Avans Vurma?

Bu bölümde vosunuzun motoruyla ilgili yapılabilecek tamir, sorun giderme gibi konuların yanında,öneri ve tecrübelerinizi de paylaşabilirsiniz ..
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
philipmsn
Vosdost
Mesajlar: 11
Kayıt: Cmt May 08, 2010 11:47 pm
Vosvosumun adı: Rıfkı

Avans Vurma?

Mesaj #1 gönderen philipmsn » Prş Ağu 14, 2014 2:40 pm

Arkadaşlar Merhabalar, soru-cevap bölümüne yazmıştım ama bir de motor bölümüne yazayım... 72 Model 1302S 1600cc vosvosum bir rampayı 3. vites dip gaz çıktıktan sonra çık çık tık tık vb bi ses yapmaya başladı. Gaza basığ yüke binince daha çok geliyor ses. Motoru söküp bloğu ayırdım. Herhangi bir vurma izi vb görmedim ve müdahale etmeden temizleyip topladım. Ses devam ediyor. Avansı düşürünce sesi kesiyor ama araç çekmiyor yakmıyor boğuluyor, kullanılacak gibi değil. Avansı yükseltince çakiş iyi herşey normal ama ses geri geliyor gaza dokunup yüke binmesiyle... Avans ayarını ypan ustam bi çözüm bulamadı! Bir fikir verirseniz memnun olurum... (Elektronik ateşleme yok platinli ateşleme araç) Ditribütör 1 yıl önce Arzu oto seyrantepede bakım görmüşü ile değiştirildi...


Kullanıcı avatarı
zekimert
Administrator
Administrator
Mesajlar: 118
Kayıt: Pzr Eki 07, 2012 12:05 am
Kan Grubu: B Rh -

Avans Vurma?

Mesaj #2 gönderen zekimert » Prş Ağu 14, 2014 5:09 pm

Piston üst ölü noktaya geldiğinde buji çakarsa, işte bu 0 derece avanstır. Avans vermek, yanarak genleşen yakıttan yüksek verim alabilmek için piston üst ölü noktaya gelmeden ateşleme yapmak demektir. Ancak avans fazla verilirse o zaman da aşırı erken yanan gazlar, pistonun üst ölü noktaya gelmesine engel olur, pistonu ters yönde geri iter, araba güçten düşer ve bu durumda silindirdeki gazlar patlamalı biçimde yanar. Bu patlamalı yanma dalgaları silindir duvarlarına çarparak metalin metale vurmasına benzer bir ses oluşmasına neden olur. Bu sese avans vurması denir. Yani sesler, birbirine çarpan metal parcalardan gelmez. Motoru açınca herşey normal görünür.

Şimdi, yokuş yukarı dip gaz 3. viteste avans vurması gayet normal, sonuçta 40 yaşında bir araba bu, spor araba değil. Yokuş yukarı çıkarken önce düzlükte hızını iyice artırman, ardından da yokuş yukarı çıkarken motordan gelen tepkilere göre vitesi düşürerek arabanın istediği devri (hem avans vurmayan hem de devrin düşmediği devri) bulman lazım.

Çözümlerden birincisi avansı düşürmek. Elbette ki avans düşürünce performansta azalma olur, ancak motorun uzun vadede korunur.

İkincisi sürüşünü hafifletmen gerek. Yokuş başına gelene kadar düzlükte motoru sıkıştırdıysan yokuşta yine avans vurur. Yokuşa gelene kadar yavaş yavaş, motoru sıkıştırmadan hızlanmayı dene ve yokuşta motorun istediği devri bul.

Üçüncü çözüm, Eğer 95 oktan benzin kullanıyorsan 98 oktan kullanmayı dene. Oktan sayısı arttıkça vuruntu azalır.
philipmsn
Vosdost
Mesajlar: 11
Kayıt: Cmt May 08, 2010 11:47 pm
Vosvosumun adı: Rıfkı

Cvp: Avans Vurma?

Mesaj #3 gönderen philipmsn » Cum Ağu 15, 2014 1:12 am

Teşekkür ederim... Bu gün avans tabancasıyla fabrika ayarına yakın bir avans ayarı yaptırdım. Ses kesildi..! Sadece yokuşta değil en ufak bir yüke binmede yapıyordu, nasıl olduysa kesti. Aracım LPG li... Henüz LPG yi aktiflerştirmedim motoru tekrar toplayalı. Benzinde de ateşleme ve çekişinden, çalışmasından tam memnun değilim. Eski performansını bulamadım. Elektronik ateşlemeye geçmenin vakti geld sanırım. Motoru boşu boşuna sökmü oldum ama tecrübe oldu : ) İçerde ne var ne yok hepsini ilk elden gördüm...
Kullanıcı avatarı
zekimert
Administrator
Administrator
Mesajlar: 118
Kayıt: Pzr Eki 07, 2012 12:05 am
Kan Grubu: B Rh -

Cvp: Avans Vurma?

Mesaj #4 gönderen zekimert » Cum Ağu 15, 2014 8:17 am

Sorunun çözüldüğüne sevindim. Şöyle de bir durum var: Bazı ustalar avansı motor çalışmazken, kasnaktaki çentiğe göre (fabrika ayarına göre -7,5 derece) yapıp bırakıyorlar. Eğer motorunda distribütörünün yahut kasnağının birbiri arasındaki konumunu değiştiren bir oynama yapılmışsa bu ustalar "tamam tam çentiği tutturduk süper oldu" diyerek avansı yaptıklarını sanıyorlar. Muhtemelen sende de bu tür bir sıkıntı olmuş olabilir. Bazı ustalar ise araç çalışırken distribütörü oynatarak motor devrini dinleyerek ayar veriyor. Bu durum da tecrübeli bir ustanın elinde harika sonuç verirken işi bilmeyen birinin elinde aracın hararet yapmasıyla sonuçlanıyor.

Senin durumunda da distribütörü saat yönünde çevirerek biraz avans verdiğinde durumun düzelmesi gerekir. Çok avans verirsen motor ilk çalıştırmada sarsıntılı çalışır ve gazdan bırakınca devrilerek stop eder. Bu durumda biraz saat yönünün tersine çevirerek avansı düşürünce tıkır tıkır çalışmalıdır. Tabi subap ayarları ve (benzinde) karbüratör ayarların da tam ise.
philipmsn
Vosdost
Mesajlar: 11
Kayıt: Cmt May 08, 2010 11:47 pm
Vosvosumun adı: Rıfkı

Cvp: Avans Vurma?

Mesaj #5 gönderen philipmsn » Cmt Ağu 16, 2014 12:44 am

Şimdi, motoru toplarken avans dişlisi ile krank milindeki dişli üstündeki noktaları birbirine hizalayıp topladım motoru. Halbuki distribütör milinin üstündeki yarık da dar olan yarı arabada arkaya bakacak şekilde olacakmış! Motoru sökmeden distribütörün altından çekerek mili dışarı çıkarmayı başardım da internetteki gibi konumlayarak tekrar oturttum! Avans ayarı sonrasında yapıldı bu işlemin.
Fakat ateşlemeyle ilgili ciddi sorun devam ediyor. Soğukken çok sarsıntılı ve stop etmeye meyilli, düzensiz çalışıyor benzinde. Isınınca da gaza hemen tepki vermiyor ve öksürerek devir alıyor. Yarın sibop ayarlarımı 0,20 olacak şekilde tekrar gözden geçiricem. Toplarken 0,15 yapmıştım hepsini... usta emme 0,15 eksozlar 0,20 olsun gibi bişey söyledi!?
Skoda favorit elektronik ateşleme kiti bakıyorum şimdi bu aralar. Sibop ve karbüratör ayarından netice çıkmazsa bir kit alıcam sanırım..!
Kullanıcı avatarı
zekimert
Administrator
Administrator
Mesajlar: 118
Kayıt: Pzr Eki 07, 2012 12:05 am
Kan Grubu: B Rh -

Cvp: Avans Vurma?

Mesaj #6 gönderen zekimert » Cmt Ağu 16, 2014 11:32 am

Avans ayarından sonra milin konumunu değiştirdiysen avans ayarını tekrar yapmalısın.

Öksürerek çalışma, gaz yememe yüksek avanstan da olabilir karbüratörden de. Subaplardan olacağını pek sanmıyorum.

Eksoz subapları sıcak eksoz gazlarıyla temasta olduğu için emme subaplarından daha çok ısınıp daha fazla uzar. O uzamayı karşılamak adına biraz daha fazla mesafe bırakman için ustan öyle söylemiştir.

Elektronik ateşleme kitini kendisi toplayıp sonradan beyin arızası yaşayanlar çok. Ancak facebook gruplarında satılan hazır kitler var, burada da alıp kullanan ve memnun olan kullanıcılar var. Forumu araştırıp memnun olanların kullandığı kitlerden almanı tavsiye ederim.
philipmsn
Vosdost
Mesajlar: 11
Kayıt: Cmt May 08, 2010 11:47 pm
Vosvosumun adı: Rıfkı

Cvp: Avans Vurma?

Mesaj #7 gönderen philipmsn » Sal Ağu 19, 2014 11:59 pm

Sayın Zekimert, yardımlarınız için çok eşekkür ederim. Lakin benim sorunlarım aldı başını devam ediyor... :(

Sibop ayarını hepsi 0,20 olacak şekilde yaptım iki gün önce. Araç benzinde vrınn diye çalışınca düzeldi galiba diye sevinip bi tur atayım cümbür cemaat dedim. Pek bi değişme olmamış. Dik yokuş çıktım, düzde gittim. Yaklaşık 1km dolaştıktan sonra yokuş aşağı 2. viteste giderken stop etti aracım. Çalışmadı bi türlü. Yolda kalakaldık :) Bi süre bekleyip tekrar bastım benzinde çalışmadı. Tüpte marşa bastım bu defa. Çalıştı. Ama bir gariplik farkettim, rölantide normal çalışıyor gazı 1/5 oranında basınca alıyor ama birazcık fazla gaz verince çat diye ateşlemeyi kesiyor araç ve stop ediyor. Gazı kesince toparlayıp rölantide çalışmaya devam ediyor. Gazı kesmezsem stop edip kalıyor.

Alternatörün üstündeki konjektörden gelen kablo çıkmıştı onu taktım yine değişmedi. Ama marşa basınca araç rölantideyken alternatör ışığı sönmüyor. Gaza hafif dokununca sönüyor. Beni konjektör alternatör ikilisi şüpheye düşürdü. Bunun çalışmaya bi etkisi olur mu?

Sorun ateşlemede ama nerde bir bulabilsem. Bobin arızası gibi geliyor bana... Siz ne dersiniz bu konuda?
philipmsn
Vosdost
Mesajlar: 11
Kayıt: Cmt May 08, 2010 11:47 pm
Vosvosumun adı: Rıfkı

Cvp: Avans Vurma?

Mesaj #8 gönderen philipmsn » Pzt Ağu 25, 2014 11:30 pm

Gaz yememe sorunu düzeldi... Sorun boğulmaymış! Avansı ayarlayan karbüratör ustam karbüratörü ayarlamayı ihmal etmiş...! Hava vidasıyla oynayınca araç düzeldi. Tam olmadı yine, sanırım karbüratör benzin vidasıyla da oynamam gerek. Gaza basarken bir yerde tıkanma yapıyo gibi, bölümü geçip gaz pedalını az daha basınca birden tepki vermiyo motor.

Avans vurma sesi (o çakırtı gibi ses) hala devam ediyor malesef!
Kullanıcı avatarı
subutay2006
Vosdost
Mesajlar: 514
Kayıt: Pzt May 23, 2011 11:52 am
Kan Grubu: AB Rh +
Vosvosumun adı: PORTAKAL
Konum: ANKARA

Cvp: Avans Vurma?

Mesaj #9 gönderen subutay2006 » Sal Ağu 26, 2014 8:32 am

kapış devresinde arıza olabilir istersen karbüratör tamir takımı al 40 lira civarında değiştir zamanla aşınmış yırtılmış kaçırıyor olabilir. Avans vurma sesi için bişey diyemiyorum acaba avans mı vuruyor yoksa başka birşey mi iyi bir vosvos ustası sorunu çözer diye düşünüyorum.
It's not a car, ıt's a VW

1973 1303 PORTAKAL
Murat KOCABAŞ
philipmsn
Vosdost
Mesajlar: 11
Kayıt: Cmt May 08, 2010 11:47 pm
Vosvosumun adı: Rıfkı

Cvp: Avans Vurma?

Mesaj #10 gönderen philipmsn » Sal Eyl 02, 2014 7:11 pm

Karbüratör ayar tutmayınca tüp beynini değiştirdim... Araç tüpte güzel çaılıyor şimdi. Fakat o gaz verilince çıkan takırtı devam ediyor. Çekiş iyi ama bir motor ustasına görünmekte fayda var arıza büyüyüp motora zarar vermeden...

“Motor” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir