VOS ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN KONULAR

Bu bölümde vosvosla ilgili her türlü teknik soru sorup cevabını bulabilirsiniz.
Forum kuralları
Vosvosturk forumlarının amacı,
Vosvos konusunda bilgisi olanların bilgilerini paylaşması, bilmeyenlerin ise birşeyler öğrenmesidir.
Bu bağlamda, bilgi paylaşımını esas alan forumlarımızda insanların birbirine hakaret etmesi, karşılıklı birbirine söyleyemeyeceklerini klavyeyi ve vosvosturk'u araç edinerek yapmaları kabul edilemez bir durum olması sebebiyle, hakaret içeren her türlü mesaj ve konu silinecek, ilgilisine önce uyarı verilecek daha sonrasında vosvosturk'ten uzaklaştırılacaktır.
Tüm üyelerimize duyurulur.
Vosvosturk Yönetimi

Forum kuralları : duyuru/forum-kurallarini-okuyunuz-t3.html
[ WOLF ]
Administrator
Administrator
Mesajlar: 5032
Kayıt: Cmt Haz 04, 2005 10:20 pm
Kan Grubu: A Rh -
Konum: A N K A R A

VOS ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN KONULAR

Mesaj #1 gönderen [ WOLF ] » Pzr Haz 05, 2005 8:59 am

Vos sevdasına yakalandınız ve sahip olabilmek için yanıp tutuşuyorsunuz fakat voslar hakkında yeterli bilgiye sahip değilsiniz.. Buyrun o zaman size detaylarıyla vos alırken nelere dikkat edilmesi gereken konular;

1-)Öncelikle uzaktan vosun duruşuna bakılmalı. sağa sola yatma veya duruşta bir dengesizlik vamı yokmu.

2-)ön lastiklerin duruş açısına bakılmalı iki lastik arasında açı farklılığı varmı yokmu.. Açı bozukluğunun rot ayarından kaynaklandığı söylenebilir fakat amortisör kovanlarındaki eğrilikte buna sebeptir.

3-)Boya ve kaporta incelenmeli ufak kabarcıklar boya kabarmaları varmı yokmu.. ufak kabarcık şeklindeki görüntüler çürük başlangıcının göstergesidir..Çamurlukların iç kısımlarıda kontrol edilmelidir. Bu bölümde yapılan yetersiz yalıtım büyük çürümelere neden olur.Şase ile marşbiyelin birleştiği noktalarda kontrol edilmelidir. Her ne kadar küçük görünsede boya kazındığında sürpriz bir görüntüyle karşılaşılabilir.

4-)Vosun tabanı önem taşır alttan incelenmelidir. Burada mevcut çürüklerin onarımı masraflıdır. Taban sacıyla bağlantılı olan ve her iki taraftada bulunan kalörifer boruları detaylı incelenmelidir.. Burada bulunacak ufak bir çürük kalörifer sisteminin yetersiz kalmasına neden olacaktır.

5-)Arka koltuk kaldırılarak akünün olduğu bölüm incelenmelidir.. Bu bölümde paslanma nem tarzı bir görüntü mevcutsa araç bir noktadan su alyordur.. Genellikle cam lastiklerinin yalıtımının zayıf olması buna neden olur. Aynı şekilde ön cam latiklerinin birleşme yerleri içeriden kontrol edilmelidir. Su sızıntısı olup olmadığı kaporta üzerinde bıraktığı lekelekelerden kendini gösterir.

6-)Lastik diş deriğinliği ve yanak kısmında çatlamalar olup olmadığı kontrol edilmelidir.

7-)Cam krikoları kontrol edilmelidir her iki camında rahatlıkla açılıp kapanması gerekir.Eğer sorun varsa bu sizin için ekstra masraf olacaktır.

8-)Kapıların açılıp kapanması kilit mekanizması kontrol edilmelidir. Kapı direklerinin şaseyle birleştiği yerlerde çürümeler olabilir buda kapının sarkmasına ve zor kapanmasına neden olabilir. Aynnı şekilde iç hava basıncını tahliye eden ve arka camın iç kısımda sağında ve solunda bulunan hava tahliye delikleri yok veya kapalı ise kapılar bu nedenlede zor kapanıyor olabilir.

9-)Sigorta kutusu kontrol edilmelidir yanma belirtisi veya deformansyon varmı yokmu.

10-)Koltuk mekanizmasının yeterli derecede çalışıp çalışmadığı kontrol edilmelidir.

Unutmamalıdırki voslar en genci 30 yaşında olan yaşlı araçlardır. Bakımı masraflıdır. Vos sevgi, ilgi ve sabır gerektirir. Çünkü çok iyi durumda olduğunu düşündüğünüz vos size tahmin edemiyeceğiniz sürprizler yapabilir. Ama kullanmanın ve sahibi olmanında bir ayrıcalık olduğunu sakın unutmayın.. Burada gözle görülebilecek ve size ek masraf çıkartabilecek detayları izah ettim.. Bunun dışındaki en önemli konu motor ve yürüyen aksam.. Bu konuda size tavsiyem eğer vos motoru hakkında yeterli bilginiz yoksa ustalar bölümünde bulunan adreslere başvurmanız dır ...


wktsz
VosvosTÜRK Wallpaper Yarışması Ödülü
VosvosTÜRK Wallpaper Yarışması Ödülü
Mesajlar: 398
Kayıt: Pzt Ara 26, 2005 9:26 am
Konum: eskişehir

Mesaj #2 gönderen wktsz » Prş Nis 20, 2006 8:57 am

Bu bilgileri kullanıcam.Bu yaza inşallah bir vos alıcam....
NT
Vosdost
Mesajlar: 259
Kayıt: Pzt Tem 11, 2005 10:25 am
Konum: BURSA

Mesaj #3 gönderen NT » Prş Nis 20, 2006 5:29 pm

Arkadaşlar bende tecrübelerime dayanarak WOLF e ilave birkaç birşey yazmak istiyorum

-Aracı kaporta ve boya olarak beyendiniz.Ama ustaya götürmeden kendinizin kontrol edebileceği birkaç detaydan biri tekerlek bilyaları gözle görünmeyen ama vosunuzun sağlığı için çok önemli ve kontrolü çok kolay dört tekeride ayrı ayrı üst kısımdan tutarak güçlü bir şekilde sallıyalın.Eğer tekerler sağa sola hafif oynuyorsa büyük ihtimalle bilyalar bozuktur.
-sonra vosların hastalığı olan şanzımandaki geri vites dişlisi vosların çoğunda sorunludur.Kontrol için aracı bir süre geri geri kullanın vitesten atmıyorsa veya rahatsız edici şekilde ötmüyorsa sorunyok ama atıyor veya ötüyorsa durum kötü.
-kelebek cam lastikleri çok önemli eger lastikler yıpranmış veya camlara tam oturmuyorsa su ve rüzgar sesi alır
-direksiyon boşluğu elle kontrol edilebilir eger yolda gezme yapıyorsa kutuda sorunlu olabilirve tehlikelidir.Onarımıda maliytlidir.
Bunlarda benim tavsiyelerim.Bu tür sorunlar yeni bir vos kullanıcısını bezdirir.Bu yüzden dikkatli olmakta fayda var :bilgi:
toyodilo
Vosdost
Mesajlar: 314
Kayıt: Sal Tem 26, 2005 12:16 am
Konum: ON/ALTI

Mesaj #4 gönderen toyodilo » Cum Nis 21, 2006 8:31 pm

Seni bezdirmediği açık. Halka verir talkımı, kendi yutar salkımı. Koray kardeşim seni seviyorum ve benimde tecrübeli vosculara söyliyeceğim bir önerim var.
Asla ve asla kendiniz görmeden bi vos almayın. Çok güvendiğiniz biri bile olsa kendiniz mutlaka görün ve kafanıza takılan soruları bilen biriyle paylaşın.
''Lafla peynir gemisi yürüse, Derya kadar yağ benden''
Resim
Kullanıcı avatarı
drtosbaga
Vosdost
Mesajlar: 61
Kayıt: Çrş Eyl 20, 2006 11:45 am
Konum: ankara,eskişehir

Mesaj #5 gönderen drtosbaga » Pzr Eyl 24, 2006 3:32 pm

iyice korkmaya başladım.. :)
Dr.İnanç SARGIN
0.505.688.23.56
vosbik
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3967
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 12:25 am
Konum: Ankara

Mesaj #6 gönderen vosbik » Pzr Eyl 24, 2006 10:43 pm

slm.korkacak birşey yok.vosa sahip olduktan sonra onunla uraşmak çok keyiflidir.hele ki yaptıklarınızın işe yaradığını görünce daha da bri ekyif alırsınız.sorun sadece vos alma kısmıysa bulunduğunuz şehirdeki vos sevdalısı arkadaşlar ve gerçek vos ustaları sizlere mutlaka yardım eder.vosvos sahibi olmak gerçek anlamda bir ayrıcalıktır.
Resim



VOSUM SATILIKTIR.(İLGİLENEN ARKADAŞLAR ÖZEL MSJ ATSIN LÜTFEN)
vahocan
Vosdost
Mesajlar: 55
Kayıt: Pzr Kas 05, 2006 7:15 pm
Konum: Çanakkale

Mesaj #7 gönderen vahocan » Cmt Ara 02, 2006 1:14 am

çok teşekkürler süper bilgiler vermişsiniz......alıcam vosta keisn bakılcak şeyler.....
CooLBye
Vosdost
Mesajlar: 15
Kayıt: Pzr Kas 26, 2006 12:02 am
Konum: Antalya-Sakarya Üni

Mesaj #8 gönderen CooLBye » Pzr Ara 03, 2006 11:07 pm

çek teşekkürler anladığım kadarıyla vosvos da en önemli husus küflenme,çürüme ..elbette alırken dikkat edeceğiz babam ve dayım yanımda olacak :D elbet hayırlısı
Resim
vosbik
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3967
Kayıt: Pzr Haz 05, 2005 12:25 am
Konum: Ankara

Mesaj #9 gönderen vosbik » Pzr Ara 03, 2006 11:15 pm

slm.babanız ve dayınız vostan anlıyorsa sorun yok.ancak her arabadan anlıyorum diyen kişi vostan anlamaz.lütfen yanınızda mutlaka vostan anlayan birileri olsun
vos tıpkı amerikan arabaları gibi ayrı bir dünyadır ve kullanıcısıda, parçacısıda, ustasıda özel insanlardır.(tabi vosu seven gönül vermiş olanlarından bahsediyorum :) )
Resim



VOSUM SATILIKTIR.(İLGİLENEN ARKADAŞLAR ÖZEL MSJ ATSIN LÜTFEN)
captain
Vosdost
Mesajlar: 982
Kayıt: Pzr Eki 08, 2006 1:39 pm
Konum: ANKARA

Mesaj #10 gönderen captain » Pzr Ara 03, 2006 11:49 pm

azıcıkda benden olsun motora bakarken krank kasnağını iki tarafından tutup ileri geri oynatın hiçboşluk olmayacak çok az olursa idare eder lıkırlıkır oynarsa olmaz derdi bizim usta aklımda kalmış
Resim

“Soru - Cevap” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir