Dizel Dönüşümü

Vw bus ile ilgili her konu bu başlık altında toplanacaktır.. Teknik bilgiler sorunlar resimler tanıtımlar .. Bus hakkında her türlü paylaşım ..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
theceo
Vosdost
Mesajlar: 8
Kayıt: Pzr Şub 19, 2012 7:33 pm
Kan Grubu: 0 Rh +

Dizel Dönüşümü

Mesaj #1 gönderen theceo » Cmt Nis 07, 2012 8:28 am

İnternette dolanırken gördüğüm üzere T2'lere dizel motor değişimi yapanlar var,siz bu konuda ne düşünüyorsunuz ? Gerçekten randıman alınabilecek bir olay mı ? Orjinalliği bozacağı kesin fakat güzel bir düşünce bence


Kullanıcı avatarı
gürhan
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 2419
Kayıt: Çrş Ağu 26, 2009 5:17 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: TUHSİ
Konum: istanbul avrupa yakası

Cvp: Dizel Dönüşümü

Mesaj #2 gönderen gürhan » Cmt Nis 07, 2012 11:54 am

vosvosları vosvos yapan en önemli özelliklerden biri boxer hava soğutmalı motorları ve kendilerine has sesidir. Onu sevenlerde genelikle bu özelliğinden dolayı sevmektedir. Hal böyle olunca ekonomik olacağı düşüncesiyle daha sıkıntılı bir motoru bus'a revize etmek ne kadar mantıklı bilemem. Motorundan dolayı alınacaksa Dizel bir T3 alınabilir.

Yapılamazmı, yapılabilir...Hatta audi 80 motorlu bir t2 vardı bir aralar..Hatta sahibindende satılmaktaydı. Alındımı ne oldu bilemem...İş motoru takmakla bitmiyor, radyatör ve bilumum değişiklikler de yapmak gerekli...

Kıssadan hisse:

Nasrettin hoca'ya Keçiboynuzu ikram etmişler, yok yemem diye reddetmiş.
Hocam niye ikramı geri çevirdin diye sormuşlar:
''Bir dirhem bal için, bir çeki odun çiğneyemem...'' demiş.
theceo
Vosdost
Mesajlar: 8
Kayıt: Pzr Şub 19, 2012 7:33 pm
Kan Grubu: 0 Rh +

Cvp: Dizel Dönüşümü

Mesaj #3 gönderen theceo » Cmt Nis 07, 2012 12:16 pm

Evet o ilanı hatırlıyorum sanırım sarı bir t2'di değilmi ? Ben youtube'da bir videoda gördüm çalışır vaziyette o yüzden sordum yoksa motor değişikliği elbet zahmetli iş..
izustun
Vosdost
Mesajlar: 273
Kayıt: Prş Haz 09, 2011 10:23 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: Semoş
Konum: İstanbul-Antalya

Cvp: Dizel Dönüşümü

Mesaj #4 gönderen izustun » Pzt Nis 09, 2012 9:27 am

O dönemin dizel motorları hakkında birşey söyleyeyim özellikle soğukken çekilmez derecede titreşimli ve sesli olabiliyor.nerden biliyorum dersen dizel golf mk1 var ondan biliyorum.dayanabileceksen al derim.yakıt cidden çok az ama restorasyon gerçekten iyi yapılmazsa çok sorun çıkar kanımca çünkü bu motorlar takılmadan o kadar çok hesap yapılıyorki öyle dizel motoru atmakla iş bitmez.
geçen bir yazı okudum bir dönem (benim yaşım yetmiyor hatırlamıyorum) şahin'lere tofaş dizel motor getirmiş 1.9lt hacminde.isteyen şahin'ine gidip taktırıyormuş üstelik rakamlarda verilmişti dizel motor taktırmak o zaman için yeni bir şahin'in yarısından daha pahalı bir fiyattı.fakat sonrasında bu motorların şahin'u uygun olmadığı daha ağır olduğu ön takımın bu motoru kaldıramadığı...birsürü problem çıkmış ve insanlar tekrar bu motorları söktürmek zorunda kalmış.üstelik herkes söktürünce bu sefer o motor parada etmemiş...
demek istediğim motoru takmak kolayda o motorun orda sorun çıkartmadan yıllarca kullanılması zor iş
Resim

(o\_!_/o)
Kullanıcı avatarı
mericdurna
Vosdost
Mesajlar: 243
Kayıt: Cmt Şub 25, 2012 12:52 pm
Kan Grubu: A Rh +
Vosvosumun adı: Abbas
Konum: İzmir,Denizli

Cvp: Dizel Dönüşümü

Mesaj #5 gönderen mericdurna » Sal Nis 10, 2012 3:32 am

arabalar uretilmeden once yillarca muhendislik hesaplari yapiliyor. Orjinal hali her zaman en verimli halidir. Yapilan degisiklikler mutlaka bi yerlerde soruna neden olur
Yolcudur Abbas, bağlasan durmaz :)
Kullanıcı avatarı
superkahraman
Vosdost
Mesajlar: 71
Kayıt: Cum Kas 09, 2007 11:19 pm
Konum: Kadıköy

Cvp: Dizel Dönüşümü

Mesaj #6 gönderen superkahraman » Çrş May 02, 2012 8:29 am

Dizel motor dönüşümü yapılmış bir T2 kullandım..
Üzerinde Audi 80 motoru vardı. Dizel ve az yakması bi avantaj fakat ciddi bir gürültü ve performans sorunu var.
Tar tar tar diye bir dizel sesi var, ne kadar gaza bassanız da araba seri değil, çok hantal.
Üstelik bir de soğutma meselesi var.
Radyatör T2'nin motor bölmesinde fakat soğutma için yeterli havayı alamıyor. Soğutma kanallarının hizasında kaportayı delerek yeni hava kanalı açmak lazım, bu da arabanın içine eder.

Netice olarak gereksiz bir fantaziden öteye geçmez bu düşünce... Eğer amaç az yaksın ise, takarsınız bi LPG, paşa paşa binersiniz...
theceo
Vosdost
Mesajlar: 8
Kayıt: Pzr Şub 19, 2012 7:33 pm
Kan Grubu: 0 Rh +

Cvp: Dizel Dönüşümü

Mesaj #7 gönderen theceo » Cmt May 12, 2012 4:33 pm

Açıkçası az yakmasından ziyade güç olarak düşünmüştüm fakat aracın hantal kaldığını söylediğinize göre tamamen rafa kaldırılan bir düşünce oldu benim için,teşekkürler :)

“VW Bus” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir