TEMİZLİKTE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR

Bu bölümde konu ile ilgili sorunlarınızı ve tecrübelerinizi paylaşabilirsiniz
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
[ WOLF ]
Administrator
Administrator
Mesajlar: 5032
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 10:20 pm
Kan Grubu: A Rh -
Konum: A N K A R A

Mesaj #51 gönderen [ WOLF ] » Prş Ağu 10, 2006 2:21 pm

Evet gerçekten bu konuda Murat hocamızın verdiği bilgiler gerçekten tecrübe doğrultusunda mükemmel.. Teşekkür ediyoruz + 50 Teknik puan :)


trmuratakturk
Vosdost
Mesajlar: 222
Kayıt: Pzr Şub 19, 2006 5:02 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: Uğur
Konum: Ankara

Mesaj #52 gönderen trmuratakturk » Prş Ağu 10, 2006 2:25 pm

Teşekkür ederim sevgili Adminim....Elimizden geldiğince.....
Resim
trmuratakturk
Vosdost
Mesajlar: 222
Kayıt: Pzr Şub 19, 2006 5:02 pm
Kan Grubu: 0 Rh +
Vosvosumun adı: Uğur
Konum: Ankara

Mesaj #53 gönderen trmuratakturk » Cmt Ağu 19, 2006 12:31 am

ARABAMIZI UZUN SÜRE YIKAMADAN NASIL TEMİZ TUTARIZ


Emek verip bin bir güçlükle temizlediğimiz çok sevgili arabamız, emin olun eğer dikkat etmezseniz 20 km sonra ilk kirli haline hemen dönüverir. Özellikle koyu renk araçların kısa sürede tozlanması ve kirli bir görünüme bürünmesi çok kolaydır. Bir iki saat uğraşıp şık şıkırdım çıkıyorsunuz yola, 10 dk lık bir yere gidiyorsunuz, bir bakıyorsunuz bir karış toz arabanın üstünde. Gönül istiyor ki her zaman pırıl pırıl olsun. Bunu da sağlamak biraz zor ama çok zor değil.

Özellikle şehrimiz Ankara etrafı açık kurak bir araziyle çevrili. Ne kadar inşaat az da olsa çevreden kalkan toz soluğu şehrin için de bizim arabalarımızın üzerinde alıyor. Bundan yalnızca arabasına titiz olanlar değil ev hanımları dahil herkes şikayetçi. Emin olun çoğu kişi hemen her gün toz almak zorunda. Evde işte her yerde. Diğer şehirlerde de aynı problemler var. Bizim tek şansımız Ankara’nın havasının kuru olması. Ya nemli şehirlerde yaşayanlar ne yapsın. Toz geliyor nemden olduğu gibi yapışıyor. Kuru yerlerde ise yarısı kayıp gidiyor. Dış ülkelerin birinde üç saat yağmur altında yol aldım. Vardığım yerde güneş açtı. Tır battı çıktı derken birde baktım ki pırıl pırıl. Konteynır değiştikten sonra yine dönüşte yağmur yağıyordu, dikkat ettim öndeki araçtan tertemiz su geliyordu ön cama. Toz kir namına hiçbir şey yok tertemiz. Burda beş dakika yağmur yağıyor. Havadaki yoldaki bütün toz kir arabanın üzerinde. Nerdeyse arabanın rengi değişiyor. Bu yağmur kiri ancak yıkanarak temizlenir ona yapacak bir şey yok. Ülkenin adı lazım değil. Milletçe sinir olduğumuz bir ülke milli maçtan dolayı. Dış ülkelerde dikkatimi çeken özelliklerden biriydi bu. Ama hepsinde değil. Artık aşmış ülkelerde.

Neyse konuyu dağıtmayalım; Şimdi içinizden diyorsunuzdur “amma uzattı sadede gel kardeşim, iyi ki bir şey söyleyecek, anlatıyor da anlatıyor”

Hemen bir adet eski yüz havlusu ediniyorsunuz. Evde eskimiş bir havlu mutlaka vardır. İki litre kadar lamba gazı alıyorsunuz. Hani eskiden elektrik kesintilerinde kullanıyorduk ya, kokusundan hemen tanırsınız. Diğer adı da gaz yağıdır. İmkanlara göre değişir, ben bunu beş litrelik su şişesinde yapıyorum. Geniş ağızlı bidonda olabilir. Havlunun bir köşesinden ip bağlamak için delik açın ve şişenin dibinden dışına kadar ulaşabilecek sağlam bir ip bağlayın. İp naylon çamaşır ipi olursa iyi olur. Gazın içerisinde eriyip kaybolmaz. İki litre gaz yağını şişeye boşaltın, havluyu ip dışarıda kalacak şekilde kıvırıp şişenin ağzında geçecek şekilde içine salın. Havlu tamamen girdikten sonra dışarı sıçramayacak şekilde çalkalayarak havlunun gaza batmasını sağlayın. İpin kuru diğer ucunu şişenin ağzına bağlayıp mümkün olduğu kadar kapağını kapayın ki bulunduğunuz ortamı kokutmasın. Şişeyi iki gün unutun. Arada bir gidip çalkalayın ki havlu gazı iyice çeksin içine. Üçüncü günün başında daha önce bahsetmiştim arabaya eldiven koyacaktınız ya işte o eldivenleri kullanarak ipin yardımıyla havluyu çıkarmadan önce bir tanede yanınızda huni bulundurun ki havluyu şişeden aldıktan sonra havlunun üzerinde ki gazı içine rahat sıkabilesiniz. Gazınızın kapağını kapatarak saklayın ileride sık sık lazım olacak. Havluyu sıktıktan sonra üzerindeki ipi çözüp güneş gören bir yere ipe serin. Onun kuruması da eğer güneşi uzun süre görüyorsa iki yada üç gün sürer. Arada bir çıplak parmağınızla kontrol edin. Eğer parmağınız ıslanıyorsa kurumamış demektir. Parmağınızın ıslanmadığı gün kurumuş demektir. Nemli bile olmayacak yoksa arabanın üzerinde iz bırakır. Tamamen kuruduğundan emin olduktan sonra yeni yıkayıp kuruladığınız arabayı (su damlası bile olmaması gerekiyor) Yukarıdan aşağıya bir kez hafif olarak ön cam hariç her yerini silin. Üst parçalardan sonra arada bir havluyu araçtan uzak bir yerde silkeleyin. Silme işlemi bittikten sonra havluyu tekrar silkeleyerek bir migros yada Tansaş poşetine koyarak ağzını hava almayacak şekilde bağlayın. Tabi ki silme işlemini yaparken eldivensiz yapmayın, yoksa eliniz sizi rahatsız edecek bir ölçüde gaz kokusuna sahip olur. Aklınızda soru işareti oluşmuş olabilir. Niye sıkı sıkı poşeti bağladık. Bunun sebebi havlunun havayla temasını keserek, havlu üzerindeki gazın terlemesini sağlamak. Bu ter sayesinde bir sene boyunca günde iki defa aynı havluyu sağlıklı olarak kullanabilirsiniz.
Yaklaşık yirmi yıldır aynı sistemle arabamı temiz tutuyorum. Ta ki yağmur yağana kadar. Her vakit bulduğumda havluyla arabayı üç dakika içinde yıkanmış kurulanmış halindeki görüntüsüne kavuşturmak hiç yorucu olmuyor, aynı zamanda aciliyet gerektiğinde ise kurtarıcı oluyor.

Gerçekten çok uzadı biliyorum ama bahsetmek istediğim bir iki son konu var ondan sonra bitecek. Ankara’da benimle aynı mesleği yapan arkadaşlarım bu konuda mazotlu püskül kullanıyorlar. İlk günlerde aynı işlemi yapıyor gibi gözükse de mazotlu püskül kullanımından sonra mutlaka arabayı nemli bir bezle silmek gerekiyor. Çünkü mazottaki yağ oranı oldukça yüksek. Araç fazla tozluysa sıvaşıp kalıyor. Bezle geçincede parlıyor fakat bu şıvaşan çamur çiziklere yol açtığı gibi, zaman içinde boyanın matlaşmasına da neden oluyor. Gaz ise boyayı besleyen bir maddedir. Sizde göreceksiniz. Çok tozlu olduğu bir zamanda gaz uygulamaya imkanınız olmasa bile kaygan bir zemin oluşturacağından kısa bir süre sonra araç üstündeki tozun büyük bir bölümünün kayıp gittiğine gözlerinizle şahit olacaksınız. Yapmanız gereken vakit buldukça gazlı havluyla aracınızı bastırmadan hafif bir şekilde silmek. Sık sık araçtan uzak bir yerde silkelemeyi unutmayın ki aracınızda havluda toplanan tozlardan ötürü çizilme gerçekleşmesin. Diğer bir tavsiye bunu güneş ve salya akıtan ağaçların altında yapmayın. Sadece gölge yerlerde uygulayın. Ön cama mümkün olduğunca uygulamayın. Uygularsanız mutlaka nemli bezle ön camınızı siliniz. Eğer yağmur yağarsa silgeçler silerken arkasında iz oluşturur ve görüşünüzü engeller. İlerleyen zamanda faydalarını gözle fark edilir bir şekilde göreceksiniz. Çoğu zaman kalabalık caddelerde aracın yanında beklerken insanlar soruyorlar. Hele tanıdıklar bu arabayı gün de kaç kez yıkadığıma kadar soruyorlar. Emin olun bazen havalar düzgün giderde yağmur yağmazsa bu benim siyah karakaçanı bir hafta idare ediyor. Daha öncede bahsi geçti, sulamak yöntemiyle ıslanmış yollardan yavaş yavaş geçiyorum, Yinede kirleniyor. Belden yukarısını bu havlu ile hallediyorum. Arada sırada yarım kova su dört lastik yaparak aracın uzun süre temiz görünmesini sağlayabiliyorum. Yine ilerleyen zamanda uyguladığınız gaz aracın üzerinde bir tabaka oluşturarak, yıkadığınız zaman suyun akıp gitmesine yardımcı olduğu gibi silerken de size zevk veren bir görüntüye sahip oluyor. Eğer bir yaz boyunca bu işlemi gerektiği gibi uygularsanız, kışın bazı yıkamalarda donar diye yıkamadıkları yerlerde “siz yıkayın benim aracım donmaz diyebilirsiniz” Diğer bir taraftan boyanızın gözenekleri de daimi temiz kalıp yaşam süreci uzar. Fazla su durmayacağından ötürü çürüme riski en aza iner. Aracınıza damlayan kuş haltları daha az zarar verir. Ağaç salyalarını daha kolay temizleyebilirsiniz. Tüm yapmanız gereken müsait oldukça bu havluyla aracınızın tozunu bastırmadan almanız. Tozu toz üstüne bindirmeden yapabilirseniz çok daha iyi. Ne kadar katman fazlalaşırsa çizik oranı o kadar yükselir. Eğer çok tozlu yerlerde geziyorsanız, altı ayda bir havlunuzu önce suyla yıkayıp temizledikten sonra tekrar gazlama işlemi yaparsanız, havlunuz daha da verimli olur. Bu işlemi püskül dede yapabilirsiniz. Fakat püskülün kirlenme süresi daha kısa, çünkü silkmeye imkan vermediği gibi püskülü oluşturan iplerde biriken toz çiziklere yol açıyor.

Arkadaşlar bu konu yaklaşık yirmi yıl önce edinilmiş bir bilgiye dayanıyor. Bu güne kadar faydasını gördüm zararını görmedim. Bazen unutup ön camı da silmekten başka. Kapı içlerine dahi uygulayabilirsiniz. Eskiden yaşı müsait olanlar hatırlar, iki üç ayda bir aracı gazla yıkatırdık. Boyanın rengi kendine gelirdi. Fakat bu bugün bir risk olabilir. Çünkü boyaların ve verniklerin formülleri değişti. Ama yukarıda bahsettiğim uygulamanın hiçbir riski yoktur. Bundan emin olabilirsiniz.

Trafikte şıkır şıkır tertemiz, gözleri alacak kadar parlayan voslar görmek umuduyla hepinize iyi günler diliyorum. Yolunuz açık voslarınız yakışıklı olsun......!!!!!!


NE YAPALIM BENİM Kİ BU YAŞTA BU KADAR PARLAYABİLİYOR. ÖNÜMÜZDEKİ SENE İNŞALLAH YENİ BOYAMIZA SAHİP OLACAĞIZ. ESKİ HALİNDEN ANCAK BİR SENEDE BU HALE GELEBİLDİ.... BUNA DA ŞÜKÜR...BANA GELDİĞİNDE TAMAMEN MAT BİR RENGE SAHİPTİ...!
Resim
zlothann
Vosdost
Mesajlar: 233
Kayıt: Cum Tem 21, 2006 10:56 am
Konum: Ankara

Mesaj #54 gönderen zlothann » Prş Ağu 24, 2006 8:25 pm

Abi ne diyeyim ben sana yaa. :) :alkış: Abi bana bu gazlı bez olayını bi taksici abimle benim arabaya uyguladık "senin cila mantar gardaşş bak bu beze bi silion al sana sonaks boya koruma" dedi :) Ama aherif söylemedi gitti ama kokudan uyandım :nurialco: gerçekten süper teşekkürler abi abi bu işin pirleri senin peşine düşmesin bak adamlara sır koymadın yaw ne var ne yok anlattın :D Yıkama tükyanı acıcam makineyide satmıyom :)
erme
Vosdost
Mesajlar: 438
Kayıt: Pzt Tem 18, 2005 10:00 pm
Konum: Ankara

Mesaj #55 gönderen erme » Cum Ağu 25, 2006 1:52 am

hakkateen pek hora gececek bu bilgiler uygulanmaya baslayinca..

tesekkurler..
Resim
onurvvv
Vosdost
Mesajlar: 22
Kayıt: Prş Eyl 21, 2006 12:12 am
Konum: KAYSERİ

Mesaj #56 gönderen onurvvv » Cum Eyl 22, 2006 11:05 am

arkadaslare dosemeler ıcın roc dıe bı ılac var deli bişey cola gıbı kırlı su cıkarıo
efe

Mesaj #57 gönderen efe » Cum Eyl 22, 2006 2:24 pm

ARAÇLARIMIZA NE KADAR İYİ BAKARSAK ONLARDA BİZE O KADAR İYİ HİZMET VERİR.

ELLERİNE VE TECRÜBELERİNE SAĞLIK MURAT ABİM....
karman68
Vosdost
Mesajlar: 15
Kayıt: Cmt Eyl 16, 2006 2:41 am
Konum: ist

Mesaj #58 gönderen karman68 » Pzt Eki 02, 2006 7:12 pm

bi kimyasal olan cam sil in boya ya zararı var mıdır cok güzel temizliyo da :)
karmania
[ WOLF ]
Administrator
Administrator
Mesajlar: 5032
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 10:20 pm
Kan Grubu: A Rh -
Konum: A N K A R A

Mesaj #59 gönderen [ WOLF ] » Pzt Eki 02, 2006 8:17 pm

Boyanın parlaklığını alır..
Kullanıcı avatarı
CHVYMN
Vosdost
Mesajlar: 39
Kayıt: Çrş Eyl 20, 2006 8:05 am
Konum: MARMARİS/MUĞLA

Mesaj #60 gönderen CHVYMN » Cum Eki 06, 2006 9:41 am

Murat Bey verdiğiniz aydınlatıcı bilgiler için teşekkürler.Akşama eve gidince bu konu hakkında bir dosya hazırlayıp yazıcıdan çıkartacağım.Çünkü arabamızı bu şekilde temizler ve korursak uzun yıllar aracımızı sıfır gibi kullanabiliriz ;) Ve murat Bey in verdiği bilgiler gerçekten de hafife alınıcak bilgiler değil.UYgulamalı yapıldığında gerçekten de faydasını görüceğimizden hiç şüphemiz yok :) Bu arada Murat Bey emekli olduktan sonra SAKARYA'YA beklerim bu verdiğiniz bilgiler dahilinde bir AutoWash açalım burada çok ihtiyaç var :)) parayı buluruz :))

Bilgiler İçin Teşekkürler....
-SS [email protected] GARAGE-

SAKARYA/ADAPAZARI
Resim

“Dış Aksam, Döşeme, Lastik ve Jant” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir