız) distribütör takılmış ise mevcut karbüratörün olması gerektiğinden çabuk avans verecek, usta da sese göre ayarlarsa avansı düşük tutmak zorunda kalacak ve bu da yüksek devirde performansını düşürebilecek.

gürhan yazdı:avans otomatiğinin bozuk olup olmadığını anlamak için ağzımızla vakum yapıp tutuyormuyuz...eğer vakum kaçırıyorsa bozukmu oluyor bu durumda? tuhsininki vakum yapınca hareket ediyor ama, vakumu sabitleyemiyorum..yani emmeyi bırakınca eski haline geliyor...


Diyaframın yayı güçlü olduğu için emişi bıraktığın an hortumdan hava emiyor olabilir, emiş yaparken hortumun ağzına dudak dil yardımı ile kapatarak anlayabilirsin. Bir de hortum sızdırıyor olabilir.

“Sen de Yapabilirsin” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir